Kinodarba „Paradīze: Ticība" kulminācijā galvenā varone masturbē krucifiksa priekšā, tādēļ katolisko draudžu asociācija aicinājusi prokuratūru izvirzīt apsūdzību Venēcijas kinofestivāla direkcijai, filmas uzņemšanas grupai un visiem, kuri iesaistīti tās tapšanā, saskaņā ar Itālijas Republikas kriminālkodeksa 403. un 404. pantu par reliģiskas konfesijas cieņas aizskaršanu, ņirgājoties par cilvēkiem vai ļaunprātīgi izmantojot reliģiskus atribūtus.
Ulriham Zeidlam labāk par klusumu tīk kņada un nemiers. Viņš apgalvo, ka neko neizgudrojot, tikai tiecoties savās filmās parādīt to, kas citkārt plašākai publikai paliek neievērots. Seksualitāte ir cilvēka galvenais dzinējspēks, tā ieņem nozīmīgu lomu ikviena dzīvē, un visiem ar to gadās problēmas. Režisors skolojies un uzaudzis katoliskā vidē, kas pamudinājis viņu sacelties pret pieredzēto liekulību. Viņš nenoliedz baznīcas ētiskās vērtības, tomēr atsakās samierināties ar to, ko šo vērtību nelietīga valkāšana nodara cilvēkiem.
Atbildot izraisītajam sašutumam un apsūdzībām, režisors paziņojis, ka negrasās atvainoties Itālijas katoļticīgajiem: "Man nav par ko atvainoties, gluži pretēji – esmu apmierināts ar notiekošo. Ja kādam filmā redzētās ainas šķiet tabu, tas vēl nenozīmē, ka man nav tiesību tās iekļaut savā darbā". Zeidls uzsver, ka nav vēlējies nevienu aizvainot, skandāls nav bijis pašmērķīgs. Filmas galvenās varones mīlestība pret Jēzu Kristu vienkārši pieņem eksaltētu veidolu, proti – pāraug seksuālā dziņā. Režisors atgādina, ka viņa ir triloģijas pirmās daļas "Paradīze: Mīlestība" galvenās varones Terēzes māsa. Abām jau pāri piecdesmit – viņas ir vīlušās mīlestībā un vīriešos, viņas pārņēmusi seksuāla frustrācija un noslēgtība. Ja viena meklē savu laimi Kenijas pludmalēs, tad otra atrod garīgu mīlestību Jēzū un grib, lai zemes ļaudis viņam līdzinātos.
Kannās filma "Paradīze: Mīlestība" arī izsauca estētisku šoku, satriecot skatītājus ar nekautrajiem kadriem, kuri ilustrē austriešu tūristes gaitas Kenijā. Neraugoties uz režisora Ulriha Zeidla negaidīto skatījumu, pretrunīgajām atsauksmēm un recenzijām, Kannās to uzņēma labvēlīgi – filma ieguva uzaicinājumus piedalīties daudzos nozīmīgos kinofestivālos – no Karlovivariem līdz Toronto. Rīgā šis kinodarbs tiks izrādīts 14. septembrī kinoteātrī „Splendid Palace".