Šis ir pirmais gads, kad Adwards ideju izstrādājuši nevis LADC pārstāvji, bet gan Adwards 2013 Grand Prix un Kannu Lauvu ieguvēji, apvienība Pika. Par Adwards 2014 idejiskās būtības raksturojošo konceptu izvēlēts vārds radošana (jeb radošums + ražošana), raksturojot divas diametrāli pretējas, bet nu jau pašsaprotamu attiecību raksturojošus vārdus – radošā industrija.
Tāpat kā iepriekšējo gadu jaunajā kategorijā PrintArt un Dizains, uzvarētājiem papildus ADwards balvām tiks pasniegtas Antalis specbalvas GrandPrint un GrandArt. Savukārt jau ilggadējās kategorijās balvas varēs saņemt tādās jaunizveidotās apakškategorijās, kā, piemēram, mūzikas video un kino reklāma, Film craft un citi.
Darbus festivālam var iesniegt septiņās kategorijās – Integrētās kampaņas, TV un radio, Interaktīvie un digitālie risinājumi, PrintArt un Dizains, Netradicionālā komunikācija, PR un Pasākumi.
Labākos Latvijas reklāmas darbus godinās piešķirot apbalvojumus – Grand Prix, I pakāpes ordeņus, II pakāpes ordeņus un finālistu diplomus. Antalis specapbalvojums GrandPrint tiks autoram vai autoru kolektīvam, kuru darbā apvienota teicama materiāla izvēle, izcila druka un pēcapstrāde un kurš apliecina autoru kolektīva spēju radīt ko jaunu. Savukārt GrandArt - darbam, kura poligrāfiskais risinājums var nebūt perfekts, bet darba grafiskā dizaina un idejas novitāte ir vērtība, kas uzrunā ar vēl nebijušu spēku. Plānots pasniegt arī citas specbalvas – Pionieru balva uzņēmumam, kas īstenojis inovatīvus un drosmīgus risinājumus un Limbo balva – izcilām, bet klientu neapstiprinātām idejām.
„Pilnā pārliecībā varu apgalvot, ka ikviens spēj radīt idejas. Jebkurš var uzrakstīt scenāriju 30 sekunžu tv rullim un aprakstīt doktordesas funkcionālās priekšrocības. Jautājums – vai klients to pirks? Pirmo ideju – diez vai. Iespējams, pat ne desmito vai piecdesmito. Taču radot idejas industriālos apmēros, ikviens agru vai vēlu nonāks pie kaut kā lietojama. Tāpēc ražošanas process reklāmistu padara tikai par labāku radītāju. Man ir pārliecība, ka arī pirms pasaules radīšanas notika masīvs rasēšanas darbs ar miljoniem skiču, lai radītu vienīgo saprātīgo būtni universā - skudru. Ražot un radīt jaunas idejas ir labi, tas noslīpē talantu," pārliecināts Edgars Stanga, McCann Rīga radošais direktors.
Festivālam iespējams iesniegt darbus, kas īstenoti laika posmā no 2013. gada 22. februāra līdz 2014. gada 24. martam. Labākos ADwards 2014 darbus noteiks festivāla starptautiskā žūrija, kuras sastāvā darbosies 10 atzīti reklāmas, dizaina, mediju un saistīto industriju profesionāļi.
Festivāls ADwards 2014 tiks atklāts 11. aprīlī ar radošo prātu lekciju dienu, kurā katrs žūrijas pārstāvis priecēs klātesošos ar stundu garu lekciju par pasaules pieredzi, reklāmu un dizainu. 11. aprīļa vakarā notiks ADwards 2014 noslēguma ceremonija „Creative machines. The Annual Gathering” un festivāla uzvarētāju apbalvošana.
Plašāka informācija par festivālu pieejama mājas lapā www.adwards.lv