Liepājas pilsētas ātrumposmu šogad apmeklēja vairāk kā 10 000 apmeklētāji, kas atbilst, piemēram, skatītāju skaitam arēnā „Rīga” pasaules čempionāta hokejā laikā. Pateicoties lielajam skatītāju pieplūdumam, dažas dienas pirms rallija atrast brīvu numuriņu viesnīcā jau kļuva sarežģīti. Apgrozījuma pieaugumu izjuta arī gan Liepājas, gan rajona restorānu un kafejnīcu īpašnieki, degvielas uzpildes stacijas, veikali.
„Mazajos lauku veikaliņos, kas atradās pārbraucienos starp ātrumposmiem, rindas stiepās tālu ārpus veikalu durvīm,” stāsta rallija „Kurzeme” direktors Uldis Hmieļevskis. „Tomēr jāatzīmē, ka uzņēmēji ar katru gadu ir arvien gatavāki uzņemt lielus pasākumus – tiek sagādāti vairāk produktu, pieņemti darbā papildus darbinieki, lai spētu apkalpot visus klientus.”
Rallijs „Kurzeme” noteikti ir atzīstams par 2009. gada lielāko autosporta pasākumu Latvijā. Sacensībās startēja 107 sportistu ekipāžas, to apmeklēja vairāk kā 25 tūkstoši cilvēku, un masu medijos šis divu dienu ilgais pasākums tika atspoguļots vairāk kā 700 publikācijās. Tika veikti arī transporta intensitātes mērījumi uz Liepājas-Rīgas šosejas – iegūtie dati liecina, ka rallija dienās ceļi ir par 17% vairāk noslogoti nekā tad, ja Liepājā nenotiek liela mēroga pasākumi.
„Rīkojot ralliju, tika domāts, lai sportistiem un skatītājiem ir pietiekoši daudz ārpusrallija aktivitāšu – pilsētas centrā notika tirdziņš „No Rallija uz Skolu”, varēja izjust sajūtas, kādas ir auto apveļoties uz jumta CSDD sagādātajā avāriju stimulatorā, sestdienas vakarā dejot gribētāji bija sastopami Normunda Rutuļa koncertā, notika auto veiklības sacensības” stāsta Uldis Hmieļevskis. „Savukārt, lai rallija cienītāji varētu redzēt pēc iespējas vairāk, tika izveidota kompakta un interesanta trase. Skatītāji varēja paspēt redzēt septiņus no visiem desmit ātrumposmiem.”
Rallijs „Kurzeme 2009” apvienoja trīs čempionātu sacensības – rallija, rallijsprinta un rallijreida. Liepājā sabrauca arī spēcīgākie Igaunijas rallisti, tādējādi nodrošinot interesantu un spraigu sacīksti gan sportistiem, gan skatītājiem.
Ralliju „Kurzeme 2009” rīkoja biedrība „Liepājas Rallija Komanda” sadarbībā ar biedrību „B&K Rallijs”.
Ralliju “Kurzeme 2009″ atbalstīja “EnergoRemonts Rīga”, “Lauma Fabrics”, “Canon IBServiss”, „If apdrošināšana”, Liepājas Pilsētas Dome, Liepājas SEZ, Vega 1, Skandi Motors, un citi. Rallija “Kurzeme 2009″ oficiālā televīzija – LTV7.
Foto: Zigismunds Zālmanis
Latvijā un pasaulē » Sadzīve
Rallijs „Kurzeme” silda ekonomiku
Uldis Hmieļevskis, 29.10.2009. 14:36
Šodien rallija „Kurzeme” direktors Uldis Hmieļevskis informēja Liepājas Domes Attīstības komitejas deputātus par aizvadīto sacensību norisi un to ietekmi uz reģiona ekonomiku. Organizatoru veiktie aprēķini liecina, ka rallija „Kurzeme 2009” dalībnieki un apmeklētāji iztērējuši aptuveni 385 tūkstošus latu, maksājot par viesnīcām, ēšanu, degvielu un dažādām citām precēm un pakalpojumiem.