Inovācija kā priekšrocība konkurences cīņā
Dainis Bērziņš, „Swedbank” valdes loceklis Latvijā: „Nākotne pieder tiem, kas spēj saskatīt jaunus horizontus - piedāvāt jaunas un, kas būtiski, dzīvotspējīgas idejas ar augstu pievienotu vērtību. Inovācijas ir tieši saistītas ar Rīgā notiks trešā ikgadējā inovāciju konference InnoLatvia 2008
biznesa efektivitāti, kas patlaban ir visas sabiedrības aktualitāte. Tās palielina uzņēmuma vērtību un palīdz veidot ilgtermiņa biznesu. Galvenais ir nodrošināt uzņēmumos vidi, kas stimulē un palīdz atklāt jaunas un dzīvotspējīgas idejas.”
Šobrīd, nokļūstot ekonomiskās krīzes apstākļos, viens no lielākajiem izaicinājumiem, ar kuriem jāsaskaras organizācijām, ir jautājums, kā, izstrādājot jaunus produktus un pakalpojumus, gūt priekšrocības konkurences cīņā? Pakalpojumu dizains ir lieliska iespēja iegūt priekšrocības konkurences cīņā un nodrošināt ilgtermiņa attiecības ar klientu. Tieši tādēļ šogad InnoLatvia 2008 veltīts pakalpojumu dizainam.
Baiba Lāce, „InnoLatvia” vadītāja: „Pakalpojumu dizains sevī ietver plašāku izpratni par pakalpojumu kā vienotu veselumu, kas sastāv no tādiem elementiem kā komunikācija, pakalpojumu sniegšanas vide, cilvēku uzvedības modeļi. Pakalpojumu dizains sākas ar izpratni – ko, kāpēc un kā var uzlabot, lai labāk apmierinātu klientu vajadzības. Tas nozīmē iespēju apzināšanos, kā attīstīt pakalpojumu caur patērētāja pieredzi. Turklāt šīs pieejas izmantošana veicina ne tikai klientu apmierinātību, bet sniedz arī lielāku kontroli pār uzņēmuma finanšu rādītājiem un darbību kopumā.”
InnoLatvia 2008
Konference InnoLatvia 2008 norisināsies 30. un 31.oktobrī viesnīcā „Reval Hotel Latvija”. Tās pirmajā dienā bez pasaules slavenu ekspertu lekcijām darbosies arī trīs paralēlas darba grupas – pakalpojumu dizains privātajā sektorā, pakalpojumu dizains publiskajā sektorā un Baltijas dizaina forums. Šajās darba grupās pakalpojumu dizaina jomas praktiķi iepazīstinās ar pakalpojumu dizaina specifiku katrā no minētajiem sektoriem.
Starp konferences runātājiem būs ne tikai Latvijā, bet arī ārvalstīs pieredzējuši inovāciju, jaunu domāšanas veidu un tieši pakalpojumu dizaina speciālisti. Tie būs pakalpojumu dizaina stratēģi un praktiķi, kas pārstāv gan privāto, gan sabiedrisko sektoru, tai skaitā, uzņēmēji, atbildīgie par pašvaldību sabiedrisko pakalpojumu nodrošināšanu, kā arī zinātnieki. Viņu vidū arī pasaulē vadošie pakalpojumu dizaina eksperti Bill Hollins, kurš pasniedz dizaina menedžmentu Vestminsteras universitātē Lielbritānijā, un Patrick W. Jordan, kurš strādājis ar tādiem zīmoliem kā Ferrari, NOKIA, Procter&Gamble un daudziem citiem.
Par „InnoEurope”
Inovāciju centra ”InnoEurope” organizētās inovāciju konferences notiek ne tikai Latvijā, bet arī Lietuvā un Igaunijā ar nolūku sniegt idejas un iedvesmot uzņēmējus radīt, atbalstīt un realizēt pavisam jaunus, inovatīvus biznesa modeļus, produktus un pakalpojumus. „InnoEurope” izdod arī savu elektronisko ziņu lapu InnoZiņas” kuras mērķis ir informēt par tēmām, kas saistītas ar jaunāko inovāciju jomā, kā arī par dažādām konferencēm un citiem ar inovāciju saistītiem pasākumiem.
Pagājušā gada inovāciju konference InnoLatvia 2007 tika veltīta inovācijām, jaunu ideju un neierastu biznesa modeļu izmantošanai. Konferences laikā tika apskatītas Latvijas un pasaules vērtīgākās inovācijas.