"Tas mums bija liels izaicinājums, piedalīties jau otro reizi tik vērienīgā un daudzpusīgā programmā. Latvijas ogu audzētājiem tas bija īpaši svarīgi, jo nācās konkurēt ar tuvāko kaimiņvalstu produktiem un tirgošanās veiklību. Iepriecināja tas, ka ogas tika izpirktas zibenīgi, tā, ka pat uz pēcpusdienu pietrūka. Mēs to tulkojam kā labu zīmi jau šoruden iecerētajiem ābolu svētkiem, jo skaidri redzams, ka tagadējā valsts ekonomiskajā situācijā ļaudis ļoti gaida šādu neikdienišķu iepirkšanās iespēju", uzskata Latvijas Augļkopju asociācijas valdes priekšsēdētāja Māra Rudzāte.
Dažādās valstīs un pilsētās augļu tirgi tiek organizēti atbilstoši iespējām un sezonas piedāvājumam, kas ir svarīgi gan zemniekiem, gan pircējiem, jo šī ir iespēja saņemt produktus praktiski no dārza pāris stundu laikā.
Pēc Mārketinga padomes direktores Ingūnas Gulbes domām: „Eiropas Savienības dalībvalstu sadarbības pieredze rāda, ka konkurence tiek veicināta tieši šādos pasākumos, kurus līdzfinansē vairāku valstu ieinteresētās organizācijas. Ja pirms gada "Zemeņu festivāls" notika ar ziemeļvalstu būtisku atbalstu, tad šogad Mārketinga padome, kura allaž rūpējas par Latvijas zemnieku sekmēm tirgū, pieņēma lēmumu no Latvijas puses arī iesaistīties šī pasākuma organizēšanā. Neraugoties uz mūsu lielo pieredzi, pārsteidza gan pircēju pateicības vārdi, gan ogu audzētāju ideja par citiem sarīkojumiem, kurus šādi vajadzētu organizēt”.
Latvijā un pasaulē » Sadzīve
Pavadām zemeņu festivālu, sagaidām ābolu svētkus
Andra Ūdre, 28.06.2009. 16:55
Latvijas augļkopji uzskata "Zemeņu festivālu" par veiksmīgu un nepieciešamu mārketinga instrumentu. Sestdienas "Zemeņu festivāls" beidzās ar izciliem sasniegumiem - tajā piedalījās 30 zemeņu audzētāji no visiem Latvijas novadiem un pārdeva vairāk kā 4000 kg smaržīgo un garšīgo zemeņu par vidējo cenu 2.00 Ls/kg