Filmēšanas komanda izstrādājusi īpašas tehnoloģijas, kas piešķir filmai telpiskumu, maksimāli reālistiski vizualizējot sižetu trīs dimensijās. Ar līdzīgas tehnikas palīdzību uzņemti tādi pasaulē slaveni kases grāvēji kā “Avatars” un “Hobits: Negaidīts ceļojums”, uzsver “Rīga-2041” komunikācijas konsultante Sabīne Zālīte.
“Ir grūti noticēt, ka darbs, kas tika uzsākts pirms pusotra gada, beidzot vainagojas ar panākumiem – visa filmēšanas komanda tagad tiekas vienā laikā un telpā, lai uzņemtu kopējo filmas materiālu,” stāsta projekta mākslinieciskā vadītāja Astra Zoldnere. “Mēs apzināmies, ka esam ledlauži s3D filmēšanas jomā Latvijā. Par to liecina ne tikai mūsu partnera „Vides Filmu Studija” uzbūvētās filmēšanas tehnoloģijas, bet arī zināšanu apjoms, ko neilgā laikā filmēšanas komandai nācies apgūt. Šis vairs nav stāsts par ierasto filmu formātu, bet gan daudz ko smalkāku. Režisoriem ir nākusi klāt trešā dimensija – telpa. Viņiem ir jāaizmirst vairāki filmas uzņemšanas likumi, kas pastāv 2D filmēšanā, jo 3D filmēšanā tas vienkārši nedarbojas. Šī ir pilnīgi cita valoda,” noslēdz Astra Zoldnere.
Filmas uzņemšana stereoskopiskā 3D formātā Latvijā ir jaunums, kas pašmāju kino industrijas darbiniekiem ļauj sekot pasaules kino nozares tendencēm. Šis ir liels izaicinājums “Rīga-2041” filmēšanas komandai, tomēr vairs nebūs iespējams noliegt faktu, ka arī Latvijā attīstās stereoskopiskās filmēšanas tehnoloģijas un zinātniskās fantastikas žanrs. Filmas izveidei vēl joprojām nepieciešams atbalsts, tāpēc filmēšanas komanda ir atvērta jaunu komandas biedru uzņemšanai. Par sadarbību interesenti aicināti sazināties ar projekta māksliniecisko vadītāju Astru Zoldneri (tālr. nr.: 26797798).
“Kad sākām, mēs nezinājām, ka būs tik daudz grūtību, kas liegs sākt filmēt pirmo stereoskopisko filmu Latvijā. Tobrīd neviens Latvijā nebija profesionālis šajā jomā un filmēšanas komanda bija jāapmāca,” par filmas “Rīga-2041” sākumposmu stāsta filmas producents Viesturs Graždanovičs. “Šīs filmas uzņemšanas laukums Latvijas režisoriem ir kā skola 3D filmu veidošanā. Tā kā atbilstošas tehnoloģijas nebija pieejamas, kā arī iegādāties tās būtu pārāk dārgi, visu vajadzēja izveidot. Jāatzīmē, ka s3D ir ne tikai māklinieciski, bet arī mehāniski sarežģīts process. Ja ar vienu kameru kaut kas var “noiet greizi”, tad te jau ir nākamais līmenis, kurā ir jāfilmē ar divām kamerām vienlaicīgi, tām ir jābūt pilnīgi sinhronām, novietotām precīzā leņķī vienai pret otru,” filmas uzņemšanas aizskatuvi atklāj V.Graždanovičs.
Filmā “Rīga-2041” apvienoti vairāki savstarpēji nesaistīti stāsti, kas ataino cilvēku meklējumus pēc laimes; to attēlošanai izmantoti 1950. gadu zinātnisko fantastikas filmu stilistikas elementi. Filmas darbība norisinās Rīgā, pilsētā, kuru ir pārņēmis laimes kults. Tiek reklamēti dažādi izgudrojumi un tehnoloģijas, kas atrisinātu ikkatra cilvēka problēmas. Filmas varoņi ceļo laikā, lai atgūtu jaunības mīlestību, projekcijas aizstāj reālus cilvēkus, laimes dakterīši ir pieprasīta profesija. Atbildēt, vai nākotnē laime rodama tehnoloģiskos risinājumos vai arī tomēr jāklausa senajam ticējumam, ka katrs pats ir savas laimes kalējs, būs katra skatītāja paša rokās.
Filmas “Rīga-2041” uzņemšanā kopīgā darbā vienojas četri režisori, kuriem stereoskopiskais 3D formāts ir jauns izaicinājums. Savu redzējumu filmas ietvaros atklās latviešu režisors Kārlis Vītols, kas līdz šim plašāk bijis zināms kā animācijas filmu režisors un mākslinieks. Filmas uzņemšanā piedalīsies viens no Latvijas garākajiem režisoriem Pēteris Rozītis, kas iepriekšējo filmēšanas pieredzi guvis, veidojot īsfilmas un darbojoties reklāmas industrijā. Tāpat filmēšanas komandā piedalīsies latviešu režisors Didzis Eglītis, kurš kā plaša spektra kino industrijas darbinieks iepriekšēju pieredzi guvis, veidojot dokumentālās filmas un īsfilmas, kā arī strādājis reklāmas industrijā. Jau vairākus gadus Didzis Eglītis pēta iespējas ar paštaisītiem rīkiem uzņemt filmas s3D formātā. Komandai pievienojusies arī režisore no Rumānijas, kas pabeigusi Londonas filmu skolu un līdz šim ir uzņēmusi vairākas īsfilmas, arī zinātniskās fantastikas žanrā.
Filmas izveidi organizē virtuālā studija “URGA” un “Fresh Step Productions”, sadarbībā ar „Vides Filmu Studiju” un “Botnia Film”.
Filmas pirmizrāde gaidāma 2014. gada novembrī, programmas “Rīga – Eiropas kultūras galvaspilsēta” ietvaros.
Foto: Publicitātes foto