Svētdiena, 17.Novembris 2024. » Vārdadienas svin: Uga, Hugo, Uģis;

Ceturtā daļa līgotāju iztiek bez alus

LETA, 21.06.2007. 13:05 | komentāri (1)

Ceturtā daļa Latvijas iedzīvotāju Līgo svētkos iztiek bez alus dzeršanas, liecina pēc "Elvi grupa" pasūtījuma kompānijas "GfK" veiktā aptauja.
Ceturtā daļa līgotāju iztiek bez alus

Vienlaikus alu kā svarīgāko Līgo svētku sastāvdaļu minējuši 35% iedzīvotāju, bet 33% respondentu atzinuši, ka Līgo svētki nebūtu iedomājami bez siera, aģentūru LETA informēja "Elvi grupa" mārketinga daļas vadītāja Kristīne Saulriete.

Savukārt 15% no aptaujas dalībniekiem norādījuši, ka Līgo nav iedomājami bez šašlika, bet 3% atzīmējuši, ka Jāņi viņiem saistās ar pīrāgiem.

Raksturīgi, ka 42% vīriešu Jāņus saista ar alu, kamēr 41% sievietes - ar sieru.

Ceturtā daļa respondentu vecumā no 18 līdz 24 gadiem Jāņus nevar iedomāties bez šašlika. Arī Latvijā dzīvojošie cittautieši Jāņus vairāk asociē ar šašlikiem, nevis sieru.

Aptauja liecina, ka 75% no Latvijas iedzīvotājiem svētkos slāpju remdēšanai izmanto alu, turklāt vīriešu vidū alus dzērāju īpatsvars ir pat 82%. Tomēr katrs piektais iedzīvotājs atzīst, ka svētkos pietiek arī ar vienu pudeli šīs dziras.

Gandrīz puse jeb 43% no visiem Latvijas iedzīvotājiem pirkumus Līgo svētkiem veic kopā ar ģimeni, savukārt 27% atzinuši, ka pirkumus veic kopā ar draugiem.

"Elvi" apkopotie dati liecina, ka Līgo svētkos strauji pieaug gan pirkumu skaits, gan arī pirkumu vidējā summa. Pagājušā gada pieredze liecina, pirkumu skaits virs 30 latiem svētku laikā pieaug pat 16 reizes.

Kā liecina 2007.gada rezultāti, šogad strauji turpina palielināties vidējā pirkuma apmērs, un pirmssvētku periodā tas varētu sasniegt pat 10 latus. Šajā gadā apmēram 5% no visiem pirmssvētku pirkumiem varētu pārsniegt 30 latus. Kopējais pirkumu skaits pirms Līgo svētkiem parasti pieaug par 25%.

Pirms svētkiem alus pārdošanas apjomi "Elvi" veikalos pieaug vairāk nekā četras reizes, un raksturīgi, ka vēl straujāk pieaug tieši bezalkoholiskā alus pārdošana. "Elvi" pircēji svētkos iecienījuši arī cita veida alkoholu - ruma, džina un tekilas pārdošanas apjomi aug par 150%, viskija - par 130%, bet degvīna un alkoholisko kokteiļu pārdošana palielinās apmēram divas reizes. Vairāk nekā divas reizes svētku laikā pieaug limonāžu un enerģijas dzērienu pārdošana, savukārt sulu pārdošanas apjomi palielinās par 65%.

Arī pārdošanas dati apliecina, ka Jāņos iecienītākais ēdiens ir siers - sveramā siera pārdošanas apjomi uz svētkiem pieaug gandrīz trīs reizes, bet fasētā siera - pat vairāk nekā četras reizes. Līdz ar sieru par tradicionālu Jāņu ēdienu kļuvis arī šašliks un cepamgaļa - to pārdošanas apjomi svētkos aug pat piecas reizes. Gandrīz trīs reizes pieaug arī tomātu mērču un kečupa pārdošanas apjomi.

Pretodu līdzekļus pirms Jāņiem pērk sešas reizes vairāk, bet baterijas un kabatas lukturīši - 2,5 reizes vairāk. Raksturīgi, ka pirms Jāņiem divarpus reizes pieaug arī pārdoto prezervatīvu un plāksteru apjoms.

Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV