Laikraksta „Diena" kinokritiķis Normunds Naumanis vērtē režisora Sallesa darbu kā dēku filmu ar retro elementiem. „Spriežot pēc brazīliešu starptautiski slavenākā mūsdienu kinorežisora Valtera Sallesa divām agrākām filmām, kuras turklāt ir radītas atšķirīgās stilistikās, - vēsturiskās ceļa filmas „Motociklista dienasgrāmata", kas vēsta par Čegevaras jaunību, un melodramatiskās sociālās drāmas „Centrālā stacija" (1998. gada Oskars labākajai ārzemju filmai), šim režisoram piemīt avantūrista gars un bezbailība sociāli smagu tēmu risināšanā. Viņš nav komercrežisors. Profesionālā ziņā tās ir nevainojamas. Arī „Ceļā" ir perfekts kinematogrāfā klasiskā žanra road movie jeb ceļa dēku filmas paraugs. Šoreiz - ar uzsvaru uz retro. Filmas vizuālās un muzikālās komponentes ir lieliskas," stāsta Normunds Naumanis, laikraksta „Diena" kinokritiķis.
Jaunā rakstnieka Sela Paradaiza, kas ceļo pa Ameriku un Meksiku, varoni atveido britu aktieris Sems Railijs. Pēc Normunda Naumaņa domām, „Railijs ir brīnišķīgs aktieris un ļoti pateicīgs tipāžs kino filmām. Viņā piemīt tas kino svarīgais šarms, ko sauc par „personības noslēpumu", lai gan Railijs nav nekāds standartskaistulis".
Sarežģītā mīlas trīsstūrī starp diviem draugiem iepinusies arī pievilcīgā pusaudze Mariola, ko atveido filmu sāgas „Krēsla" zvaigzne Kristena Stjuarte. Runājot par aktrisi, Normunds Naumanis pauž neviennozīmīgu vērtējumu, sakot: „Filmā „Ceļā" Stjuartes tēlojums ir ārpus labā un ļaunā kategorijām – ir acīmredzami, ka viņa visu laiku pozē."
Filmas režisors Valters Salless filmu veidojis salīdzinoši ilgi. Pirms filmēšanas aktieriem izveidota "bītu" nometne, kurā tie studēja tā laika literatūru. Kaut arī filmā attēlots ceļojums ar auto ASV teritorijā, režisors skatus papildinājis ar skatiem no Čīles un Argentīnas. Pēc Kannu festivālā dzirdētās kritikas par filmas garumu Valters Salless vilcinājies vēl dažus mēnešus, līdz atlasījis mazāk svarīgas ainas un pārmontējis filmu.
Foto: Kadrs no filmas "Ceļā". Publicitātes foto