Pirmdiena, 23.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Viktorija, Balva;

Ikdienas velosipēdistu skaits Rīgā turpina pieaugt

Romāns Meļņiks, 19.06.2009. 14:19

Rīgā turpina pieaugt to cilvēku skaits, kas privātas automašīnas vai sabiedriskā transporta vietā ceļu uz darbu vai mācību iestādi mēro ar velosipēdu. Velosipēdistu vortāla Veloriga.lv un "Dahon" pārstāvniecības Latvijā jūnija vidū veiktā pētījuma dati rāda, ka darba dienā laikā no 8 līdz 9 no rīta Vanšu tiltu šķērso 246 velosipēdisti jeb 4,1 minūtē. Tas ir 2,7 reizes vairāk nekā jūlija vidū pirms gada.
Ikdienas velosipēdistu skaits Rīgā turpina pieaugt

Velosipēda lietošanas tendenču mērījumus uz Vanšu tilta Veloriga.lv sadarbībā ar partneriem veic kopš pagājušās vasaras reizi mēnesī darba nedēļas vidū trīs reizes dienā - no rīta laikā no 8 līdz 9, pusdienas laikā no 12 līdz 13 un pēcpusdienā, kad cilvēki no darba dodas mājup, laikā no 17 līdz 18.

"Pētījuma mērķis ir nevis fiksēt kopējo velosipēdistu skaitu Rīgā, bet gan mērīt velosipēdistu skaita pieauguma tendences. Šajā ziņā Vanšu tilts ir ideāls, jo savieno divas blīvi apdzīvotas pilsētas daļas, un iespēja, ka kāda daļa no ikdienas velosipēdistiem pēkšņi izvēlēsies citu maršrutu, ir minimāla. Vadoties no izmaiņu dinamikas, būs iespējams formulēt pieprasījuma pieaugumu pēc velosatiksmes infrastruktūras objektiem," stāsta Veloriga.lv veidotājs Romāns Meļņiks.

"Redzams, ka ekonomiskās pārmaiņas valstī ļoti būtiski ietekmē arī cilvēku pārvietošanās ieradumus. Pārsēšanās no privātā auto vai sabiedriskā transporta uz velosipēdu, vai to apvienošana ir viens no risinājumiem, kā ieekonomēt līdzekļus. Vieni brauc visu ceļu no mājām uz darbu ar velosipēdu, citi kombinē - atstāj automašīnu centra tuvumā, kur nav jāmaksā par stāvvietu, un tālāko ceļu mēro ar velosipēdu," tendences komentē Laila Skudriņa, "Dahon" pārstāve Latvijā. "Šobrīd velosipēds tiek uztverts nevis kā statusa apliecinātājs, kā tas bija agrāk, bet gan kā pārvietošanās līdzeklis no punkta A uz B. Līdz ar to mainās arī attieksme pret pašu braucamrīku - tie, kas visu ceļu brauc ar velosipēdu un ikdienā atstāj to pieslēgtu uz ielas pie statīva vai staba, izvēlas pēc iespējas vienkāršākus, lētākus 20-30 gadus vecus braucamos. Savukārt tie, kas daļu ceļa mēro ar auto un daļu ar velosipēdu, lielāku uzmanību pievērš ērtībām. Ja sākotnēji daudzi velosipēdus pārvadāja uz automašīnas jumta, kas ir apgrūtinoši, piemēram, apvidus auto īpašniekiem vai sievietēm, tad pēdējā laikā pieaug pieprasījums pēc saliekamajiem velosipēdiem, ko var ērti ievietot bagāžniekā."

Tendenci apstiprina arī "Dahon" veikalā Kalēju ielā 48 pēdējā laikā vērotā pastiprinātā rīdzinieku interese par saliekamajiem velosipēdiem, ko var ērti pārvadāt auto bagāžniekā vai bez papildus samaksas kā rokas bagāžu sabiedriskajā transportā - vilcienā, autobusā, arī trolejbusā un tramvajā. Paredzams, ka to cilvēku skaits, kas daļu ceļa uz darbu veiks ar sabiedrisko transportu, daļu ar saliekamo velosipēdu, drīzumā strauji pieaugs, kam par iemeslu ir nepietiekamais velostāvvietu skaits Rīgā, ar to saistītās velosipēdu zādzības, kā arī laika un naudas ietaupījums, ko dod šāda alternatīva pārvietošanās.

Mērījuma veikšanas dienā jūnija vidū laikā no 8 līdz 9 rītā, kad cilvēki pārsvarā dodas uz darbu vai mācību iestādi, Vanšu tiltu šķērsoja 246 velosipēdisti jeb 4,1 minūtē. No tiem centra virzienā brauca 178, bet Pārdaugavas - 68 velosipēdisti. Salīdzinājumam šajā pašā laikā maijā tiltu abos virzienos šķērsoja 226 velosipēdisti jeb 3,77 minūtē, aprīlī - 130 velosipēdisti jeb 2,2 minūtē, pagājušā gada oktobrī - 120 velosipēdisti (2 minūtē), septembrī - 118 (1,97), augustā - 127 (2,12), bet jūlijā - 91 (1,52).

Jūnijā dienas vidū laikā no 12 līdz 13 Vanšu tiltu šķērsoja 138 velosipēdisti jeb 2,3 minūtē. Salīdzinājumam, šajā pašā laikā maijā - 127 velosipēdisti jeb 2,12 minūtē, aprīlī - 58 velosipēdisti (0,97 minūtē), pagājušā gada oktobrī - 71 (1,18), septembrī - 45 (0,75), augustā - 98 (1,63), jūlijā - 92 (1,53).

Jūnijā, salīdzinot ar maiju, mainījusies velosipēdistu plūsma pēcpusdienā laikā no 17 līdz 18. Braucēju skaita pieaugums vērojams virzienā uz Pārdaugavu, bet centra virzienā šajā laikā brauca mazāk velosipēdistu, kas skaidrojams ar mācību gada noslēgumu RTU Ķīpsalā. Jūnijā veiktā mērījuma dienā Vanšu tiltu šķērsoja 279 velosipēdisti jeb 4,65 minūtē. Centra virzienā brauca 86, bet Pārdaugavas - 193 velosipēdisti. Maijā šajā laikā tiltu kopumā šķērsoja tikai nedaudz vairāk - 298 velosipēdisti jeb 4,97 minūtē, no tiem centra virzienā - 110, bet Pārdaugavas - 188. Aprīlī kopējais Vanšu tiltu šķērsojošo velosipēdistu skaits šajā laikā bija ievērojami mazāks - 102 jeb 1,7 minūtē, pagājušā gada oktobrī - 132 (2,2), septembrī - 125 (2,08), augustā - 198 (3,3), jūlijā - 206 (3,43).

Salīdzinot pagājušā gada jūlijā un šī gada jūnijā veikto mērījumu datus dienas griezumā, redzama aizvien izteiktāka tendence, ka velosatiksmes aktivitāte darbadienas sākumā un beigās ir daudz augstāka par dienas vidu. Turklāt no rīta velosipēdistu lielākā daļa brauc pilsētas centra virzienā, bet dienas otrajā pusē - uz Pārdaugavu, kas ir vēl viens apliecinājums faktam, ka velosipēdi ikdienā aizvien vairāk tiek izmantoti kā alternatīvs transporta līdzeklis.

Velosipēdistu vortāls Veloriga.lv ir izveidots ar mērķi popularizēt velosipēda kā autotransportam alternatīva transporta līdzekļa lietošanu pilsētā.

"Dahon" ir viens no līderiem saliekamo velosipēdu ražošanā pasaulē. Šie velosipēdi populāri to cilvēku vidū, kas aktīvi izmanto park&bike sistēmu - novieto automašīnu pilsētas centra apkārtnē un atlikušo ceļu uz darbu vai mācību iestādi mēro ar velosipēdu. Specializētais "Dahon" saliekamo velosipēdu salons atrodas Vecrīgā Kalēju ielā 48. Plašāka informācija: www.dahon.lv.

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV