„Ar projektu Tunelis.lv vēlējāmies radīt vietu, kurā ikvienam tiek dota iespēja brīvi un radoši izpausties. Pateicoties modernajām tehnoloģijām, uz Zelta Zivtiņas virtuālā tuneļa sienām radītos vēstījumus iespējams ātri un vienkārši nosūtīt saviem draugiem, ievietot Twitterī un citos sociālajos tīklos. Tas ir jauns un radošs saziņas veids, kurā tiek izmantota oriģināla vēstījuma forma, kā arī iespēja sevi parādīt jaunajiem un talantīgajiem māksliniekiem,” stāsta Zelta Zivtiņas zīmola vadītāja Nora Kalniņa.
Zelta Zivtiņas tunelis, iepriekš pazīstams kā 13. janvāra ielas tunelis, tika atklāts pagājušā gada 16. oktobrī, kad astoņi Latvijas jaunie mākslinieki konkursa kārtībā saņēma iespēju veidot tuneļa vizuālo noformējumu, rezultātā vienu no galvenajiem gājēju ceļiem Rīgā padarot daudz dzīvespriecīgāku un krāsaināku.
„Šādi mākslas darbi dažādo pilsētvidi, padara to daudzveidīgāku un ļauj ieraudzīt arvien jaunas nianses it kā tik pazīstamajā pilsētā. Tāpēc mēs arī turpmāk esam gatavi atbalstīt šādus labus projektus, no kuriem ieguvēji ir gan iedzīvotāji, gan pilsētas vide, gan uzņēmēji,” saka Rīgas pilsētvides dizaina pārvaldes vadītāja Arta Goldberga.
„Zelta Zivtiņas tunelis joprojām ir krāšņākais tunelis Rīgā. Turklāt profesionālie sienu gleznojumi visa gada laikā ir pasargājuši tuneli no patvaļīgiem vandāļu apķēpājumiem,” saka Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods.
Pagājušajā gadā, kad Zelta Zivtiņa veica tuneļa kosmētisko remontu un sienu virsmu sagatavošanu gleznojumiem, visi darbi tika pārklāti ar īpašu anti-graffiti laku, lai pasargātu tos no neatgriezeniskas sabojāšanas.
„Zelta Zivtiņas tunelis ir uzskatāms piemērs tam, cik nozīmīga ir privātu uzņēmēju un pašvaldības sadarbība dažādu vides objektu sakopšanā. Pateicoties Zelta Zivtiņai, viens parasts un pelēks Rīgas tunelis ir kļuvis par visapmeklētāko izstāžu zāli Rīgā,” saka Rīgas Domes Satiksmes un transporta komitejas priekšsēdētājs Nikolajs Zaharovs.
„Pagājušajā gadā dotā iespēja veidot mākslas darbu uz Zelta Zivtiņas tuneļa sienas man bija liels izaicinājums un iespēja parādīt savu talantu un prasmes. Manuprāt, reti kura mākslinieka darbu ir apskatījuši tik daudz cilvēku! Savukārt virtuālā tuneļa izveidošana sniegs iespēju savu talantu parādīt vēl daudziem citiem jaunajiem māksliniekiem,” saka Zelta Zivtiņas tuneļa mākslinieks Emīls Salmiņš. Viņa darbs konkursā par tēmu „Draudzība” saņēma 2. vietu un Ls 1500 balvu no Zelta Zivtiņas sava talanta attīstīšanai.
Par "Zelta Zivtiņu"
Zelta Zivtiņa bija pirmā priekšapmaksas mobilo sakaru karte Latvijā (1998). Zelta Zivtiņa pirmā piedāvāja viesabonēšanu ārvalstīs (2003), pakalpojumu "Trīs draugi" (2006) un īpašu tarifu plānu "ZZ Pēcmaksa" (2008). Zelta Zivtiņa ir atzīta par labāko telekomunikāciju zīmolu Latvijā (Baltic Brand Formula 2007), tā saņēmusi Cicerona balvu (2007), kā arī mārketinga efektivitātes konkursa Password 2007 galveno balvu kā labākā mārketinga kampaņa Latvijā. Zelta Zivtiņas reklāmas seriāls, kura varoņu dzīvokļa stilā iekārtots arī tramvajs-dzīvoklis, tika aizsākts 2005. gada novembrī. Skatītājiem ir parādītas jau 142 sērijas, bet DVD ar seriāla epizodēm jau trīs sezonas ir viena no populārākajām Ziemassvētku dāvanām.
Foto: Emīls Salmiņš