Kā liecina jaunākie vasaras radio auditorijas pētījuma rezultāti, vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 79% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 47 gadiem. 60% aptaujāto radio ir klausījušies vismaz vienu reizi dienā. Iegūtie pētījuma rezultāti ļauj secināt, ka kopējais radio klausītāju skaits, salīdzinot ar 2009. gada pavasari, ir nedaudz pieaudzis (+3 procentpunkti).
Kopējās radiostaciju auditorijas dinamika, Reach %, Reach daily % (Vasara 2008 - Vasara 2009), Latvija 12 - 74 gadi
Dati: TNS Latvia / Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Vasara 2008 - Vasara 2009
TNS Latvia mediju un patēriņa pētījumu projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka 2009. gada vasarā viens radio klausītājs radio ir klausījies vidēji 284 minūtes jeb 4 stundas un 44 minūtes dienā, kas ir par 15 minūtēm dienā vairāk, nekā 2009. gada pavasarī, bet tikpat daudz, cik 2008. gada vasarā.
Latvijā kopumā 2009.gada vasarā visklausītākā radiostacija ir nacionālās apraides radiostacija Latvijas Radio 2. Otrajā vietā pēc klausīšanās laika sadalījuma ierindojas Latvijas Radio 1, bet trešo vietu ieņem Radio SWH.
TOP 10 klausītākās radiostacijas Latvijā kopumā pēc klausīšanās laika sadalījuma (AQH share %).
Vieta periodā Vasara 2009 Radiostacija Vieta periodā Pavasaris 2009
1 Latvijas Radio 2 1
2 Latvijas Radio 1 2
3 Radio SWH 3
4 Krievijas Hiti (Russkoe Radio) 6
5 Radio Skonto 5
6 European Hit Radio 8
7 Latvijas Radio 4 4
8 Star FM 7
9 SWH + 9
10 Radio MIX FM 12
Datu avots: TNS Latvia / Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Pavasaris 2009, Vasara 2009
Par pētījumu
Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Vasara 2009 norisinājās laika periodā no 2009.gada 4.maija līdz 2009.gada 9.augustam. Radio dienasgrāmatas vienas nedēļas garumā visā Latvijā aizpildīja 2242 respondenti - pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv