Savukārt no plkst.9.30 viesnīcā "Albert Hotel" notiks festivāla "ADwards" organizētais seminārs ar žūrijas locekļu vadītajam lekcijām.
Šogad radošajā izcilības festivālā "ADwards" par pirmās un otrās pakāpes Meistarības ordeņiem cīnīsies vairāk nekā 130 darbi 14 kategorijās.
Uz šī gada festivāla īpašo "Grand Prix" balvu - divu gadu mācību stipendiju vienā no pasaules prestižākajām reklāmas skolām "Miami Ad School" 20 000 eiro (14 056 latu) vērtībā - pretendē 20 darbu autori.
Radošie darbi bija jāiesniedz kādā no trīs "ADwards" speciālajām kategorijām, kuras piedāvā "TV6", "Hansabanka" un VAS "Latvijas Autoceļu uzturētājs". Šajās speciālajās kategorijās darbu iesniegšana bija bezmaksas, lai jebkurš jaunais mākslinieks varētu pierādīt savu talantu un spējas.
"ADwards" festivāla ceturtajā īpašajā kategorijā "Otrā iespēja" ir saņemti 20 darbi. Tās ir idejas, kas dažādu iemeslu dēļ nav īstenotas nekādā redzamā formā - klientam nav paticis, bijušas par dārgu vai ekstravagantu, taču pietiekami labas, lai tām dotu otro iespēju.
Latvijas talantīgākos māksliniekus noteiks žūrija Maikla Konrāda vadībā, kurš ir bijis žūrijas priekšsēdētājs pasaules vērienīgākajā reklāmas festivālā "Cannes Lions", kas filmu industrijā ir ekvivalents "Oskara" festivālam.
Žūrijā piedalās arī "Miami Ad School Europe" prezidents Olivers Voss un izpilddirektors Niklass Frings. Tāpat darbus vērtēs reklāmas aģentūras "TBWAPHS Helsinki" radošais direktors Jurki Reinika, reklāmas aģentūras "Scholz & Friends International" izpilddirektors Ingmars Jansons un fotogrāfs Markuss Johansons.
No Latvijas žūrijā piedalās reklāmas aģentūras "Lowe Age" tekstu autors Jānis Joņevs, reklāmas aģentūras "DDB Latvija" radošais direktors Vairis Strazds, filmu studijas "Film Angels Studio" režisors Jānis Kalējs un Latvijas Mākslas akadēmijas asociētā profesore Barbara Ābele.
Darbi, kas iekļuvuši radošās izcilības festivāla "ADwards" finālā, saņem "ADwards" finālista diplomu un tiek publicēti "ADwards" gada grāmatā. Šī balva norāda uz profesionālo līmeni, kas ir krietni virs Latvijas vidējā.
Festivāla uzvarētāji tiek apbalvoti ar pirmās pakāpes "ADwards" Meistarības ordeni un otrās pakāpes "ADwards" Meistarības ordeni.
Darbs, kurš atzīts par labāko kategorijā, izvēloties no uzvarētājiem apakškategorijās, saņem pirmās pakāpes "ADwards ordeni" un pirmās pakāpes diplomu, kā arī tiek publicēts "ADwards" gada grāmatā. Šī balva norāda, ka darbs pavēris jaunus apvāršņus un iedibinājis jaunus standartus Latvijas reklāmas un dizaina sfērā. Ja dalībnieks ir pirmās pakāpes "ADwards" ordeņa kavalieris, tas nozīmē, ka šī dalībnieka talants un profesionalitāte turpmāk vairs nav apšaubāma.
Savukārt darbs, kurš atzīts par labāko katrā no apakškategorijām, saņem otrās pakāpes "ADwards" ordeni un otrās pakāpes diplomu, kā arī tiek publicēts "ADwards" gada grāmatā. Šī balva norāda uz spēcīgu talantu savienībā ar izcilu meistarību un uzmanību pret detaļām. Otrās pakāpes "ADwards" ordenis nozīmē, kas dalībnieks ir aroda virtuozs, respektējams un cienījams kā savā profesijā, tā ārpus tās.