Otrdiena, 24.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Ieva, Ādams;

Latvijā labākie: !MOOZ, OMD, Jānis Spoģis un Nordea Rīgas maratons

Solvita Akmene, 04.03.2009. 09:34

3.martā Latvijas mārketinga konferencē Password 2009 par labāko reklāmas aģentūru atzīta !MOOZ, labākās mediju aģentūras novērtējumu izpelnījās OMD, Jānis Spoģis saņēma gada mārketinga direktora titulu, bet kampaņa Nordea Rīgas maratons ieguva Grand Prix mārketinga sasniegumu konkursā.

Pirmo reizi suminātas gada aģentūras

Pirmo reizi Latvijā Best Marketing sadarbībā ar Latvijas Reklāmas asociāciju apbalvoja labāko reklāmas un mediju aģentūru.

Titulu  Gada reklāmas aģentūra 2008 saņēma aģentūra !MOOZ, aiz sevis otrajā vietā atstājot DDB, trešajā - Domino. Uzvarētāja pozīciju aģentūrai !MOOZ nodrošināja izcilie sasniegumi tādos festivālos kā Password, Cannes Lions un Adwards, kā arī augstā atzinība mārketinga direktoru aptaujā. „!MOOZ 2008. gads bija izglītības un  starptautiskās elpas gads. Mēs atvērām biroju Berlīnē un ieguvām pirmās Kannas Latvijai. Mēs ieraudzījām !MOOZ vārdu starptautisku tenderu sarakstos.  2008. gads bija !MOOZ durvju sprauga uz pasauli. Lai cik ciniski tas skanētu no reklāmista mutes – 2009. būs cilvēcības gads. Baiļu, vilšanās, dusmu, stresa un nedrošības apstākļos vienīgās patiesās vērtības būs cilvēku savstarpējās attiecības, ” saka Ēriks Stendzenieks.

Titulu Gada mediju aģentūra 2008 žūrija piešķīra aģentūrai OMD Latvia. Top 5 iekļuva arī tādas mediju aģentūras kā Media House, PHD, Starcom, Universal McCann. 44% no aptaujātajiem mārketinga direktoriem aģentūru OMD Latvia izvirzīja labākās aģentūras titulam. Atbilstību nosaukumam „Gada aģentūra” pierāda arī OMD Latvia saņemtās godalgas tādos festivālos kā Golden Hammer un Adwards.  OMD Latvia direktors Einārs Vītols komentē: „Pēc panākumiem Golden Hammer 2008, kurā jau otro reizi izcīnījām festivāla augstāko apbalvojumu, varējām būt lepni, ka mūsu Latvijas panākumi ir palīdzējuši OMD kaldināt citus visā pasaulē atzītus gada apbalvojumus: Media Network of the Year ( prestižā Lielbritānijas izdevuma CAMPAIGN novērtējums), Media Agency of the Year (respektablā ASV izdevuma ADWEEK). Darbs turpinās un šogad, kad pirmo reizi kopš 1999. gada reklāmas tirgus apgrozījums, acīmredzot kritīsies, mediju aģentūrām ir īpaši uzdevumi. Vēl vairāk kā agrāk svarīga būs aktuālu, ātru pētījumu nozīme un aģentūru spējas un prasme adaptēt klientu mediju investīcijas recesijas apstākļos. Lai mums izdodas un lai reklāmas industrija pēc iespējas ātrāk ir pirmā, kas citiem var ziņot par ekonomikas atveseļošanos!”

Īpaša balva Gada ideju ģenerators piešķirta Gatim Mūrniekam, Fuse, ko Latvijā uzskata par partizāņu mārketinga aizsācēju.

Jānis Spoģis nešķiras no gada mārketinga direktora titula

Arī šā gada mārketinga konferencē Password, tāpat kā iepriekšējā, labākā mārketinga direktora titulu saņēma Tele2 mārketinga direktors Jānis Spoģis. Best Marketing projekta vadītāja Ginta Bakane uzsver, ka Top 300 mārketinga direktoru aptaujā Jānis Spoģis ir atzīts par viedokļa līderi, kā arī visbiežāk minēts kā mārketinga direktors, kurš ir izcēlies aizvadītajā gadā un kuram vēlētos lūgt padomu.

Mārketinga direktoru Top 20 pēc Best-Marketing veiktās aptaujas rezultātiem (alfabētiskā secībā): Agnese Laganovska, Rīgas Piena kombināts (šobrīd vairs uzņēmumā nestrādā), Annika Dāvidsone, Stockmann, Dace Kokina, Laima, Elīna Bērzupe, Valmieras piens, Gary McGuire, Bite, Gustavs Zatlers, Cēsu Alus, Ieva Apsalone, Parex, Ilze Rupkus, LMT, Inese Kalveite, Lattelecom, Jānis Aizpors, CSDD, Jānis Spoģis, Tele2, Kristians Pudāns, Nordea, Linda Saulīte, TVnet, Normunds Zaļpēteris, Swedbank, Jānis Spoģis, Tele2, Pēteris Žimants, Pūre, Tomass Kotovičs, Latvijas valsts meži, Viktorija Rivļina, Maxima, Vineta Atvara, Depo, Zane Eniņa, Rimi Latvia, Zigmunds Vīķis, t.c. Alfa.

Kampaņa Nordea Rīgas maratons- ekspertu vērtējumā efektīvākā

Šogad par efektīvāko kampaņu, ņemot vērā starptautiskos EFFIE vērtēšanas kritērijus, žūrija atzina Nordea Rīgas maratona kampaņu, kas ieguva Grand Prix. Nords Event Communications, DDB un Nords Porter Novelli kopīgi organizētā kampaņa aizvadītajā gadā izvērtās par nepieredzētu pasākumu – vairāk kā 5300 dalībnieku no 34 valstīm. Uzvarētāji jau kaļ plānus 2009. gada maratonam, kurā plāno piesaistīt vismaz divas reizes vairāk dalībnieku. Grand Prix ieguvēju žūrija izvēlējās tikai no pamatkategorijā iesniegtajiem darbiem. Finālā pamatkategorijā iekļuva arī tādas kampaņas kā  Olfen Patch plāksteri (Universal McCann), Statoil-extra re-launch (DDB), Tetra Pak Sargā sulu (The Matter), zip.lv Pērk!Pārdod!Dažādi (Airport).

Par labāko kampaņu mazbudžeta kategorijā (līdz 10 000 EUR) atzīta Jaffa Riga kampaņa BTA Meklē internetā „Ātruma polise”. Finālā iekļuva arī Statoil kampaņa „Vai Tavam pirkumam tiešām ir nepieciešams maisiņš?” (DDB).

Sociālajā kategorijā uzvarēja LNT kampaņa „Eņģeļi pār Latviju”.

Konkursā tika iesniegtas 49 kampaņas, kas ir gandrīz divas reizes vairāk, nekā iepriekšējā gadā.

Password sasniegumu konkursa žūrijā piedalās Latvijas mārketinga un reklāmas eksperti: žūrijas priekšsēdētājs Jānis Spoģis, Password 2008 titula Gada mārketinga direktors ieguvējs, TELE2 mārketinga vadītājs, Inese Eglīte, Rīgas Biznesa Skolas Vadības Programmu vadītāja, Ģirts Ozols, Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents, Ēriks Stendzenieks, !MOOZ radošais direktors, Kārlis Gedrovics, mediju aģentūras Inspired direktors, Ginta Krivma, TNS Latvia valdes priekšsēdētāja, Ivars Belte, Baltic Media Alliance izpilddirektors, Normunds Rudzītis, Samsung telekomunikāciju produktu mārketinga vadītājs un Dace Kokina, Laima mārketinga vadītāja.

Password mārketinga sasniegumu konkursa mērķis ir apzināt efektīvākās mārketinga kampaņas un parādīt, ka reklāma nav tikai māksla, bet tā arī dod reālu pievienoto vērtību biznesam. Konkurss tiek organizēts sadarbībā ar Amerikas mārketinga asociāciju, tādēļ kampaņu vērtēšanā tiek izmantoti starptautiskie EFFIE kritēriji. EFFIE ir viens no prestižākajiem mārketinga efektivitātes konkursiem, kurš tiek rīkots 30 dažādās pasaules valstīs. Atšķirībā no pārējiem reklāmas festivāliem un konkursiem, šajā konkursā tiek vērtēts ne tikai kampaņas radošums, bet 33% no žūrijas vērtējuma noteic radošā stratēģija (inovācijas un izpildījuma kvalitāte), 33% - mediju stratēģija (inovācijas un efektivitāte mediju izmantošanā) un 33% - rezultāti (rezultāti attiecībā pret kampaņas mērķiem un rezultāti attiecībā pret investētajiem līdzekļiem).

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV