Pirmdiena, 18.Novembris 2024. » Vārdadienas svin: Doloresa, Aleksandrs;

Arī šogad atzītākais zīmols Latvijā ir "Nokia"

LETA, 30.09.2009. 09:21

Šogad Latvijā atzītāko zīmolu saraksta virsotnē atkal ierindota "Nokia", otrajā vietā atstājot "Google", bet trešajā vietā - "Inbox".
Arī šogad atzītākais zīmols Latvijā ir "Nokia"

Salīdzinot ar 2008.gada rezultātiem, sarakstā daudziem zīmoliem ir vērojamas būtiskas pozīcijas maiņas, piemēram, saraksta trešajā vietā ierindotais zīmols "Inbox" piedzīvojis kāpumu pat par 31 vietu, bet otrs mīlētākais zīmols "Google" - par deviņām vietām.

Otrdien tika paziņoti desmit tie zīmoli, kurus Latvijas iedzīvotāji ir iemīlējuši visvairāk. Latvijā mīlētāko zīmolu nosaka reklāmas aģentūra "DDB Latvija" sadarbībā ar biznesa žurnālu "Kapitāls" un pētījumu centru SKDS.

Atzītāko zīmolu saraksta ceturtajā cietā ierindojies portāls "Draugiem.lv", piektajā - šokolāde "Laima", sestajā - televīzijas kanāls "TV3", septītajā - "Swedbank", astotajā - "Maxima", devītajā - "Latvijas Mobilais Telefons", bet desmitajā - "Rūjienas saldējums".

Otrdien svinīgā ceremonijā tika apbalvoti TOP10 zīmoli un zīmoli, kas ir vadošie piecās tēla novērtējuma kategorijās - kvalitātē, vadošumā, enerģijā, unikalitātē un izdevīgumā.

Kā apbalvošanas ceremonijā norādīja "DDB Latvija" direktors Andris Rubīns, šis zīmoliem vienlaikus ir gan pārbaudes, gan lielo iespēju laiks. Tendences liecina, ka atzītāko zīmolu sarakstā palielinājies pašmāju zīmolu skaits un nozīme, tomēr dominējošie esot tieši interneta vides zīmoli.

"DDB Latvija" stratēģiskais direktors Reins Grants pastāstīja, ka, veicot pētījumu, bija jūtams, ka cilvēki, vērtējot zīmolus, kļuvuši vēl kritiskāki nekā iepriekšējā gadā un arvien svarīgāku nozīmi iegūst cilvēku savstarpējā komunikācija, kuri bieži kļūst par izšķirošo kāda zīmola veiksmes stāstā.

Savukārt sociologs Viesturs Celmiņš uzsvēra, ka pašlaik sabiedrībā notiek būtiskas pārmaiņas un arvien vairāk cilvēki saprot, ka patēriņš nav vienīgā iespēja, kā veidot savu identitāti, bet cilvēki arvien biežāk atgriežas pie jau tradicionālajām vērtībām - ģimenes, draugiem, hobijiem un cita veida sociālajām aktivitātēm, lai ierobežotu resursu apstākļos gūtu gandarījumu.

Šajā gadā enerģiskākais, augt spējīgākais zīmols, kas saņēma īpašu specbalvu no žurnāla "Kapitāls", bija priekšapmaksu sarunu karte "BiFri", bet izdevīgākais zīmols šajā gadā bijis veikalu tīklam "Maxima", kas pērn ieņēma otro vietu.

2009.gada ietekmīgākais zīmols ir "Nokia", bet par kvalitatīvāko zīmolu atzīts "Adidas". Unikālā zīmola balvu šodien saņēma "Lāču maize", bet personiskākā zīmola tituls tika "Google". Par apspriestāko zīmolu šogad atzīts "iPhone 3G".

Latvijas 50 mīlētākie zīmoli, izmantojot starptautiskā pētījuma "DDB Brand Capital" rezultātus, šogad tika noteikti jau piekto reizi.

Pētījums tika veikts pēc starptautiski radītas un jau 30 valstīs izmantotas zīmolu izpētes metodoloģijas. Aptauju veica tirgus un sabiedriskās domas izpētes centrs SKDS, šā gada augustā aptaujājot 1000 Latvijas iedzīvotāju.

Arī pērn par atzītāko zīmolu Latvijā tika novērtēt "Nokia", otrajā vietā ierindojās šokolāde "Laima", trešajā - "Hansabanka" (tagad - "Swedbank"), ceturtajā - "Visa" karte, piektajā - "Maxima", sestajā - mazgāšanas līdzeklis "Fairy", septītajā - "Cido", astotajā - "Latvijas Mobilais Telefons", devītajā - Latvijas Neatkarīgā televīzija, bet desmitajā - "Orbit".

Žurnāls "Kapitāls" oktobra numurā lasītājus iepazīstinās gan ar plašu "DDB Brand Capital" pētījuma rezultātu izklāstu, gan ar statistikas datiem un ekspertu komentāriem.

Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV