Pirmdiena, 25.Novembris 2024. » Vārdadienas svin: Kadrija, Kate, Katrīna, Trīne;

Rīgā viesosies Voroņežas Kamerteātris

EasyGet.lv, 06.02.2013. 16:19

No 28. līdz 31. martam ar četrām viesizrādēm M.Čehova Rīgas Krievu teātrī Latvijā viesosies Voroņežas Kamerteātris.

28. martā plkst. 19:00 Voroņežas Kamerteātris rīdziniekus iepazīstinās ar Andreja Platonova komēdiju "Muļķi perifērijā". Mazpazīstamajā Andreja Platonova lugā viss ir paradoksāli: varoņi ir neveikli, sižets ir anekdotisks, un komisms pēkšņi vairs neliekas tik komisks. Pilsonis Bašmakovs, kurš vienmēr ir respektējis un ievērojis likumu, pārliecina mātes un zīdaiņu aizsardzības organizāciju, tā dēvēto komisiju: OHMATMLAD, lai tā izsniedz atļauju veikt abortu viņa sievai Marijai Ivanovnai. Viņš uzskata, ka jau sevi kā tēvu ir realizējis savās pirmajās laulībās, un Marija pati sapņo aizbēgt prom uz mežu, lai kļūtu par barvedi, bet komiteja izlemj, ka Marijai bērns ir jādzemdē, lai vairotu iedzīvotāju populāciju. Vienu absurdu nomaina otrs, un visu šo ārprātu papildina fakts, ka visi komitejas locekļi varētu būt iespējamie bērna tēvi.

Šodien Andreja Platonova komēdija "Muļķi perifērijā" ir viņa dzimtās Voroņežas pilsētas kamerteātra vizītkarte.

29. martā plkst. 19:00 tiks rādīta pēc Anatolija Marienhofa romāna versijas "Ciniķi". Šī Anatolija Marienhofa romāna versija, kuru veidojis Voroņežas Kamerteātris ir smaga, pat brutāla. Pilsoņu kara un Jaunās Ekonomikas politikas sākumā, laikā, kad sabiedrībā cilvēku savstarpējās attiecībās valdīja dažāda veida grūtības, kanibālisms un niknas spekulācijas, Vladimira un Olgas stāsta dīvainā mīlestība ir rosinoša. Abi varoņi pārstāv inteliģenci, ir labi izglītoti un neiederas sabiedrībā, kas viņus ieskauj. Režisors rosina diskusiju par tēmu: Krievijas inteliģences līdzāspastāvēšana mūsdienu valsts varas pārstāvjiem, līdzīgi kā romāna risinātā tēma par Marienhofa laika varas kungiem un līdzcilvēkiem – un galu galā kļūst skaidrs, ka, iespējams, cinisms ir vienīgais instruments pašaizsardzībai šādos apstākļos. "Ciniķi" ir izrāde, kas aizrauj, sāpina un padara neiespējamu dvēseliski apcerēt, kas notiek uz skatuves, tā, it kā skatītājiem ar to nebūtu nekāda sakara.

30. martā plkst. 19:00 tiks demonstrēta Aleksandra Ostrovska komēdija "Ienesīgā vieta". Režisora Mihaila Bučkova, iespējams, pats aktuālākais sniegums ir Aleksandra Ostrovska komēdija "Ienesīga vieta". Šis mūžīgais krievu stāsts mums vēstī par lugas galvenā varoņa Žadova morālo izvēli – tīra sirdsapziņa vai karjera? Ņemt kukuļus vai smagi strādāt, nespējot izlauzties no nabadzības?

Tomēr jums nav ko redzēt šajā izrādē, ja esiet agrāko laiku mīļotāji un sagaidāt izbaudīt aizgājušo laiku naftalīna atmosfēru: jūs neredzēsiet ne mežģīņotas mantiļas, ne frakas. Tomēr tas ir tikai virspusēji, ka "Ienesīga vieta" Voroņežas Kamerteātra izpildījumā ir par 2013.gada cilvēku, jo galu galā nav tādu robežu "2013", ir tikai modīgi uzvalki un sezonas hiti. Ja Ostrovska lugā darbinieks Jusovs dejo restorānā pie mūzikas kastes, Bučkova interpretācijā viņš dzied karaoke bārā. Vīrieši ir rotaļlietas pekles spēku rokās, ko pārstāv sieviešu tēli izrādē, un šie spēki pārvērš viņus "ienesīgās pozīcijās". Lai gan visi tēli ir mūsdienīgi un mums atpazīstami, šajā Voroņežas Kamerteātra izrādē viņi līdzinās apburtiem pasaku tēliem, bet nav brīnumaino burvju, kas tos atburtu. Fināla frāze "Samierinieties!", ko izrunā lugas varone eņģeļa balsī, nozīmē abus – "samierinieties!" un "nekustieties!" – dzīvojiet saskaņā ar esošajiem likumiem.

31. martā plkst. 19:00 būs skatāma Rolanda Šimmelpfenninga drāma "Pirms un Pēc". Izrādē ar ekscentriskiem elementiem ir vairāki desmiti unikālu tēlu: Krikets, Trīsdesmit gadus vecas sievietes bijušais mīļākais, Vīrietis ar stiklu, Sieviete no bāra u.tml. Tēliem nav vārdu, un viņu katra iekšējā pasaule ir nedaudz kā milzīga gulta, kas aizņem gandrīz visu skatuvi. Ar periodisku skatuves ainu maiņu, izrāde atgādina filmu kadrus: aktieri izrunā monologus, tad izsaka kādu repliku trešajai personai, un šī spēle atkārtojas divreiz – it kā šī verbālā šaudīšanās vienam uz otru notiktu no dažādiem skatupunktiem. "Pirms un Pēc" ir stāsts par to, kas notiek ar cilvēku viņa dzīves laikā, kas mainās viņu attiecībās: pirms un pēc pirmā intīmā sakara, pirms un pēc pirmās nodevības utt...Tā ir kliedzoša izrāde par cilvēka iekšējo vientulību un slāpēm pēc sapratnes ar filozofisku ietekmi uz skatītāju.

Biļetes nopērkamas M.Čehova Rīgas Krievu teātra kasēs, visās Biļešu Servisa tirdzniecības vietās, bilesuserviss.lv un trd.lv.

Voroņežas Kamerteātris savu māksliniecisko darbību uzsācis ar Rasina "Berenika". 1995. gadā par Voroņežas Kamerteātra māksliniecisko vadītāju kļūst K.S.Staņislavska prēmijai nominētais Krievijas režisors Mihails Bičkovs, plašākai publikai izrādot iestudējumus "Svīre", "Persona" un "Jamais".

Teātris turpina saglabāt labākās Krievijas skatuves mākslas tradīcijas – pārdzīvojumu mākslu, cilvēka gara dzīves pētniecību. Savu nodomu realizēšanai teātris izmanto mūsdienīgu, asu formu. Voroņežas Kamerteātra repertuārā ietilpst gan klasiskā un mūsdienu dramaturģija, gan Krievijas un ārzemju klasiķu darbi.

Pēc "Forbes" žurnāla (Krievija) versijas Voroņežas Kamerteātris iekļaujas 10 Krievijas interesantāko provinces teātru topā, kurus noteikti jāapmeklē.

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV