Nordea Rīgas maratona vietējā un starptautiskā atpazīstamība ir augusi un kopumā pieejamo vietu skaits – 10 000 dalībnieku – ir reāli sasniedzams mērķis. 2009. gadā dalībnieku izvēlei būs pieejamas četras distances – maratona distance (42km 195 m), pusmaratona distance (21km 097,5 m), mini maratona distance (~5km), kā arī jaunievedums – maratona stafete, kur 42km garā distance tiks sadalīta starp 4 dalībniekiem. Izmantojot Tehnoloģiju partnera – Lattelecom – izstrādāto Baltijā modernāko datu bāzi un dalībnieku reģistrācijas sistēmu, Nordea Rīgas maratonam trīs mēnešus pirms pasākuma visām distancēm pieteikušies jau 1 100 dalībnieki no 23 valstīm.
Ilgstošā procesā, sadarbojoties visiem Rīgas pilsētas atbildīgajiem dienestiem, ir izdevies atrast veiksmīgu risinājumu trases uzlabošanai – šogad Nordea Rīgas maratona starts tiks dots 11.novembra krastmalā, kas ir piemērotākā vieta Rīgas centrā 10 000 dalībnieku pulcēšanai. Jaunā starta vieta ne tikai uzlabos trases caurlaidību, bet ļaus arī mini maratona skrējējiem izbaudīt iespēju skrējiena laikā šķērsot Vanšu tiltu. Paplašinātajā trasē ietvertas vairākas jaunas Rīgas centra ielas – Elizabetes, Pulkveža Brieža, Z.A. Meierovica bulvāris un citas. Finiša vieta visām distancēm kā jau ierasts tiks saglabāta pie Arēnas Rīga. Līdz 17. maijam maratona trase tiks sertificēta atbilstoši Starptautisko maratonu asociācijas (AIMS) standartiem.
Rīgas domes priekšsēdētājs Jānis Birks: „Paplašinātā trase uzskatāma par „zelta vidusceļu”, lai vienlaikus ļautu parādīt skaistākās Rīgas centra vietas maratona dalībniekiem, īpaši domājot par pasākuma starptautisko reputāciju, tai pat laikā neaizmirstot par iedzīvotāju ērtībām un privātā un sabiedriskā transporta pārvietošanās iespējām.”
Netipisks, bet ļoti svarīgs jauninājums ir Nordea Rīgas maratona balvu fonda palielinājums, kas 2009. gadā sastādīs jau 20 000 EUR. Puse no balvu fonda jeb 10 000 EUR tiks sadalīti starp maratona un pusmaratona pirmajiem trīs finišētājiem. Pārējos 10 000 EUR pasākuma ģenerālsponsors Nordea banka sadalīs labākajiem Latvijas maratona un pusmaratona skrējējiem. Nordea bankas Latvijas filiāles vadītājs Valdis Siksnis: „Uzskatām, ka Nordea Rīgas maratons jau ir iemantojis labu starptautisko atzinību, tādēļ dotajā ekonomiskajā situācijā varam izdarīt atkāpi no tradīcijām un padomāt par Latvijas talantu atbalstīšanu. Tieši tādēļ 2009. gadā izlēmām, ka ģenerālsponsora balvu fondam ir jāpaliek Latvijā. Vienlaikus jāatzīmē, ka maratonā uzstāda ne tikai sportiskus rekordus. Tas ir arī unikāls pozitīvu „kopāskriešanas” sajūtu avots. Mēs – Nordea komanda – šogad esam apņēmušies būt īpaši atraktīvi un aicinām arī pārējos sekot mūsu piemēram”.
Jāatzīmē, ka arī 2009. gadā tiks pasniegtas gan iepriekšējos gados iedibinātās balvas – Rīgas mēra kauss un Rīgas domes ceļojošais kauss, gan izveidotas jaunas unikālas balvas, piemēram, Nordea banka pasniegs savu balvu atraktīvākajai komandai.
Šogad Nordea Rīgas maratonā visus skriet aicinās arī Maratona vēstnieki. Vēstnieku godā ir celti: māksliniece Elita Patmalniece, LNT ekrāna zvaigzne Kristīne Garklāva, radio personība Dzintris Kolāts, basketbolists Edgars Šneps, TV zvaigzne Aldis Kalniņš, akadēmiskās mūzikas personība Ints Dālderis, efektologs Centis Ūbele, mūziķis Kārlis Lācis, advokāts Jānis Loze un citi sabiedrībā pazīstami cilvēki. Katram no vēstniekiem ir sava motivācija pievienoties skriešanas kustības atbalstam un par to ikviens interesents vairāk varēs uzzināt, sekojot līdzi Nordea Rīgas maratona 2009.gada pašreklāmas kampaņai, sākot no marta līdz pat maijam.
Nordea Rīgas maratona organizatoru komandas vadītājs Aigars Nords: „Aicinu visus pievienoties Maratona vēstnieku aicinājumam un pieteikties pasākumam jau tagad. Šogad pasākuma devīze ir „Viens skrējiens! Viena sajūta.”, kas mūsuprāt apraksta to unikālo vienotības sajūtu, kādu tūkstošiem dalībnieku iespējams sasniegt tikai dažos unikālos pasākumos un Nordea Rīgas maratons ir viens no tiem.”
Patīkami, ka paralēli pasākuma attīstībai ilggadējais pasākuma sponsors Hanzas maiznīca ne tikai atbalsta Nordea Rīgas maratonu, bet sniedz atbalstu arī jaunās maratonistu paaudzes veidošanā, iesaistoties Latvijas skolu krosa sponsorēšanā. Edijs Vegners, Hanzas maiznīcas mārketinga un tirdzniecības direktors: „Nordea Rīgas maratons ir kļuvis par nozīmīgāko tautas sporta pasākumu Latvijā. Hanzas maiznīca vēlas dot iespēju bērniem un jauniešiem no reģionu pilsētām un rajoniem piedalīties šajā lieliskajā notikumā. Tādēļ šogad aicinām reģionu skolas veidot savas komandas dalībai maratonā un piedalīties īpašā konkursā internetā. Piecām skolu komandām Hanzas maiznīca nodrošinās dalību Nordea Rīgas maratonā un transportu uz Rīgu un atpakaļ. Tāpat šogad saglabāsim arī ikgadējo tradīciju pasniegt Hanzas maiznīcas balvu jaunākajam reģistrētajam maratona dalībniekam”.
Maratona sponsori:
Nordea Rīgas maratona ģenerālsponsors ir Nordea banka. Maratona tehnoloģiju partneris ir Lattelecom. Ilggadējie pasākuma sponsori ir Hanzas maiznīca, adidas (Nordea Rīgas maratona skriešanas kreklu ražotājs), Powerade (oficiālais ūdens un sporta enerģijas dzēriena piegādātājs) un BMW autosalons WESS Select (oficiālais auto).
Reģistrācija visām maratona distancēm:
Dalībai Nordea Rīgas maratonā būs iespējams pieteikties līdz 12. maijam oficiālajā mājas lapā www.nordearigasmaratons.lv un Nordea bankas filiālēs visā Latvijā. Reģistrācija tiks pārtraukta, sasniedzot noteikto 10 000 dalībnieku limitu.
Latvijā un pasaulē » Sadzīve
Nordea Rīgas maratons vienos tūkstošus
Kristaps Menniks, 25.02.2009. 15:21
Šodien mediju pārstāvji tika iepazīstināti ar Nordea Rīgas maratona 2009. gada norisi. Maratons kā jau ierasts šogad notiks maija trešajā svētdienā – 17. maijā. Organizatori kopā ar sponsoriem un sadarbības partneriem aicina visus pievienoties dalībnieku pulkam, lai kopīgi sasniegtu 2009. gadam izvirzīto mērķi – 10 000 dalībnieki. Starts šogad tiks dots 11.novembra krastmalā.
Lasi vēl...