LMS muzeja izstāžu cikla „Saules apmirdzētie” mērķis ir parādīt 20.gs. 60.-80.gadu augstvērtīgo darbu māksliniecisko kvalitāti un mākslas atšķirīgo stilistiku.
Galerijas lielajā zālē vērojama 20.gs.70.-80.gadu tekstilmākslas vērienīgā izpausme: lielizmēra gobelēni, kuri pauž tā laika iespējas - gan daudzveidīgās tehnikas, gan saturs, gan stilistikas izpratne. Tekstilmākslas loma sāka nostiprināties līdz ar 1961. gadu, kad Valsts Mākslas akadēmijā (tagad LMA) izveidoja Jaunās Tekstiliju mākslinieciskās noformēšanas nodaļu, kuru ilgus gadus vadīja mākslinieks Rūdolfs Heimrāts (1926–1992). 20.gs. 70.gados LMA beidz jauna paaudze, kas sevi grib pieteikt kā radošu, spēka pilnu un „bez robežām” esošu. Ekspozīcija ir veidota, lai parādītu daudzveidīgo mākslas ainu un katra mākslinieka individuālos meklējumus, ietverot stilistiski dažādās figurālās kompozīcijas, smalkus tonālos salikumus, dekoratīvos meklējumus, latviskās dzīvesziņas caurstrāvojumus.
Izstādes tekstilmākslas ekspozīcija ir kā „buras bez kuģa”. „Buras” - tik izteiksmīgi, vareni un vērienīgi ir darbi, kuri pateicoties tā laika „kuģim” – varas uzstādījumiem un LPSR Mākslas fonda komisijās esošo mākslinieku izpratnei, ir saglabājušies un tagad atrodas LMS muzeja kolekcijā.
Izstādes otra daļa ir trīs telpās eksponētie 20.gs.70.-80. gadu glezniecības darbi, kuros raugoties var tikai apbrīnot dažādo autoru savdabīgo krāsu izvēli un tonalitāti, formu stilizāciju un dabas dažādo interpretāciju. Ekspozīcijas daudzveidīgajā autoru klāstā īpaši aizraujoši ir vērot gleznotāju dažādās tonālās izteiksmes: Induļa Zariņa sulīgo kolorītu, Ivara Heinrihsona abstrakti ekspresīvās kompozīcijas ar vienotas krāstoņu gammas niansēm, Birutas Delles paralēlo realitāti sirreālistiskā stilistikā un Valdas Mežbārdes mākslīgo realitātes stīvinājumu.
Foto: Ivars Heinrihsons (1945) "Krustojumā" audekls, eļļa, 1977. Publicitātes foto