"2002. gadā intervijā žurnālam "Studija" Edgars Vērpe, viens no 20. gs. beigu pazīstamākiem gleznotājiem Latvijā, nosauca sevi par bijušo mākslinieku. Tolaik viņš bija izšķīries par labu Jāņa Rozentāla Rīgas Mākslas vidusskolas pārveidei un celtniecībai, bet joprojām cīnās par Valsts Kultūrkapitāla fonda finansiālo pastāvēšanu. Viņa gleznas laiku pa laikam tika pārstāvētas dažādās izstādēs, bet pēdējā personālizstāde notika pirms kādiem gadiem sešiem. Tomēr ieilgušais klusums izrādījies mānīgs, un pašlaik kolēģi kā negaidīti iepriecinošu vēsti pārrunā jaunumu, ka Edgars Vērpe atkal pievērsies radošajam darbam.
Agrīno simbolisma periodu, kad Vērpe gleznoja tradicionāli – ar otu uz audekla, raksturo figurālas kompozīcijas ar vispār cilvēcīgām idejām, formas dinamika un krāsu kontrasti. Stilistiski būtiskas pārmaiņas aizsākās, kad par gleznu galveno tēlu kļuva zivs; pabeigts, vienkāršs, skaidri nolasāms siluets uz horizontāla vai vertikāla garena formāta. Taču zivs forma ienāca daiļradē vienlaicīgi ar pilnīgi jaunu gleznojuma virsmas apdari – eksperimentālu autortehniku, kas turpinās nu jau divdesmit gadus. Pirmās zivju kompozīcijas raksturo krāsu un virsmas faktūru minimālisms un harmoniski pelēcināts kolorīts, toties pašos jaunākajos darbos jūtama nervozāka dinamika un krāsainība. Speciāli apstrādāts papīrs, akrila kārta, virs tās eļļas krāsas lazējumi, nožuvušā slāņa slīpējumi ar smilšpapīru un atkal lazējumi. Pati zivs paliek kā dziļumā peldošs rēgs, tik tikko jaušams aiz sedzošās krāsas kārtas. Skatītājam radītāja "virtuves" puse it kā nav jāzina, taču tieši šajos meklējumu slāņos slēpjas tas gleznieciskais fascinējums, kas aicina izzināt mākslas darba virsmu tuvskatā. Edgars Vērpe apgalvo, ka sākumā nav domājis par zivs simbolisko nozīmi un arī tagad nedod atbildi. Katrs pats var meklēt izskaidrojumu vai tas ir kaislīga makšķernieka sapnis, vai seno tautu auglības, laimes, pārvērtību, zinību un radoša gara vai pirmo kristiešu katakombās radītais Jēzus simbols," komentē mākslas zinātniece Dace Lamberga.
Personālizstādi "Konsekvence" "Vīna Studijā" varēs apskatīt līdz 30. maijam.