Tautas partijas (TP) ierosinātais un pārējo varas partiju atbalstītais ierosinājums bija neiedomājami cinisks. Ierobežojumu atcelšanas atbalstītāji skaidroja, ka 9.Saeimas vēlēšanas ir parādījušas to bezjēdzīgumu. Kā nekā tika izmantotas trešo personu reklāmas, veiksmīgi apejot likumā paredzētos priekšvēlēšanu tēriņu limitus. Tikai jāatceras, ka ierobežojumu atcelšanas galvenie atbalstītāji bija TP un Latvijas Pirmā partija/ Latvijas ceļš (LPP/LC). Tieši minētās divas partijas neētiski izmantoja ar sevi saistītās “trešās puses”. Likumīgi apejot likumu, tās guva panākumus vēlēšanās. Latvijas Republikas Augstākā tiesa jau netieši ir atzinusi, ka trešās personas ir saistītas ar šīm partijām un ka TP un LPP/LC ir pārkāpušas priekšvēlēšanu tēriņu ierobežojumus.
Iepriekšējā Saeimā, TP un LPP/LC un pārējās pašreizējā koalīcijā esošās partijas balsoja par šo ierobežojumu ieviešanu. Tas ierobežojumu atcelšanas ierosinājumu padara sevišķi cinisku. Pirms 2006.gada oktobra vēlēšanām neviens politiskais spēks neinformēja par šādu vēlmi. Tāpēc pašreizējo likuma grozījumu atbalstīšana faktiski ir vēlētāju maldināšana.
Par laimi Latvijas pilsoniskā sabiedrība nestāvēja rokas kopā salikusi, bet gan skaļi izteica protestu pret valdošo nekaunību. Sabiedriskās politikas centrs “Providus” jau februārī rīkoja sabiedrisko forumu “Priekšvēlēšanu kampaņa bez maldības, viltus un spaidiem”. Gan forumā, gan internetā bija iespēja parakstīt aicinājumu Saeimai nepieļaut sabiedrības noslīgšanu reklāmas plūdos. Arī sabiedrība par atklātību “Delna” nostājās pret priekšvēlēšanu izdevumu griestu atcelšanu. “Delna” rīkoja publisku protesta akciju netālu no Laimas pulksteņa, kurā cilvēki varēja parakstīties pret šiem neloģiskajiem likuma grozījumiem. Arī nesen reāli strādāt sākušais Tiesībsargs ir nostājies pret tiem.
Pašlaik likumā paredzētie maksimālie tēriņi uz vienu vēlētāju ir 20 santīmi. Ja šie ierobežojumi tiek atcelti, tad faktiski vēlēšanās gūt uzvaru jeb vēlēšanas “nopirkt” var partijas ar lielākajiem sponsoriem. Skatīsimies realitātei acīs – profesionāli izveidotas reklāmas ietekmē vēlētāju izvēli. Tādā veidā ideoloģiskās cīņas var kļūt otršķirīgas, jo uzvarēs tas, kurš savāks visvairāk naudu un uztaisīs visiedarbīgāko reklāmas kampaņu. Tas ir pretrunā ar Latvijas iedzīvotāju interesēm.
Partijas ir sākušas pārdomāt savu atbalstu priekšvēlēšanu izdevumu atcelšanai. Tas ir noticis, pateicoties arī pilsoniskās sabiedrības spiedienam. Ja galīgajā lasījumā Saeima nolems neatcelt ierobežojumus un neradīs citus šķēršļus no oligarhu un “naudas maisu” brīvai vēlēšanu kampaņa, tad varēs teikt, ka aktīvie pilsoņi ir guvuši ievērības cienīgu uzvaru. Jau tagad vērojamās partiju šaubas ir pierādījums, ka cilvēkiem vajag aiztāvēt savu viedokli, lai panāktu rezultātu.