„Ideāls zaglis" būs izrāde par mīletību un mākslu. Izrāde top vizuāli krāšņa. Skatuve ir piepildīta ar skaistām lietām, no kurām lielākā daļa ir ar simbolisku nozīmi. Lugā daudz pieminēti un citēti franču simbolisti: „ Ja jūs redzētu manu bibliotēku!! Man ir pilns franču simbolistu darbu komplekts. Gandrīz visi pirmie Verlēna, Rembo, Stefana Mallarmē darbi, izmeklēti manifesti, efemerīdas, un vēlāko simbolistu - Moreasa, Žamma, Samēna dzīves laikā izdotie krājumi, man ir pat Bodlēra „Ļaunuma puķu" piecdesmit septītā gada izdevums, īsts retums, jo tā tirāžas lielākā daļa tika arestēta par amoralitāti... Tā ir mana vājība, pat francūži apbrīno..."
Arī izrādes vizuālajā noformējumā Mārtiņa Vilkārša scenodrāfijā un Annas Henrihsones veidotajos kostīmos ir nolasāmas atsauces uz Gustavu Klimtu un Eduāru Manē.
Jaroslava Ivaškēviča luga ir ļoti piesātināta ar asprātībām, filozofiskām atziņām un aforismiem. Lūk, daži no tiem:
„Tieši tagad, mūsu laikos, mīlestība ir ieguvusi pareizo novērtējumu. Matērijas valdīšanas laikos, kad visam tiek noteikta cena, īpaši augstu tiek vērtēts tas... kam nav cenas."
„Laba uzvedība ir pati labākā filozofija, cik nu vispār filozofija var būt laba."
„Mēs visi zogam, zagšana ir tikpat veca kā pasaule. Cits - laiku, cits - naudu; ir tūkstoš veidu, kā zog mīlestību. Tas, ko mēs saucam par zagšanu, vienkārši ir zināms dzīvs veids."
„Vispār grāmatās mēs vienmēr atrodam tikai apstiprinājumu paši savām domām."
„Mēs, sievietes, nedomājam par dzīvi. Mēs vienkārši dzīvojam, un tas ir viss."
Ievērojamais poļu rakstnieks Jaroslavs Ivaškēvičs Latvijas teātru skatītājam plašāk pazīstams ar trīs darbiem - savulaik Nacionālā teātra ļoti populāra bija izrāde „Vasara Noānā" - skaistais Frederika Šopēna un Žoržas Sandas mīlestības stāsts Inta Burāna un Elzas Radziņas leģendārajā izpildījumā. Aktieru zālē ir bijusi „ Eņģeļu māte Joanna" Pētera Krilova režijā ar Indru Rogu galvenajā lomā. Jaunākā paaudze toties zina par Alvja Hermaņa divreiz iestudētajām Jaroslava Ivaškēviča "Vilkmuižas jaunkundzēm", vienreiz Jaunajā Rīgas teātrī, otrreiz Itālijā.
Nacionālā teātra direktora padomniece Ieva Struka: „ Autora doto žanru "Ideālajam zaglim" – komēdija- režisore Indra Roga pārdēvējusi par "skrējiens pēc laimes". Savā ziņā to varētu dēvēt arī par ilgošanās drāmu vai ilgām pēc mīlestības. Bet mīlestība, kā zināms, ir ne tikai dzīves, bet arī mākslas pirmavots un rašanās stimuls, tāpēc jaunā izrāde būs gan par mīlestību, gan par mākslu. Par to, kāpēc cilvēks, kas nemīl/nav mīlējis/negrib mīlēt, nespēj būt radošs un otrādi. Izrāde, kurai piemīt dzejas smalkums, ir pašsaprotama teātra repertuāra daļa laikmetā, kurā dzeju lasa retais. Bet kurš gan spēj tikt galā ar savām jūtām, neiepazīstot dzeju?"
„ Neticu, ka pasaulē ir cilvēks, kam dziļi sirdī nekad nav iezadzies jautājums – kas es esmu, kāpēc dzīvoju, kāda jēga dzīvei, kas ir patiesa laime un mīlestība? Bet tā vēl nav komēdija. Komēdija sākas tad, kad šie jautājumi neatkāpjas pašas dzīves priekšā un cilvēka dvēsele, neapmierinājusies ar jau atrasto, meklē un meklē, atkal šķietas atradusi, bet pēc brīža jau atkal to urda nemiers. Un manuprāt tā ir skaistākā komēdija, kas ar mums šajā dzīvē var notikt, jo tajā ir tik daudz poēzijas un maza daļiņa no mūžīgās jaunības formulas" – tā par izrādi režisore Indra Roga.
Lomās: Inga Misāne,Mārtiņš Egliens, Līga Zeļģe , Mārtiņš Brūveris, Normunds Laizāns, Ģirts Liuziniks.
Biļetes nopērkamas teātra un visās Biļešu paradīzes kasēs.
Foto: Skats no izrādes „Ideālais zaglis". Foto (c) Gunārs Janaitis