Neskatoties uz būtisko sadārdzinājumu, RP SIA "Rīgas satiksme"(Rīgas Satiksme) pirms lēmuma pieņemšanas par kopīga uzņēmuma dibināšanu ar Affiliated Computer Services Solutions France S.A.S, izveidojot SIA "Rīgas karte", lai ieviestu elektronisko norēķinu sistēmu, nenoteica sasniedzamos rezultātus un neizvērtēja pieaugošo izmaksu pamatojumu iepretī sabiedriskā transporta lietotāju un pakalpojuma sniedzēju ieguvumiem.
Rīgas Satiksme, neizmantojot pretendentu atlases sarunu procedūras nolikumā noteiktās tiesības pieprasīt papildu informāciju par noteiktiem izdevumu posteņiem piedāvājumos, kurus bija iespējams salīdzināt, noslēgusi līgumu ar uzvarētāju, kura iesniegtās izmaksas bija par Ls 1,064 milj. lielākas nekā cita pretendenta piedāvājumā.
Lai arī Rīgas Satiksme bija tiesīga piesaistīt pieejamos ES fonda līdzekļus 2007.-2013.gada plānošanas periodā, kapitālsabiedrība to nedarīja.
VK uzskata, ka izvēlētais e-talona ieviešanas modelis ar kopīga uzņēmuma starpniecību, nepamatoti palielinās sabiedriskā transporta pakalpojumu izmaksas un tarifus, kā arī prasīs papildus Rīgas nodokļu maksātāju naudu kompensācijām pārvadātājam.
Rīgas Satiksme ekonomiski nepamatoti ir apņēmusies par elektroniskās norēķinu sistēmas uzturēšanu 13 gados samaksāt līdz pat Ls 16,034 milj. vairāk, nekā to savā piedāvājumā bija apņēmies veikt pats darījuma partneris. Elektroniskās norēķinu sistēmas uzturēšana ar kopīga uzņēmuma starpniecību Rīgas Satiksmei 13 gados izmaksās līdz pat Ls 7,445 milj. vairāk, nekā sistēmu uzturot pašu spēkiem, jo saskaņā ar kopīgā uzņēmuma dibināšanas līgumu šāda summa tiks izmaksāta dividendēs otram dalībniekam.
Turklāt Rīgas Satiksmes saņemtās dividendes no SIA "Rīgas karte", kas saskaņā ar biznesa plānu 13 gadu laikā var sasniegt līdz pat Ls 7,750 milj., nebūs jāiekļauj aprēķinos par Rīgas Satiksme zaudējumiem un piešķiramo dotāciju, tādējādi par šo summu nesamazinot ar dotāciju kompensējamos zaudējumus.
VK arī konstatēja, ka Rīgas Satiksme 2009.gadā trīs mēnešu laikā nepamatoti no pasažieriem iekasējusi Ls 594 221, prettiesiski palielinot maksu par braukšanas biļeti pie transportlīdzekļa vadītāja laikā, kad pasažieriem nav iespēju citur iegādāties vienu vienreizējās braukšanas biļeti.
VK secinājusi, ka izveidotā atlaižu sistēma netiek efektīvi pārvaldīta, jo tā nenodrošina viedkartei piesaistītā atvieglojuma zaudēšanu brīdī, kad pasažieris ir zaudējis atlaides saņēmēja statusu.
Likumības revīzija "Rīgas pilsētas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" elektroniskās norēķinu sistēmas ieviešanas sabiedriskajā transportā efektivitāte un atbilstība normatīvo aktu prasībām" veikta RP SIA "Rīgas satiksme" par laika posmu no 2008.gada 1.janvāra līdz 2009.gada 30.aprīlim, atsevišķiem darījumiem līdz 2009.gada 31.oktobrim.
Latvijā un pasaulē » Sadzīve
Valsts kontrole: "Rīgas satiksme", ieviešot elektronisko norēķinu sistēmu, nav domājusi par rīdzinieku ērtībām un naudas maciņiem
Egita Diure, 11.02.2010. 10:49 | komentāri (1)
Kaut arī Rīgas sabiedriskā transporta elektroniskajai norēķinu sistēmai (e-talons) nav būtisku priekšrocību salīdzinot ar iepriekšējo kompostrētāju norēķinu sistēmu, tās lietošana un uzturēšana tuvākajos 13 gados izmaksās vismaz par Ls 100 milj. vairāk, revīzijā konstatējusi Valsts kontrole (VK).
Lasi vēl...