Oficiālā anotācija:
Viena trešdaļa cilvēku tic spokiem, daudzi no viņiem apgalvo, ka tādus ir redzējuši, bet vēl daži pat nofotografējuši. Pirms pusotra gadsimta tapušas pirmās zināmās spoku fotogrāfijas un kopš tā laika tādas - gan viltojumi, gan autentiski uzņēmumi - nereti sastopami arī mūsdienās. Filmā "Pagātnes rēgi" fotogrāfs Bens kopā ar sievu dodas uz Tokiju, kur viņu gaida ne tikai darbs pie modes fotosesijas, bet arī medus mēnesis. Uz kalnu ceļa notiek negadījums un viņu auto notriec meiteni, kura no notikuma vietas pazūd. Pāris turpina ceļu, taču tālākie notikumi viņu dzīvi padara neizturamu - rēgu apveidi sāk parādīties uz Bena fotogrāfijām, bet sāk vajāt arī Džeinu. Viņa ir pārliecināta, ka notriektās meitenes gars ir atgriezies, lai atriebtos.
Recenzija:
Āzijas kino produktu pārveidošanas tradīcija ir diezgan sena un jau 50 tajos gados Holivudas darboņi veidoja savas versijas par Āzijas monstru filmām. Ko lai saka, viņiem vienkārši šausmu lietas sanāk labāk un šajā pasaules daļā mītošajiem atliek tikai kopēt no meistariem un saukt to visu par "J-horror". Pēdējā laikā šajā lauciņā veidotāji ir sevišķi aktīvi, nu pat varējām vērot "Viens neatbildēts zvans" ("One Missed Call") un "Acs" ("The Eye") , bet viss iet uz priekšu un klāt ir jauna filma no tās pašas "operas" - "Pagātnes rēgi" ("Shutter").
Banjonga Pisanthanakuna (Banjong Pisanthanakun) un Parkpūma Vongpūma (Parkpoom Wongpoom) filma "Pagātnes rēgi" ("Shutter") oriģinālajā versijā piedzima 2004. gadā. Šogad ir tas pēdējais laiks Āzijas eksotisko pērli konvertēt citiem reģioniem saprotamā valodā un kling klang rīmeiks ir klāt. To piedāvā filmu "The Grudge" un "The Ring" autori, kas šajā scēnā jūtas kā zivis ūdenī.
Bieži sastopama problēma šo rīmeiku vidū ir tāda, ka jaunajā versijā nereti pazūd oriģināla sākotnējā jēga, atmosfēra un idejas. Piemēram, ja "Acs" ("The Eye") pārveidotāji nebūtu galveno lomu iedalījuši Džesikai Albai, tad filma noteikti nebūtu tik vāja, jo pirmajā versijā galvenā varone nebija tikai lelle publikas piesaistīšanai. Šādā pat veidā "tulkojumā" pazūd daudzi citi elementi, kas nav mazsvarīgi. Prastu Āzijas šausmu filmu Amerikanizētie kloni ir tas pats, kas plastmasas hamburgeri, pie tam pieejami tikai vienā veidā.
Ir jau tā kā neērti vienā laidā skandināt, ka šī kārtējā šausmu filma neatšķiras ne ar ko citu no simts iepriekšējām, bet, ko lai citu saka, ja konveijers spļauj ārā lielākoties vienu un to pašu. Tiešām ir grūti atrast jaunus vārdus aprakstot vienu un to pašu, lai neiestātos pilnīgs atkārtošanās sindroms, jo nāktos uzskaitīt visu ierasto neveiksmju plejādi. Bla bla bla...
Kaut arī sižets ir tik nesamāksloti vienkāršs, ka šķiet slapjai vafelei būtu vairāk ideju, tomēr kaut necik pacenšoties to visu vēl varēja saglābt. Diemžēl rezultāts ir tāds, ka filma, piemēram, par jaunavām - mutantēm - zombij-vilkatēm, kas ar beigtu vistu uzbrūk neaizsargātiem vācu pensionāriem, manās acīs būtu šedevrs, salīdzinot ar ŠO, kas savelkot galus kopā, ir par "izbesītu" spoku meiču un pāri, kam jātiek ar to galā. Viss šis "bezpriģels" ir tik sasodīti atgremots un rutīnas pilns, ka uztvert TO kā filmu gandrīz nav iespējams. Nav saprotams, kāda velna pēc šis rīmeiks bija nepieciešams, jo tas tiešam ir kā pagātnes rēgs jau tā biezajā „J-horror „ lauciņā un izskatās pēc žanra parodijas.
Vēl viens "fiksais" projektiņš, kas aizmirstas jau pēc piecām minūtēm. Pats par sevi saprotams, ka šeit nav ko meklēt emocionāli, intelektuālu baudījumu vai vismaz elementāru veselā saprāta diktētu notikumu loģiku. Viss ko šādai filmai vajadzētu nodrošināt ir izklaidējošas baiļu trīsas un galvenais tā nedrīkst būt garlaicīga. "Pagātnes rēgiem" var piedot absolūtu idiotismu un bezgaumības procentu, bet kāda jēga ir no šādas filmas, ja tā nenodrošina pat to? Ideāls kandidāts DVD relīzei, kas mētājas lielveikalā un maksā lētāk nekā kino biļete. Tā jau vairs nav pat īsti B-kategorija.
Lomās: Joshua Jackson, Rachael Taylor, David Denman, James Kyson Lee, John Hensley
Režisors: Masayuki Ochiai
Mājas lapa: http://www.shutter-movie.com