Izstādē, kas biroju kompleksā “Baltais vējš” būs apskatāma līdz rudenim, ir aplūkojami mākslinieku Artura Bērziņa, Brigitas Zelčas-Aispures, Magones Šarlovskas un fotogrāfa Nila Viļņa darbi.
Pie izstādes izveides Arturs Bērziņš kopumā ir pavadījis 160 stundas. “Baltajā vējā” ir apskatāmi darbi, kas tapuši 38 stundās. Mākslas priekšmetu iedvesmas avots ir Nikolā Burjo darbs “Attiecību estētika”, kurā tiek minēts, kā, viņaprāt, strādā aktuālie mākslinieki, ir trīsdimensionālās formās, kas konstruētas, grieztas, urbtas, slīpētas un pat adītas katra savā tehnikā. Ar saviem darbiem mākslnieks vēlas akcentēt arī šī brīža attieksmi pret laiku kā šķietami nevērtīgu lietu.
Ar darbiem no kolekcijas “Kustība. Migrācija” mākslniece Brigita Zelča-Aispure veido stāstu par „meža atgriešanos pilsētā”. Dabu pārstāv mežs – harmoniskais haoss - , kas, nodzēšot robežas, sapludina formas, savukārt pilsētu – ģeometrija, matemātiski izkalkulētas robežas - , simbolizējot pilsētnieka ikdienas rutīnu un iekļaušanos noteiktos standartos. Izmantojot ģeometriskās pamatformas un video novērošanas iespējas, tika iegūta ilūzija – vīzija par savstarpēju harmoniju starp divām vidēm – kā tiek ieturēta kāda savāda maltīte, ragaiņiem pielokot siltajos kažokos mītošos punčus; kā tiek notiesāta vīzija par nākotnes urbanizēto vidi; un par pilsētu, kurā tie vienu dienu tiks paši tiesāti.
Māksliniece Magone Šarlovska ar saviem darbiem no izstādes “Laika dārzs” rosina domāt par to, kā šajā steidzīgajā laikmetā mēs aizpildām savu brīvo laiku, kad negaidīti esam to iemantojuši? Instalācija vizuāli imitē bērnu spēļu laukumu ar reiz informatīviem, bet šobrīd haotiski izkārtotiem slīdrāžiem, kamēr autores balss sludina valdošās pasaules tendences.
Savukārt fotogrāfs Nils Vilnis par savu projektu “Acis plaši aizvērtas” stāsta: “vēlos akcentēt personības, kuru darbam ir nozīmīga loma pozitīva Latvijas tēla veidošanā. Šīs fotogrāfiju kolekcijas unikalitāte slēpjas īpašā tehnikā - tajās redzamie cilvēki vēl pirms fotogrāfijas uzņemšanas tiek nokrāsoti ar speciālu krāsu un panākts „dzīva negatīva” efekts. Ar šo izstādi vēlos atgādināt, ka fotogrāfija nerodas, nospiežot fotoaparāta pogu, un tas ir tikai sākums ceļam uz rezultātu, tas ir tikai negatīvs. Tāpat arī ar fotogrāfijās redzamajiem cilvēkiem, ko esmu izvēlējies izstādei – viņu saniegumi ir tikai sākums personības veidošanas procesā”.
Arī šogad turpināsies 2012. gadā aizsāktais izstāžu cikls “Māksla Domā”, kurā būs apskatāmi atzītu Latvijas laikmetīgās mākslas personību darbi. Jau maijā sezonu atklās māksliniece Evelīna Deičmane. Izstāžu cikla mērķis ir saliedēt Rīgas Doma baznīcu ar moderno sabiedrību, ļaujot ieraudzīt baznīcu pavisam jaunā, netradicionālā gaismā - kā laikmetīgu un aktuālu vērtību kopumu, kas nozīmīgas ir ne tikai kristiešiem, bet ikvienam sabiedrības pārstāvim. Tāpat “Māksla Domā” darbosies kā medijs, kas atklās sabiedrībai jaunas populāru mākslinieku radošo izpausmju formas, kā arī iepazīstinās ar jaunajiem māksliniekiem, kas vēl tikai meklē savu ceļu mākslas pasaulē.
Foto: ”Mans Doms” mākslas darbu kopizstāde. Publicitātes foto