Svētdiena, 22.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Saulvedis;

Izsitot LU ēkas stiklu, uzskatāmi demonstrē „Meteorīta” akcijas bezmērķīgumu

Ilze Malaševska, 03.11.2009. 23:50 | komentāri (6)

„Mēs ejam tik tālu, ka ne tikai pārkāpjam tos likumus, kas ir rakstīti, bet arī tos, kas nav rakstīti”, pirms ķieģeļa paņemšanas un Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes (LU SZF) auditorijas loga stikla izsišanas, savā prezentācijā sacīja „Fuse” partizānu aģentūras direktors Gatis Mūrnieks. Ar šo uzskatāmo piemēru viņš 3. novembrī, piedaloties LU SZF rīkotajā diskusijā „Partizānu mārketings: Tele 2 meteorīta gadījums”, telekomunikācijas kompānijas akciju nodemonstrēja kā bezmērķīgu.

Pirms diskusijas sākuma, reklāmas industrijas pārstāvjus satrauca iespējami radikālais Gata Mūrnieka viedoklis, kas varētu tikt pausts plašākai sabiedrībai. Auditorijā klāt esot vairākām sevi jau reklāmas industrijā pieteikušām ikonām, G. Mūrnieks uzsāka prezentāciju, kurā sniedza ieskatu šī mārketinga stila definīcijās, norādīja „Tele 2” reklāmas kampaņas plusus un mīnusus un definēja arī vārdu „bezpriģels”. Pēc definīcijas sniegšanas, G. Mūrnieks uzvilka cimdus, uzlika aizsargbrilles un no mugursomas izņēma ķieģeli. Viņš aicināja auditoriju nebaidīties un atvēzējoties raidīja ķieģeli loga virzienā, kā rezultātā tika izsists tā stikls. Tomēr jau pēc neilga brīža auditorijā ienāca divi strādnieki, kas sāka veikt loga pagaidu iestiklošanu.

„Es gribēju parādīt, kā izskatās no malas lietas, kurām nav atrisinājuma. Ko es reklamēju, Kas tā ir par publicitāti?”, uzskatāmā piemēra demonstrēšanas nepieciešamību skaidroja Gatis Mūrnieks. Izmantojot analoģiju arī ar „Tele 2” paziņoju pēc reklāmas kampaņas īstenošanas, G. Mūrnieks turpināja: „Es gribētu atvainoties visiem tiem, kurus varbūt tas satrauca, es gribētu pateikt, ka neviens no organizatoriem nezināja par to, ko es tikko izdarīju un es uzņemos pilnu atbildību, vēl es gribētu teikt, ka es par visu samaksāšu, un vēl to, ka universitātes nauda procesā netiks iesaistīta.”

Savā prezentācija G. Mūrnieks norādīja, ka „Tele 2” reklāmas kampaņa raisīja diskusijas, jo „reklāmas kampaņa nav atbildējusi uz daudziem jautājumiem, kā arī izpildījums un kampaņas atrisinājums, kas ir galvenie partizānu reklāmas kampaņu sastāvdaļa, nav bijis kvalitatīvs.” Šim viedoklim piekrita arī Ē. Stendzenieks piebilstot, ka „pilnīgi noteikti šo akciju varēja uztaisīt labāk ar vēl vairākām pēc-akcijām”. Gatis Mūrnieks prezentācijas beigās uzsvēra, ka vēlas aicināt „cilvēkus, reklāmas industrijas pārstāvjus, patērētājus turpināt šo diskusiju un jautāt, vai lietas var darīt pašmērķīgi vai nē.”

Pēc loga stikla izsišanas auditorijā atskanēja aplausi un sauciens - „vēl ķieģeļus”. Ēriks Stendzenieks „Fuse” direktora uzskatāmo paraugdemonstrējumu vērtēja kā „Tele 2” reklāmas kampaņas uzsākto procesa elementu cilvēku domāšanas maiņā. „Man patika Gata eksperiments un arī reakcija, jo zāle nesāka šūmēties, uztraukties par to, ka viņi ir piekrāpti un policija Gati nesavāca”, sacīja Ē. Stendzenieks. „Respektīvi, princips ir analoģisks, bet reakcija nebija analoģiska un man šķiet, ka meteorīta gadījums izgaismo to, kas notiek ar mūsu nāciju un iemāca necepties par lietām un nekreņķēties par sīkumiem.”

Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV