Pagājušajā 2011. gadā Baltijas oriģināldramaturģijas festivāla Skats ietvaros Rīgā tika iesākta Jauno Dramaturgu darbnīcas tradīcija. Tajā piedalījās igauņu, lietuviešu, latviešu jaunie dramaturgi un Latvijas teātru režisori. Ieklausoties pedagogu Laura Gundara un Tīta Palu vērtējumos, dramaturgi pilnveidoja savas lugas, režisori - Laura Groza, Andrejs Jarovojs un Jurijs Djakonovs izvēlējās trīs lugas, kuru lasījumi festivāla ietvaros notika Latvijas Nacionālā teātra Jaunajā zālē. Izvēle notika par labu Mihkela Sēdera lugai "Ļoti dusmīgs vīrs" (EST), Piretas Jāksas lugai "Redzēt rozā ziloni" (EST) un Gabrieles Labanauskaites lugai "Sarkanās kurpju šņores" (LT).
Turpinot pagājušā gada tradīciju, Latvijas Teātra darbinieku savienība (LTDS) sadarbībā ar Latvijas Dramaturgu ģildi šogad organizēja Jauno dramaturgu lugu konkursu. Dramaturgi – iesācēji (ne vairāk kā seši gadi profesijā), vērtēšanai varēja iesniegt lugas, kas tapušas pēdējo divu gadu laikā un vēl nav iestudētas. Konkursa mērķis bija veicināt Latvijas dramaturģijas attīstību, stimulēt jaunu darbu tapšanu un to apriti Latvijas teātros, kā arī atlasīt dalībniekus Baltijas Jaunās dramaturģijas darbnīcai oriģināldramaturģijas festivāla laikā 2012.gada septembrī Igaunijā, Tartu, veicinot jauno dramaturgu profesionālo pilnveidošanos, sadarbību ar Baltijas valstu kolēģiem un režisoriem. Latvijas dalību festivālā atbalsta Valsts Kultūrkapitāla fonds un Kultūras ministrija.
Darbus varēja iesniegt laikā no 8. maija līdz 6. jūlijam. Tika saņemtas 13 jauno autoru 15 lugas. Konkursa darbus vērtēja LTDS un Dramaturgu ģildes izveidota komisija – Daiga Gaismiņa (LTDS priekšsēdētāja), Rasa Bugavičute (Latvijas Dramaturgu ģildes priekšsēdētāja), Ieva Struka (Mākslas zinātņu doktore, Latvijas Nacionālā teātra direktora palīgs repertuāra jautājumos), Januss Johansons (aktieris, Latvijas Profesionālo aktieru apvienības priekšsēdētājs), Elmārs Seņkovs (režisors), Valters Sīlis (režisors). Konkursa nolikums neparedzēja izvērtēt lugu konkursa uzvarētājus, bet atlasīt autorus un lugas, kas pārstāvēs Latviju Baltijas Jaunās dramaturģijas darbnīcā Igaunijā, kā arī rosināt Latvijas teātru režisoriem interesantākās lugas iestudēt. Tādēļ konkursa rezultāti nav izvērtējami pēc labākās/sliktākās lugas principa, bet atzinību izpelnījās lugas, kuru autora izvirzītā tēma, dramaturģiskā valoda vai atainoto tēlu raksturi likās mūsdienu teātra valodai atbilstošāki.
Autori, kas Latviju pārstāvēs Baltijas Jaunās dramaturģijas darbnīcā oriģināldramaturģijas festivāla laikā 2012.gada septembrī Tartu, Igaunijā, ir Madara Rutkēviča ar lugu „Melnais/Resnais", Edgars Niklasons ar lugu „Personas kods" un Rihards Svjatskis ar lugu „Cukura tabletes".
Elmārs Seņkovs: „Pārdomājot konkursā izlasīto, liekas, lugu autorus varētu iedalīt divās daļās: pirmie – autori, kuri pilnīgi skaidri zina, ko grib pateikt, zina, par kādu problēmu runās, un otrie – tādi, kam patīk rakstīt un spēlēties ar personāžiem. Vai vēl divās grupās: 1. autori, kuri raksta aiz pienākuma pret amatu, „tāpēc, ka esmu dramaturgs"; 2. autori, kuriem rakstīšana ir sirdslieta. Ar šo dalījumu es nevēlos kādus celt vai kritizēt.
Šobrīd mūsu dramaturgi skatās un interesējas par cilvēkiem, kas ir īpašāki nekā ikdienas cilvēks, vidusslānis – pilnīgas padibenes vai cilvēki ar radikāliem raksturiem, bet nemeklē vienkāršos cilvēkus.
Visaugstāko vērtējumu es dodu Agneses Rutkēvičas lugai „Ūdenspistole"."
Rasa Bugavičute: „Latvijas oriģināldramaturģija ir dzīva, elpojoša un laikmetīga, to mums apliecināja iesūtītās lugas un tas ir galvenais, ko mūsu delegātiem der noturēt arī pēc darbnīcām Igaunijā. Tieši tāpēc mēs izvēlējāmies turp sūtīt lugas, kuru autori ir jaunie dramaturgi, tādējādi attīstot autoru potenciālo spēju turēt Latvijas dramaturģiju līmenī vēl labi ilgi."
Ieva Struka: "Tā kā dažas no konkursā iesniegtajām lugām tiku lasījusi kā Nacionālā teātra lugu konkursa darbus, lielākais gandarījums bija par jauno: Agneses Rutkēvičas lugu "Dzīvnieks" un Madaras Rutkēvičas lugu "Melnais/Resnais". Abas literātes, iemēģinājušas roku aktiermākslā, rada nesakonstruētus raksturus neparastās situācijās. Abas pagaidām lugu konfliktu saredz sociāli neaizsargātu cilvēku samežģītajās dzīvēs, kuras mūsdienu Latvijā, lai kā gribētos, tik tiešām grūti nodzīvot ar pašcieņu, tomēr abu māsu radītie tēli nes sevī kādu noslēpumu, ko režisoram un aktieriem būtu interesanti minēt."
Daiga Gaismiņa: „Biju patīkami pārsteigta, ka Latvijas mērogam tomēr daudz jauniešu raksta talantīgi un interesanti, un vērojams progress salīdzinājumā ar pagājušo gadu! Nešaubīgi, šobrīd visprofesionālāk raksta māsas Agnese un Madara Rutkēvičas. Tēmas ziņā mani visvairāk pārsteidza un aizkustināja Kristiānas Štrāles – Dreikas luga „Telefongrāmata". Iepriecināja Riharda Svjatska melnais humors lugā „Cukura tabletes". Ļoti veiksmīgs šķita Ilzes Zālītes darbs „Akacī" – R.Blaumaņa lugas „Pazudušais dēls" mūsdienu variants.
Novēlu visiem konkursa dalībniekiem jauniešiem ticību sev, radošu garu un drosmi nebaidīties startēt arī turpmāk konkursos un darbnīcās Latvijā un aiz robežām, pilnveidojot savu prasmi un attīstot talantu!"