""Aldaris" jūnijā realizēja gandrīz septiņus miljonus litru alus, kas pašreizējos ekonomikas apstākļos vērtējams kā ļoti labs rezultāts. Labie rezultāti skaidrojami ar "Aldaris" piedāvāto plašo produktu klāstu, kas ikvienam dod iespēju izvēlēties sev piemērotāko produktu gan garšas, gan cenas ziņā. Turpmāk "Aldaris" plāno nostiprināt līderpozīcijas alus tirgū, kā arī pievērst lielāku uzmanību bezalkoholisko dzērienu segmentu attīstībai," norāda AS "Aldaris" izpilddirektors Thomas Panteli.
Vērtējot alus kategoriju attīstību visā Latvijas alus tirgū, jūnijā vērojamas izmaiņas augstākās klases (super premium) segmentā, kura tirgus daļa pieauga par 1.2% līdz 8.3%. Visticamāk, tas skaidrojams ar vasaras saulgriežiem, kad alus cienītāji vēlējās sevi palutināt ar augstākās raudzes miestiņu, jo līdzšinējā tendence visa gada garumā šim segmentam bija negatīva.
Savukārt līdz šim augšupejošu tendenci uzrādījušajā stiprā alus segmentā, vērojams kritums par 4.1%. Tas skaidrojams ar siltajiem laika apstākļiem, kad alus cienītāji izvēlas vēldzēt slāpes ar atspirdzinošāku miestiņu. Stiprā alus segments arī turpmāk varētu uzrādīt lejupslīdošas tendences, jo to visvairāk ietekmēja akcīzes nodokļa pieaugums alum no 1.jūlija.
"Šogad jūnijs alus darītājiem bijis labvēlīgs, kas, visticamāk, skaidrojams ar labajiem laika apstākļiem un garajām brīvdienām vasaras saulgriežu laikā. Nevienā no iepriekšējiem mēnešiem kopējais Latvijas alus tirgus nebija tik tuvu pietuvojies 2008. gada līmenim. Maz ticams, ka šogad vēl tiks novērotas līdzīgas tendences, jo kopš 1.jūlija akcīzes nodoklis alum ir palielināts par 50%, kas var radīt papildus alus tirgus kritumu," norāda AS "Aldaris" valdes priekšsēdētāja Ināra Šure.
Kopumā jūnijā Latvijas tirgū realizēts līdzvērtīgs apjoms pagājušā gada jūnijā sasniegtajiem rādītājiem.
"Aldaris" ir dibināts 1865.gadā un ir lielākā alus darītava Latvijā, kā arī viena no lielākajām Baltijas valstīs. "Aldaris" ir "Carlsberg Group" uzņēmums.
"Aldara" produktu portfelī ir aptuveni piecdesmit dažādi dzērieni, kas pārstāv 5 grupas: alu, dzeramo ūdeni, alkoholiskos kokteiļus, bezalkoholiskos dzērienus un enerģijas dzērienus. Uzņēmums strādā ar tādiem spēcīgiem zīmoliem kā "Aldaris" (Gaišais, Luksus, Pilzenes, Ice beer), Zelta, D-Light, Carlsberg, Vichy, Montavit, ZIP, Battery u.c.
"Aldaris" laikraksta "Diena" un "Nords Porter Novelli" "Reputācijas top 2009" ierindojies augstajā 7.vietā, pakāpjoties par divām pozīcijām, salīdzinot ar 2008.gadu. Žurnāla "Kapitāls" sadarbībā ar investīciju banku "IBS Prudentia" un Rīgas Fondu biržas veiktajā pētījumā "Aldaris" atzīts par vērtīgāko uzņēmumu Latvijas pārtikas, dzērienu un alkohola ražotāju vidū.
Latvijā un pasaulē » Ekonomika
Alus darītava "Aldaris" jūnijā palielinājusi tirgus daļu par 4.6%
Laura Krastiņa, 20.07.2009. 13:32
Latvijas lielākā alus darītava "Aldaris" jūnijā palielinājusi tirgus daļu par 4.6%, sasniedzot 45.2%, kas skaidrojams ar pārdomāto pārdošanas stratēģiju un plašo produkcijas piedāvājumu klāstu ikvienam alus cienītājam.