Cité de la musique veidoto izstādi radījusi Klementīne Derudila un Joans Sfārs.
Kas bija Brasēns?
Viņpus aizgājušo laiku Francijas dvesmas apvītajam mākslinieka tēlam slēpjas reti sastopams indivīds, izsmalcināts franču dzejas pazinējs, ārkārtīgi kautrīgs, un tādēļ slikti jūtas uz skatuves, brīnišķīgs mūziķis, kurš pārņemts ar svingu un iemīlējies Šarlā Trenē, anarhists, kurš drīzāk būs savrupa ceļa gājējs nevis iestāsies par kolektīvām cīņām, nenoliezot savu pārliecību, pretojoties karam, svētulīgai morālei vai tiesas un policijas patvaļai, mierīgs spēks, kuru nespēj satricināt slavas viesulis, un, kurš nekad nav sekojis nekam citam kā vien savai iekšējai mūzikas balsij.
Kā pasniegt Brasēnu?
Kā atainot personību, kas ir tik populāra un tik izteikti iespaidīga vienlaikus? Tik tekstuāli liekvārdīga un bagāta, bet tik noslēpumaina savā dzīvē ? La Cité de la musique vēlējās iepazīstināt ar to Brasēnu, kas būtu viņpus stereotipiskajiem priekšstatiem, no vēl neiepazīta un dažkārt pārsteidzoša skatu punkta. Tādēļ tika lūgts ilustratoram un autoram Joanam Sfāram, kā arī žurnālistei Klementīnei Derudilai, nodot tālāk savu kaislību ar Brasēnu.
Tāds ir Žoržs Brasēns, kuru jūs iepazīsiet, apskatot divpadsmit panno izstādi.