Mākslinieces Ingas Erdmanes darbu sērija „I Agree I Have Blundered. Criminalcase No 15890013311" rosina domāt par mūsdienu sabiedrības kontroles mehānismiem, likuma varas pelēko zonu un indivīda lomu tās definēšanā, interpretēšanā, t.i., cilvēcisko faktoru. Diskusijā „Sabiedrība un kontrole. Māksla pelēkajā zonā" tiks meklētas atbildes uz jautājumiem, kā kontroles struktūras turpina attīstīties mūsdienās un kā tās attiecināt uz Latvijas situāciju.
Nāvessodi atcelti. Publiskas sodīšanas arī. Vai pasaulē, kurā mūsu drošības labā ik dienas nonākam drošības kameru fokusā; kur mūsu interešu labā patēriņa paradumus reģistrē atlaižu kartes, mūsu brīvības robežas ir kļuvušas plašākas? Kā nākas, ka sistēma, ko esam radījuši mūsu drošībai sāk darboties pret mums? Kā atpazīstam (paš)uzraudzīšanas veidus un kādas var būt indivīda stratēģijas, lai palielinātu savu brīvības telpu?
Dzejnieks Sergejs Moreino, apcerot mākslas darba un nozieguma dabu ir teicis „Māksla vienmēr bakstās ap noziegumu." Ar kādiem panākumiem? - vaicāsim mēs. Ingas Erdmanes izstāde „Atzīstos, ka kļūdījos saskaitot" ir mākslinieces reakcija uz piedzīvoto, kļūstot par apsūdzēto administratīvā procesā. Māksla nereti darbojas kā „pelēkā zona" – ja ne paplašinot ierastās brīvības robežas, tad vismaz izgaismojot ierobežojumus vai to radītās absurdās situācijas. Vai iespējams šo pieredzi pārnest uz citiem, ārpus-mākslas laukiem, vai arī mākslas darbs paliek kā vienīgais, ko indivīds spēj iesākt – deklarēt „savu patiesību" uz citu rakstītā stāsta lappušu malām?
Izstāde „Atzīstos, ka kļūdījos saskaitot" ir apskatāma līdz 1.martam Laikmetīgās mākslas centra Ofisa galerijā, Alberta ielā 13, 7. stāvā. Ieeja izstādē un dalība diskusijā – bezmaksas.
Foto: Ingas Erdmanes izstādes atklāšana. Foto (c) Jānis Pešiks