Otrdiena, 24.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Ieva, Ādams;

Aptauja: Pakalpojumu sniedzēji izdara pārsteidzīgus secinājumus par klientiem, bet klienti pārāk kūtri pauž savu viedokli

Anda Orlova, 18.03.2009. 11:02

Daudzu pakalpojumu sniedzēju priekšstats par klientu vēlmēm neatbilst realitātei, savukārt klienti nepietiekami pauž savu viedokli pozitīvu atsauksmju un arī sūdzību formā, secināts LabsServiss.lv veiktā apkalpojošās sfēras vadītāju, darbinieku un klientu aptaujā. Aptauja veikta kampaņas „Uzslavē labu servisu!” laikā, lai noskaidrotu apkalpošanas jomas vadītāju, darbinieku un pašu klientu viedokļu atšķirības.

Kā noskaidrots aptaujā, gan pakalpojumu sniedzēji, gan arī klienti pievērš klientu apkalpošanas kvalitātei lielu uzmanību – to atzīst 57% vadītāju, 53% darbinieku un 62% klientu. Tikai katrs piektais klients lielāko vērību piešķir pašam produktam un tā cenai, kas liecina par apkalpošanas procesa lielo nozīmi lēmuma pieņemšanā.

Ja klienti ir sastapušies ar ļoti labu apkalpošanu, vairums (63%) pastāsta par to draugiem un paziņām. Tikai ceturtā daļa klientu atklāti izsaka komplimentu apkalpošanas darbiniekam, savukārt katrs desmitais respondents labu apkalpošanu uzskata par pašsaprotamu un tam uzmanību nepievērš.

Savukārt sliktas apkalpošanas gadījumā 68% klientu aiziet pie konkurenta, neko nesakot, 20% klientu samierinās ar neapmierinošo klientu apkalpošanu, bet sūdzību uzņēmumam izsaka tikai 12% respondentu.

„Aptauja liecina par to, ka nenotiek pietiekami aktīva komunikācija starp klientu un uzņēmumu. Ja darbinieks lieliski paveicis savu darbu, viņš būtu pelnījis to uzzināt, un arī sūdzības gadījumā uzņēmumam ir vērtīgi uzzināt par notikušo, lai varētu atrast un  novērst problēmas cēloni. Līdz ar to uzņēmumiem vajadzētu daudz vairāk stimulēt savus klientus aktīvi paust gan pozitīvu, gan negatīvu atgriezenisko saiti, tādējādi sniedzot papildus motivāciju saviem darbiniekiem, kā arī laikus noskaidrojot problēmas klientu apkalpošanas procesā,” skaidro LabsServiss.lv vadītāja Anda Orlova.

Aptaujājot respondentus par veidu, kā klients vislabprātāk tiek uzrunāts, noskaidrots: pārliecinošs vairums vadītāju (81%) uzskata, ka klients vēlas, lai ar viņu sasveicinās un piedāvā palīdzību. Darbinieki un paši klienti tam piekrīt mazākā mērā – attiecīgi 63% un 58% aptaujāto, kamēr būtiska daļa klientu dod priekšroku iespējai iepazīties ar piedāvājumu pašiem, bez papildus uzmanības no apkalpojošā personāla.

Zināmas pretrunas redzamas pakalpojumu sniedzēju un klientu skatījumā uz vēlamo apkalpošanas veidu – kamēr vadītāji (90%) un darbinieki (85%) uzskata, ka klienti priekšroku dod personiskai apkalpošanai un iespējai pakonsultēties, no klientiem tam piekrīt tikai 51% respondentu, kamēr 27% klientu izvēlētos pašapkalpošanos un 22% atzīst, ka apkalpošanas veids viņiem nav svarīgs. Pašapkalpošanās pēdējā laikā ir aktualizējusies laika, darbaspēka un finanšu resursu taupības nolūkos, un aptauja pierāda, ka to pozitīvi uztver arī klienti.

Aptaujā redzams - uzņēmumu vadības līmeņa pārstāvji pārliecinoši uzskata, ka pietiekami aktīvi veic arī pēcpārdošanas procesu (84%), savukārt lielākā daļa no klientiem (59%) uzskata, ka uzņēmumi nepietiekami rūpējas par klientu pēc pirkuma veikšanas un viņus pēcpārdošanas process neapmierina.

Jāpiebilst, ka gan pakalpojumu sniedzēji, gan darbinieki piekrīt, ka ir labi klientu apkalpošanas procesam pieiet ar humora izjūtu – jo īpaši pašreizējos apstākļos, tādējādi veidojot brīvāku atmosfēru un draudzīgākas attiecības ar klientiem.

LabsServiss.lv sadarbībā ar „www.webropol.lv” veica aptauju laikā no 10.marta līdz 13.martam, apzinot 3604 respondentu viedokļus. No respondentiem 1390 pārstāv apkalpojošā sfēras darbiniekus, 403 pārstāv vadītājus apkalpošanas jomā, savukārt klienta skatījumu pauda 1390 respondenti.

Visu marta mēnesi Baltijas valstīs notiek kampaņa „Uzslavē labu servisu!”, kuras ietvaros ikviens sabiedrības loceklis tiek aicināts uzslavēt labu apkalpošanu. Kampaņas galvenie atbalstītāji ir Swedbank un Tele2. Kampaņā uzslavētākie tiks paziņoti konferencē Laba Servisa Dienas IX 7.-8.aprīlī. Konferences pirmā diena ir veltīta klientu apkalpošanas speciālistu iemaņu attīstīšanai, bet otrā diena - vidējā līmeņa vadītājiem aktuālām tēmām. Plašāka informācija www.labsserviss.lv.

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV