Bijušais a/s Diena prezidents Arvils Ašeredens interneta portālam “Politika.lv” atklāja, šāda situācija, kad reklāmas tirgus un auditorijas samazinājums notiek pēkšņi, ir visā pasaulē, tāpēc „ir diskusijas, kā dzīvot tālāk, notiek apvienošanās, samazināšanās, tomēr neviens nezina, kā būs nākotnē”. A. Ašeredens min, ka mediju telpā rodas arvien jauni fenomeni, uz kuru bāzes attīstās citi. „Es nezinu, vai iestāsies kāda stabilizācija, bet katrā ziņā notiek milzīga tā visa, kas bijis līdz šim, nomaiņa”.
A. Ašeredens norāda, ka šobrīd drukātā prese ir nonākusi sarežģītā situācijā, jo notiek mediju vides izmaiņas, kas ierosinātas tieši jauno tehnoloģiju attīstības un auditorijas fragmentācijas dēļ. Viņš arī uzsvēra, ka jau šobrīd izveidojušies tādi mega mediji kā “Youtube”, “Facebook” un “Twitter” un drukātā prese, piedāvājot plašu informācijas klāstu, kļūst par vispārējo interešu mediju, liekot auditorijai meklēt specifiskāku informācijas avotu. „Auditorijas jaunā uzvedības modeļa dēļ notiek līdzšinējo biznesa modeļu erozija”, intervijā sacīja A. Ašeredens.
Tieši laikrakstu nākotni un šīs medija formas darbības attīstību ir grūti prognozēt. „Es šajā brīdī domāju, ka lietas mainīsies, un ļaujiet tirgum atrast jaunas formas, kādā veidā tas darbosies”, atbildēja A. Ašeredens. Viņš arī norāda, ka „normāli būtu - avīzes ir samazinājušas izmaksas, tad mēģina apvienoties un, ja tas nelīdz, tad mēģina jaunu formu - vai nu kļūst par žurnālu un iznāk nevis sešreiz, bet trīsreiz [nedēļā]”. Tomēr konkrētu risinājumu un prognožu sniegšana ir neiespējama. „Cilvēki — dažādas komandas — mēģinās kaut kā rīkoties. Citi spēlēs „internets-avīze”, citi — „žurnāls-internets-avīze”. Ļaujiet tam notikt!”, sacīja A. Ašeredens.
Latvijā un pasaulē » Sadzīve
Medijos sākušās pārmaiņas, bet nākotne nav zināma
Ilze Malaševska, 19.08.2009. 14:26
Šobrīd, kad valda ekonomiskās krīzes gaisotne, daudzi mediji ir spiesti pārtraukt savu darbību vai meklēt izdzīvošanas mehānismu, kas ļautu “noturēties virs ūdens”. Arī Arvils Ašeradens, bijušais a/s Diena prezidents, norāda, ka mediju vides pārmaiņas process ir iesācies.