Projektā „Uzņēmumu Atvērto durvju nedēļa” ir iesaistījušās 20 vietējās kompānijas un ārzemju firmu pārstāvniecības ar pasaules līmeņa zīmolu. Jaunieši varēs izvēlēties no vairāk kā 50 ekskursijām atkarībā no interesējošās nozares, norises vietas un laika. Pilns ekskursiju piedāvājums un pieteikšanās – no 1. februāra portālā www.prakse.lv.
„Jau tradicionāli februārī un martā mūsu valstī notiek galvenie profesionālās orientācijas pasākumi, piemēram, karjeras dienas augstskolās, projekts „Ēnu dienas”, izstāde „Skola” u.c. „Uzņēmumu Atvērto durvju nedēļa” ir vērienīgākais projekts, kas iesaista tūkstošiem jauniešu no visas Latvijas. Izglītības iestādes organizē veselas grupas dalībai projektā. Iepriekšējos gados daļa skolēnu un studentu bijuši tik aktīvi, ka paguva aizbraukt uz 4 un pat 5 ekskursijām. Šāda pastiprināta interese ir izskaidrojama ar to, ka jaunieši augsti novērtē iespēju redzēt visu savām acīm un salīdzināt, kādas nozares ir perspektīvākās,” atklāj „Jauniešu konsultāciju” valdes priekšsēdētājs Jānis Logins.
Valsts AS „Latvijas dzelzceļš” personāla direktora p.i. Edgars Elksnis par iesaisti „Uzņēmumu Atvērto durvju nedēļā” stāsta: „Projektā piedalāmies jau otro gadu, jo mums ir svarīgi, lai jaunieši uzzinātu, ka par spīti stereotipiem darbs dzelzceļa nozarē ir interesants un radošs. Tieši tāpēc cilvēki šeit bieži strādā no paaudzes paaudzē un lepojas ar to”.
AS "Latvenergo" personāla vadības direktore Inga Kola: "Atvērto durvju nedēļa ir ļoti laba iespēja jauniešiem parādīt, cik svarīgi, noderīgi un nozīmīgi ir mācīties eksaktās zinātnes. Latvenergo koncernā strādā vairāk nekā 350 dažādu profesiju pārstāvju, tādējādi iespējams izvērtēt, cik plašas ir iespējas, izvēloties savu nākotnes profesiju. Apgūstot dažādas ar elektroenerģijas ražošanu, sadali, pārvadi un siltumenerģētiku saistītas profesijas, jaunie speciālisti var sniegt ievērojamu ieguldījumu enerģētikas nozarē".
Savukārt SIA „Maxima” pārstāve un personāla atlases daļas vadītāja Kaiva Desmitniece uzņēmuma motivāciju piedalīties „Uzņēmumu Atvērto durvju nedēļā” skaidro šādi: „Savā kolektīvā labprāt aicinām jaunus un ambiciozus cilvēkus, kas grib un var pierādīt savu vēlmi augt un profesionāli pilnveidoties. Kas nepieciešams, lai veidotu dinamisku karjeru mūsu uzņēmumā – par to arī runāsim ar ekskursiju apmeklētājiem.”
Bez jau minētām kompānijām projektā piedalās tādi uzņēmumi kā mobilo sakaru operators „LMT”, būvfirma „RE&RE”, veikalu tīkls „RIMI Latvia”, pārtikas pārstrādes uzņēmumi „Latfood”, „Cēsu alus” un „Fazer maiznīcas”, siltumapgādes uzņēmums „Rīgas siltums”, auto ražotājs „Scania Latvia”, telekompānija „LNT”, laikraksts „Diena”, raidorganizācija „ Radio SWH” u.c.
Ekskursijas notiks Rīgā un tās apkārtnē, Jūrmalā, Jelgavā, Cēsīs, Aizkrauklē, Daugavpilī u.c. Plānots, ka ekskursijas apmeklēs skolēnu un studentu grupas no vismaz 200 izglītības iestādēm – vidusskolām, arodskolām un tehnikumiem, koledžām un augstskolām.
Informatīvie atbalstītāji: laikraksts „Diena”, raidorganizācija „Radio SWH”, portāls TVnet un Draugiem.lv.
Projektu jau trešo gadu pēc kārtas rīko nevalstiskā organizācija „Jauniešu konsultācijas”, kura ir ieguvusi labu reputāciju, īstenojot arī tādus vērienīgus profesionālās orientācijas pasākumus kā raidījumu cikli televīzijā „Kurp dodies?” un „Pielaiko profesijas!”, portāls „Prakse.lv”, žurnāls „Veiksmes Formula” un semināru cikls mācību iestādēs „Jaunietis darba tirgū”.
Latvijā un pasaulē » Sadzīve
Uzņēmumi atver durvis jauniešiem
Dace Kristiāna Ūdre, 29.01.2010. 09:29
Latvijas vadošie uzņēmumi aicina pie sevis ciemos skolēnus, studentus un nesenos absolventus. Veselas 5 dienas no 15. līdz 19. februārim jauniešiem būs iespēja klātienē iepazīt vietējos ražotājus un citus uzņēmumus, izdarot secinājumus par reālo darba vidi un karjeras perspektīvām tajos.