Dramatiskajam teātrim uzvest operu ir milzīgs izaicinājums un ļoti liels sagatavošanās darbs aktieriem. Intensīvi vokālie mēģinājumi pedagogu Airas Rūrānes un Andra Daņiļenko vadībā teātrī rit jau kopš februāra sākuma. Daudz palīdz Mirdza Zīvere. Pirmo reizi kopš teātra renovācijas izrādē tiks izmantots orķestris un kora grupa. Speciāli šim uzvedumam ir izveidots orķestris MOTO (Mazais Operas un Teātra Orķestris), kas spēlēs visas „Parīzes Dievmātes katedrāles" izrādes. Diriģenti būs Māris Kupčs un Jānis Liepiņš.
„Opera "Parīzes Dievmātes katedrāle" man ir viens no mīļākajiem darbiem. Lieliskais Kaspara librets reiz rosināja mūziku, kas pati plūda uz vārdiem. Man bija tik jāpaspēj pierakstīt. Nu tā piedzīvo savu trešo iestudējumu. Un es esmu gandarīts, ka tas notiek Latvijas Nacionālajā teātrī. Es droši varu teikt - manā teātrī, jo kā komponists šeit esmu jau no 1976. gada. Un varu apgalvot, ka trupa ir izaugusi tā, ka tai pa spēkam ir viss, pat opera! Šobrīd teātrī esmu vismaz reizi nedēļā un sekoju līdzi iestudējuma gaitai. Man jāatzīst, ka aktieri patiesi labi tiek galā ar grūto uzdevumu un progresē no dienas uz dienu" – atzīst izrādes komponists Zigmars Liepiņš.
Galvenās lomas šajā izrādē uzticētas pašiem jaunākajiem Nacionālā teātra aktieriem – Zanei Dombrovskai un Jurim Jopem, kā arī speciāli uz šo uzvedumu Esmeraldas un Kvazimodo lomai ir pieaicināti jaunie talantīgie dziedātāji Beate Zviedre un Daumands Kalniņš. Fēba lomā paralēli Mārtiņam Brūverim būs Jānis Ķirsis.
Foto: Iestudējuma „Parīzes Dievmātes katedrāle" mēģinājums. Foto (c) Gunārs Janaitis