Izstādes atklāšanas dienā autoru sveikt bija ieradušies viņa talanta cienītāji, draugi, radi, topošie mākslinieki u.c. Klātesošie saņēma par piemiņu krāšņi noformētu bukletu, kas tapis ar tādu pašu nosaukumu Pleskavas Valsts muzejrezervāta gleznu galerijā notikušās personālizstādes sakarā.
Pāvela Ostapceva (1958) dalība izstādēs, jau sākot ar jaunības gadiem, ir regulāra. Interese par mākslu aizsākusies, apmeklējot toreizējā pionieru nama zīmēšanas pulciņu, nopietnākā nodarbē pāraugusi Anastasijas un Semjona Antonovu un skolotāja Jakova Beketova ietekmē. Sākotnējais talants un prasmes tika pilnveidotas Penzas mākslas skolā Krievijā, pēc kuras beigšanas mākslinieks atgriezās strādāt Rēzeknē, veicot mākslinieka – noformētāja darbu, veidojot vizuālo noformējumu sabiedriska rakstura ēkām, bet visvairāk laika veltot sirdslietai – gleznošanai. Gleznotāja attieksme pret Dieva doto talanta dzirksti ir nopietna un atbildīga, par to liecina kaut vai dalība izstādēs novadā, republikā un arī pasaulē. P.Ostapceva darbus var redzēt arī ikgadējās Latgales mākslinieku darbu izstādēs „Rudens".
Izstādē „Prieka krāsas" kopumā apskatāmi 105 darbu, reti kad radošs cilvēks piedāvā tik plašu darbu klāstu vienkopus, pie tam lielākā daļa darbu tapuši no 2010. līdz 2012.gadam. Izstādē no žanriskā viedokļa visplašāk pārstāvētas ainavas, klusās dabas, ir daži portreti. Visi darbi realizēti dzīvespriecīgās, gaišās krāsās, nepārprotamu atsauci veidojot uz impresionisma laiku, kad būtiskākais bija parādīt acumirkļa neatkārtojamību un gaismas spēles dažādos diennakts periodos.
Dabas ainavās lielākoties redzami Latgales dabas stūrīši – nelieli (visbiežāk 50x70 cm), mīļi, tik atpazīstami un reāli, vienalga vai tā ir Rāznas ezera apkārtne, Salnavas parks vai ūdensrozes Bērzgalē. Īpašu uzmanību autors velta rudenim, krāsu un nianšu ziņā bagātākajām gadalaikam. Tāpat kā impresionisti, arī P.Ostapcevs daudz glezno brīvā dabā, cenšoties uztvert acumirkļa burvību un gaismas spoguļošanos dabas ainavās attēlotajos objektos.
Izstādes apskate ļauj ikvienam skatītājam izbaudīt krāsām bagāto Latgales dabu un rudens pilnbriedu, atrast acumirkļa skaistumu, kad vējš noglāsta trauslos magoņu ziedus, vai pasapņot par Tatru zilajām tālēm.
Rūpīga skatītāja acīm garām nepaslīdēs meistara meklējumi dažādu faktūru veidošanā uz audekla, izmantojot špakteļlāpstiņu un it kā pavirši veidojot vizuālās formas apveidus, gleznieciskās telpas veidošana, izmantojot biezu krāsu uzlicienu, to strukturējot vēlamajās formās ar biezu sareni, otas aso galu, citreiz autors faktūru veido ar nelieliem, sīkiem triepieniem.
Veiksmīgi autors veido vairākplānu kompozīcijas, kurās redzami Latgales pakalni, katrā darba kompozīcijas laukumā izmantotas dažādas krāsu nianses, kas optiski itin bieži noslēdzas pie smagām, lietus pilnām debesīm, kuras teju pavisam drīz izlīs pāri ainavai.
Darbu formāts lielākoties 50x70 cm, tas ļauj izstādes apmeklētājiem izveidot īpašu kontaktu ar attēloto vidi un rast emocionālu līdzpārdzīvojumu, kavējoties īpaši atrastajās pilsētas ieliņās un atklājot vēl neredzētus skatpunktus.
Izstāde kopumā izveidota kā visaptverošs stāsts par krāsu prieku, gaismas izbaudīšanu, formas un faktūras rotaļām. Stāstā ir gan ievads, gan kulminācija, savstarpēja papildināšanās, bet visam pāri – pārdzīvojums, ko sniedz Latgales daba, mākslinieka radošā talanta atklāsme un nerimtīgi meklējumi, kas realizējas aizvien jaunās kompozīcijās.
Foto: Pāvels Ostapcevs glezna „Ainava", 2011, audekls, eļļa, 50x60 cm. Foto (c) A.Bondarenko