„Blēras ragana" bija pirmā filma līdzīgu filmu virknē. Tā uzņemta nelielā studijā, demonstrēta Sandānsas festivālā, zibenīgi uzšāvās kases ieņēmumu Olimpa virsotnē un sāka „atrasto kadru" filmu laikmetu.
Talantīgais režisors, kura slavu kaldinājušas filmas „Lietus cilvēks" un „Bagsijs", izmantojis to pašu žanru, vedot sirdi plosošā ekoloģijas trillera „Baiļu līcis" skatītājus pa sižeta līkločiem, izraisot līdzjūtību un liekot domāt par mūsdienu cilvēku ietekmi uz planētas ekosistēmu.
Sākumā bija paredzēts uzņemt dokumentālu filmu par traģiskiem notikumiem kādā ASV pilsētā, vēlāk iecere pārtapa pilnmetrāžas mākslas kinofilmā „atrasto kadru" stilistikā. Filmas darbība notiek 4. jūlijā Neatkarības dienas svinību laikā nelielā pilsētā, kad sākas mīklaina epidēmija. Skatītāji nokļūst mūsdienu sakaru tehnoloģiju pasaulē – tur, kur ir „Skype", „FaceTime", tīmekļkameras utt.
Berijs Levinsons filmā itin kā saka: „Kāpēc gan nenobiedēt skatītājus ar kadriem, kuri 80-85 procentos gadījumu balstīti uz zinātniskiem faktiem?"
Mākslas filma „Baiļu līcis" tiks demonstrēta Latvijas kinoteātros no 4. janvāra.
Foto: Kadrs no filmas „Baiļu līcis". Publicitātes foto