Komiksā "Lāčplēša hronika" autors turpina stāstīt par zēna, ko uzaudzinājuši lāči, – jaunā Lāčplēša bērnības gaitām. Mākslinieks piedāvā savu versiju Andreja Pumpura eposā aprakstītajai seno baltu dievu sapulcei, kā arī stāsta par pirmo vācu tirgotāju un misionāru kuģošanu uz Baltijas zemēm un krustnešu pirmo sastapšanos ar baltiešiem.
Kao Viets Ngujens (1987) ir vjetnamiešu izcelsmes mākslinieks. Būdams pusaudža vecumā, 2003. gadā viņš kopā ar savu tēvu, divām pusmāsām un diviem pusbrāļiem ieradās Latvijā. Jaunietim ļoti patika zīmēt, tāpēc viņš iestājās Ogres mākslas skolas studijā, bet vēlāk – Jaņa Rozentāla Rīgas mākslas vidusskolā. Latviešu valodu Kao iemācījās, izmantojot Andreja Pumpura eposu „Lāčplēsis". Eposa sižets un vēsturiskā noskaņa kļuva par ierosmes avotu viņa veidotajam komiksam. Pēc konsultācijām ar pazīstamo latviešu vēsturiskā žanra mākslinieku Agri Liepiņu, skolas pedagogiem, kā arī pēc kursiem Beļģijā, kur iepazīti dažādi komiksu stili, viņš atradis optimālāko veidu savas ieceres īstenošanai. Komikss par Lāčplēša dzimšanu ir Kao Vieta Ngujena diplomdarbs Jaņa Rozentāla Rīgas mākslas vidusskolā un novērtēts ar atzīmi „izcili". Kao Viets Ngujens saka: "Man šķiet, ka mākslas izglītība Latvijā ir daudz labāka nekā citur, tikai žēl, ka komiksu žanrs neattīstās. Komikss arī ir māksla, kas atspoguļo valsts kultūru. Turpināšu komiksa kā mākslas žanra studijas Amerikā un ilustrēšu arī eposa "Lāčplēsis" pārējās daļas".
Foto: Kao Viets Ngujens. Publicitātes foto