Patruļkuģis „Viesīte”, pētniecības jahtas „Turmoil” un „Big Aron”, zvejas kuģi „Rosvik”, „Froyanes”, „Catleya”, velkoņi „Santa” un „Stella”, prāmis – ledlauzis „Bosfor Vostočnij” un vēl vairāki citi Rīgas kuģu būvētavā tapuši kuģi filigrānu modeļu veidā apskatāmi izstādē „Rīgas Kuģu būvētavai – 100”. Te arī stāsti par sākotni, par krišanu un celšanos, par laikmetu maiņu, par šodienu, par tehnoloģijām, par cilvēcisko izturību, neatlaidību, prasmi un gudrību, par panākumiem, ostu un Daugavu.
Izstāde Rīgas vēstures un kuģniecības muzejā stāsta par akciju sabiedrību „Rīgas kuģu būvētava”, vienu no lielākajiem un senākajiem šāda profila uzņēmumiem Baltijas jūras reģionā. Šeit ik gadu tiek remontēti un būvēti vairāk nekā 130 kuģi no dažādām pasaules valstīm. Dibināta pirms 100 gadiem, „Rīgas kuģu būvētava” turpina sniegt pakalpojumus Eiropas un Skandināvijas pasūtītājiem kuģu remonta, kuģu būves un konversijas jomās.
„Rīgas kuģu būvētava” dibināta 1913. gadā. Otrā Pasaules kara laikā rūpnīca tika iznīcināta. 1944. gadā sākās „Rīgas kuģu remonta rūpnīcas”, kā to toreiz sauca, atjaunošana. Tika uzcelti liešanas, korpusu metināšanas, mehānismu montāžas cehi. 1963. gadā sākās rūpnīcas rekonstrukciju, tās laikā tika uzceltas piestātnes, uzstādīti peldoši doki, izveidots pārseguma cehs, attīstīta enerģētika un noliktavu saimniecība. Padomju varas gados „Rīgas kuģu remonta rūpnīca” bija lielākais kuģu būves uzņēmums Baltijā, kurā tika remontēti jūras flotes kuģi un zinātniskās pētniecības kuģi, kā arī tika būvēti prāmju un eļļas pildītāji. „Rīgas kuģu būvētava” tika privatizēta 1995. gadā. Pēdējo 35 gadu laikā „Rīgas kuģu būvētavā” uzbūvēti vairāk kā 70 kuģi.
Izstāde Rīgas vēstures un kuģniecības muzejā apskatāma līdz 15. oktobrim