Uz intervijas jautājumiem atbild: Dainis Mednieks, SIA „IVN GRUPA” direktors vai citiem vārdiem sakot arī Natuzzi salona direktors. SIA „IVN GRUPA” nozīmē Inspira, Vincents un Natuzzi. Principā, šie vārdi cilvēkiem, kas interesējās par interjeru un dizainu, noteikti nav sveši.
Vai Natuzzi ir pirmais firmas salons Baltijas valstīs?
Noslēdzot līgumu ar rūpnīcu, mēs ieguvām tiesības būt par „Natuzzi” pārstāvjiem Baltijā, mums ir milzīgs prieks, ka šis viss pasākums sākas ar Rīgu. Plašais salons, kura platība ir vairāk kā 700 kvadrātmetri un kura dizainu pilnībā izstrādājuši „Natuzzi” dizaineri ir viens no dažiem „Natuzzi” veikaliem visā pasaulē, kurā zem viena jumta piedāvā stila interjera risinājumus trijos dažādos risinājumos – ikdienas (casual), pilsētas (urban) un antīkajā (vintage). Tālākais mūsu mērķis ir atvērt Natuzzi salonu Tallinā un drīzumā tas ir jāizdara arī Viļņā.
Kā Jūs varētu raksturot šo uzņēmumu?
„Natuzzi” visobjektīvāk raksturo paši skaitļi, „Natuzzi” savā būtībā ir lielākais itāļu mēbeļu ražotājs un ja runā par ādas mīkstajām mēbelēm, tad „Natuzzi” ir lielākais mīksto ādas mēbeļu ražotājs pasaulē.
Sākotnēji „Natuzzi” piedāvāja tikai ādas mēbeles, bet nu tas ir aizgājis stipri dziļāk un tādā pašā līmenī kā tika ražotas un tiek ražotas ādas mēbeles, „Natuzzi” ir paplašinājis savu konceptu uz dzīvojamās telpas aprīkojumu. Tas nozīmē, ka kolekciju sāka papildināt ar auduma dīvāniem un ar tādiem aksesuāriem kā paklāji, žurnālgaldiņi un lampas.
„Natuzzi” starptautiskos panākumus nodrošina būtiskie dizaina un ražošanas jauninājumi, kas ir ievērojami samazinājuši izmaksas, saglabājot augsto kvalitāti.
Paskvāle Natuci (Pasquale Natuzzi), „Natuzzi Group” dizainers un kompānijas vadītājs, ir teicis: „Katru dienu 4000 cilvēku izvēlās Natuzzi produktus, lai iekārtotu savu mājokli. 4000 cilvēki mūsu stilā saskata savu dzīves stilu.” Kā jūs komentētu šo citātu.
Citāts ir ļoti precīzs firmas raksturojums. „Natuzzi” stils ir ļoti silts un ļoti saprotas, tajā pašā laikā tas ir ļoti moderns un aktuāls. Būtiskākais un lielākais „Natuzzi” trumpis ir komforts. „Natuzzi” komforta formula ir labākā un ar citiem to nemaz nav iespējams salīdzināt. Mūsu kolekcijā nav dīvāna par, kuru varētu teikt, ka tas ir neērts vai ciets. „Natuzzi” rūpnīca piedāvā vairāk kā 100 dīvānu modeļus, katram no tiem ir ļoti daudz versijas kā to varētu komplektēt. Pie šādām izvēles iespējām, tas ir diezgan likumsakarīgi, ka precei ir pieprasījums. Teiksim tā, ilgāk uzturoties salonā ir grūti neatrast kaut ko tieši priekš sevis. Mums ir modernā līnija, ikdienišķā līnija un antīkā līnija, kas vēl dalās neskaitāmos modeļos uz metāla bāzes, uz koka bāzes u.tm., tāpēc izvēles iespējas ir vienkārši milzīgas.
Kā Jūs varētu raksturot savu mērķauditoriju?
Es negribētu apgalvot, ka „Natuzzi” ir simtprocentīgi ekskluzīvs produkts, bet noteikti tās arī nav ekonomiskās klases mēbeles. „Natuzzi” globālā misija ir tendēta uz cilvēkiem ar vidēji augstiem un augstiem ienākumiem.
Kā Jūs raksturotu sava uzņēmuma speciālistus un kāds ceļš ir ejams, lai par tādiem kļūtu?
Uz šo jautājumu man ir nedaudz grūtāk atbildēt, jo kā jau minēju Latvijā darbojamies tikai no 2005. gada decembra. Protams, tas ir milzīgs darba apjoms, kas ir jāapgūst, lai strādātu ar „Natuzzi” kolekciju. Plašās iespējas, ko piedāvā ražotājs, attiecīgi liek par pienākumu konsultantam būt gatavam visu skaidrot un piedāvāt klientam. Ja mēs atnākam un izejam cauri salonam, mēs redzam, ka šeit var iegādāties dīvānus un dažādus aksesuārus, bet patiesībā tie nav nemaz 10% no kolekcijas, ko piedāvā „Natuzzi”.
Vai ir vēl kas tāds, kas „Natuzzi” atšķir no līdzīgiem uzņēmumiem?
„Natuzzi” kolekcija atšķiras un pierāda sevi ar savu spēku tieši arī tādā ziņā, ka tiek piedāvātas milzīgas opcijas uz visdažādākajiem modeļiem. Ļoti, ļoti daudziem dīvāniem neaprobežojas kolekcija no divvietīgā vai trīsvietīgā banketes un krēsla, bet ir stūra versijas, modulējamie dīvāni, dīvāni ar gultas mehānismu un vēl nākamā pakāpe - dīvāni un krēsli ar relaksācijas iespējām. Piemēram, šiem krēsliem vai dīvāniem ir izlaižama kāju atzveltne, otrajā režīmā var izmainīt muguras atzveltni un papildus var pielietot relaksācijas piedāvātās masāžas iespējas. Tā ir būtiska un mums patīkama tendence, kas apliecina, ka valsts attīstās diezgan strauji. Ja, teiksim, piecus gadus atpakaļ klients „Natuzzi” pirka vārda pēc un zināja, ka tas ir ērti, tad šobrīd klients ir atļāvies būt stipri prasīgāks. Šobrīd ļoti liela daļa no cilvēkiem, kas pērk „Natuzzi” neiegādājas vienkārši šo te softu, bet pērk papildus opcijas ar relaksācijas mehānismiem. Cilvēki ir kļuvuši ļoti prasīgi. Un šajā sakarā par tendenci varētu uzskatīt to, ka dzīve kļūst un ir arvien stresaināka. Cilvēkam, lai atpūstos no darba un ikdienas, šī te prasība pēc papildus komforta aizvien vairāk pieaug.
Latvijā Natuzzi piedāvā neskaitāmus interjera stila risinājums trijos dažādos dizaina grupas izstrādātos virzienos. Vai Jūs varētu raksturot šos stilus?
Man pašam „Natuzzi” nedaudz mazāk asociējās ar klasisko jeb antīko stilu, bet pilsētnieciskais un ikdienišķais ir ļoti tuvu viens otram. Šajā gadījumā tos ir ļoti grūti nodalīt. Latvijas mērogā par priaritoru varētu nosaukt ikdienišķo stilu, ja mēs skatāmies Rīgas mērogā, tad tas ir pilsētnieciskais.
Ikdienišķais stils nedaudz atšķiras ar krāsu gammu un formām – tās ir mīkstākas, plūstošākas, krāsas ir pastelīgas un jautras. Pilsētnieciskā kolekcija ir tendēta uz pēdējam novitātēm. Šobrīd, piemēram, tās ir tīrās krāsas: balts, melns, sarkans. Brūnā krāsu gamma, kas Latvijā ienākusi ar salīdzinoši lielu handikapu, šobrīd ir aktualitāte – līdzīgi kā ar Venges koku.
Vai Natuzzi dizainam ir kādas nemainīgas un paliekošas vērtības?
Jā, „Natuzzi” tas ir vieglums attiecībā uz mēbelēm, kā tās izskatās. „Natuzzi” dizainu nevar noraksturot kā tikai moderno vai mierpilsētniecisko, tas ir zelta kompromiss, ļoti labs vidusceļš, kurš ir saprotams gandrīz visiem.
Ko domājat par to, kā veidojas mode Jūsu nozarē?
Manuprāt, modi nosaka tās pašas līdzīgās tendences, kas notiek arī lielajā drēbju modē. Jauno materiālu un krāsu tendencēm seko līdzi arī dizaineri, kas strādā rūpnīcās. Šie dizaineri zināmā mērā ietekmējās no tā, ko redz modes skatēs un tā šī mode ienāk arī mēbeļu dizainā. Piemēram, šogad izstādē, mēs redzējām, ka tiek prezentētas košākas un aktīvākas krāsa. Rūpnīcā apstiprina, ka to ir ievērojuši – dzeltenā krāsa ir drēbēs un dizaineri to ieviesīs savā jaunajā kolekcijā.
Cik bieži mainās modes tendences Jūsu nozarē?
Tas ir atkarīgs no tā, cik veiksmīgi un pārliecinoši konkrētais materiāls vai lieta kļūst par ejošu preci. Manis pieminētais Venge – ļoti tumšais koks, ir ienācis jau ļoti sen un ilgi ir aktuāls. Arī šā gada Milānas izstādē šis materiāls bija aktuāls un bieži pielietots mēbeļu dizaina veidošanā. Tāpēc ir grūti atbildēt uz šo jautājumu, jo tas ir pietiekami komplicēti saistīts ar pārējām modes aktualitātēm.
Dīvānu formas, krāsas un materialitāte ir galvenās lietas, kas ietekmē tendenču maiņu, bet nevarētu teikt, ka tās mainās ļoti strauji. Tas, kas šobrīd un patiesībā jau diezgan ilgu laiku ir aktuāli – ir gara izmēra, piezemēti un izstiepti dīvāni.
Vai preces aktualitātē ir svarīgs materiāls, krāsas...
No vienas puses es teiktu: jā, okay, mēs gribam būt stilīgi, mēs sekojam līdzi, mēs nedrīkstam atpalikt, mums ir jāizglītojas, mums jāzina, kas ir aktuāli, kas nav, kas ir moderni, kas nav. Tajā pašā laikā, runājot par mūsu produkciju – mīkstajām mēbelēm: ir jāņem vērā fakts, ka šīs lietas klients iegādājās uz ilglaicīgu laika posmu. Tā ir diezgan nopietna investīcija savā komfortā, savā ērtumā. Šajā brīdi ir būtiski noskaidrot vai man vajag kaut ko, kas šobrīd ir ļoti moderns un aktuāls un tajā pašā laikā nebūt pašam pārliecinātam vai man tas tiešām patīk līdz galam. Piemēram, ar gaišām krāsām, ir grūtāk kļūdīties, viņas ir pārbaudīta vērtība un vienmēr būs aktuālas. Savukārt, ja jūs izvēlaties kaut ko stipri specifiskāku, jums noteikti ir jābūt pārliecinātam par to vai tas jums patiks arī pēc diviem un trim gadiem.
„Natuzzi” ir pazīstams ar produkta provi: made in Italy. Vai Jūsu piedāvātajai produkcijai ir arī kādas konkurējošas valstis?
Pamatā mēbeļu ražošana koncentrējās Itālijā. Konkurence, kas ir pašā Itālijā, rūpnīcu milzīgais skaits un tas ko Itālija piedāvā no savas puses jeb kurā mēbeļu ražošanas jomā: klasiskās, modernās, ikdienišķās stila mēbeles ir vadošās, Itāliju ir grūti salīdzināt ar kādu tai līdzīgu valsti. Varbūt pieminēšanas vērta ir Vācija, tomēr to nekādi nevar salīdzināt ar itāļu piedāvāto dizainu.
Vai pieļaujat iespēju, ka kādreiz arī Ķīnas un Āzijas valstis varētu piedalīties konkurences veidošanā attiecībā uz „Natuzzi” produkciju?
Manuprāt, Ķīnas un Āzijas valstīm tas varētu būt diezgan grūti un neiespējami, jo šeit ir ļoti būtiskas nianses, kas ir saistītas ar mēbeļu komfortu. Tas ir līdzīgi, ja mēs ņemam par piemēru vietējos Latvijas ražotājus, viņi mokās un cenšas radīt daudz dažādas formas, bet komfortā tas ir tikai parasts dīvāns. Komforta formulu nokopēt ir ļoti grūti!