Svētdiena, 22.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Saulvedis;

Latvijā aizvien vairāk pieprasa produktus ar Karotītes zīmi

Andra Ūdre, 03.02.2010. 09:33

Kā liecina jaunākais Tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra “SKDS” pētījums, Karotītes atpazīstamība pircēju vidū pieaugusi jau līdz 79%.

“Latvijas iedzīvotājiem vienmēr bijis svarīgi, ko tie ēd, īpaši uzsverot bērnu uztura nozīmi. Šo faktu apliecina pētījuma rezultāti, kas norāda iedzīvotāju vēlmi pirkt vietējas izcelsmes produktus. Jaunākā pētījuma rezultāti kopumā norāda uz labvēlīgu tendenci, ka iedzīvotājiem kļūst arvien būtiskāk lietot Latvijā audzētus un ražotus produktus, kā arī lielākā Latvijas iedzīvotāju daļa atpazīst “Kvalitatīvs produkts Latvija” zīmi un tās nepieciešamību. Palielinājies arī to respondentu procentuālais skaitlis, kas norāda uz uzticēšanos un Zaļās Karotītes produktu kvalitātes augstajiem rādītājiem”, tā biedrības “Mārketinga padome” direktore Ingūna Gulbe.

2009.gadā veiktie Latvijas iedzīvotāju aptaujas rezultāti liecina, ka 73% izvēlas vietējas izcelsmes produktus, kā arī 44% izvēlas veikalā produktus ar Karotītes zīmi. Aptaujas dati liecina, ka ir turpinājis pieaugt to Latvijas iedzīvotāju īpatsvars, kas preču zīmi “Kvalitatīvs produkts Latvija” pirmām kārtām saista ar produktu kvalitāti (2008.gadā bija 51%, 2009.gadā jau 57%). 61% respondentu norādīja, ka ir lielā mērā pārliecināti par to, ka Zaļās Karotītes solītais atbilst patiesībai, kā arī 74% uzskata, ka tiem šāda preču zīmes ir nepieciešama. Saskaņā ar aptaujas rezultātiem 44% iedzīvotāju apgalvo, ka ir zinājuši, ka produktos, kas marķēti ar preču zīmi “Kvalitatīvs produkts Latvija”, nav sintētisko krāsvielu un konservantu, bet 39% ir zinājuši, ka produktu ražošanā nav pieļaujams kā izejvielu izmantot ģenētiski modificētu soju.

“Astoņos pastāvēšanas gados Zaļā karotīte raksturojama kā spēcīgs, pareizi izstrādāts zīmols, kas veicina uzticību patērētājos un piesaista jaunus klientus. To mums pierādījuši gan funkcionālie, gan tirgvedības starptautiskie auditi, arī šis pētījums kalpo kā apliecinājums. Zaļās Karotītes zīmols ir viens no svarīgākajiem faktoriem, lai cilvēks Latvijas pārtikas pārsātinātajā tirgū un ekonomikas lejupslīdes laikā atrastu tieši to produktu, kas tam nepieciešams”, skaidro biedrības “Mārketinga padome” vadītāja Ingūna Gulbe.

 

Preču zīme “Kvalitatīvs produkts Latvija” ir kļuvusi par norādi Nacionālās pārtikas kvalitātes shēmas (NPKS) pārtikas produktiem, kas atbilst LR izstrādātiem un apstiprinātiem NPKS kvalitātes kritērijiem. Tautā mīlētā Zaļā karotīte ar 2008.gada 18.augustu ir kļuvusi par Nacionālās pārtikas kvalitātes shēmas produktu (NPKS) īpašu norādi “Kvalitatīvs produkts”, kas ir reģistrēta kā viena no Eiropas NPKS produktu norādēm. Līdzīgas pārtikas kvalitātes shēmas un shēmas norādes ir arī citām Eiropas valstīm. Tāpēc Latvijā iegūtais novērtējums un tiesības lietot šo norādi “Kvalitatīvs produkts” ir instruments, kā Latvijas lauksaimniecības produktu ražotāji var labāk kļūt atpazīstami Eiropas tirgū, vienlaicīgi, piedāvājot Eiropā “saprotami” marķētu augstākas kvalitātes produktus un godam veicinot Latvijas nacionālo produktu konkurētspēju, Latvijas ražotāju atpazīstamību Eiropā.

Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV