„Ir kaut kāds dokumentu pamats, kas cirkulē no gada uz gadu, tas tiek pielabots. [..] Agrāk domāju, ka tas nāk no Nacionālās Radio un Televīzijas padomes. Bet tas laikam ir kaut kā uztapis šeit iekšienē, un tad katru gadu tāds iet uz priekšu [..] Tur var sarakstīt jebko, tam nav nekādas nozīmes. Vēl jo vairāk, zinot padomes nespēju kaut ko reāli ietekmēt,” – tā uz pētnieku jautājumiem par sabiedrisko pasūtījumu ir atbildējuši sabiedrisko mediju darbinieki.
15.februārī Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas darba grupa „Par sabiedrisko mediju attīstības jautājumiem” apspriedīs savu gala ziņojumu. Daudzi gan skeptiski raugās uz to, ka iespējamas izmaiņas, kas būtu vērstas uz sabiedrisko mediju lielāku neatkarību un augstāku kvalitāti.
„Universitātes, īpaši Sociālo zinātņu fakultātes, misija,” uzsver Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes Komunikācijas studiju nodaļas vadītāja prof. Inta Brikše, „ir veicināt domu apmaiņu. Šajā ekonomiskās krīzes laikā, kas skarbi ietekmē komerciālo mediju iespējas nodrošināt kvalitatīvu saturu un žurnālistiku, sabiedrisko mediju neatkarība un kvalitāte ir svarīgi jautājumi, kas var ļoti būtiski ietekmēt visu sabiedrību.”
Komunikācijas studiju maģistranti un doktoranti debatēs par sabiedriskā medija nepieciešamību Latvijas sabiedrībai, viena sabiedriskā medija lietderību Latvijā, sabiedrisko mediju pārvaldes un uzraudzības jautājumiem un sabiedrisko pasūtījumu.
Debatēs piedalīsies eksperti – RSU lektore Anda Rožukalne, Politika.lv redaktors Dmitrijs Petrenko, žurnālists Jānis Domburs un Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents Ģirts Ozols, kas piedalījās Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas darba grupas „Par sabiedrisko mediju attīstības jautājumiem” darbā. Debates notiks Lomonosova ielā 1a, 414.auditorijā.
Savukārt 16.februāra diskusija „Sociālie mediji: efektīvs komunikācijas līdzeklis vai bezjēdzīga laika nosišana” notiks Jesajas Berlina auditorijā fakultātes ēkā. Diskusija tiešraidē būs skatāma LU portālā www.lu.lv/tiesraide
Diskusija notiks divās daļās.
Pirmajā daļā ar prezentācijām uzstāsies:
• Agnis Stibe „Digitāls + mārketings”
• Artūrs Mednis „GARLAICĪBA 2.0 jeb sociālie mediji kā izklaides un/vai mārketinga instruments”
Otrajā daļā:
Ekspertu un klātesošo viedokļu apmaiņa.
• Vai sociālie mediji ir modes lieta un būt tur nenozīmē tikai aklu sekošanu tam, kas it kā liecina par veiksmīgu darbību?
• Kas ir tie cilvēki, kas reģistrējas un lieto sociālos tīklus - vai mārketinga ziņojumus tur nesūta viens otram tikai paši mārketinga speciālisti?
• Vai un kā var izmērīt atdevi no sociālajiem tīkliem?
• Vai aktivitātes sociālajos tīklos nerada ilūziju, ka „viss notiek”, kaut nenotiek nekas? Cik lielā mērā sociālajos tīklos ieguldītie laika un naudas resursi ir adekvāti ieguvumam?
• Vai nebūtu efektīvāk veidot komunikāciju „reālajā pasaulē”?
Diskusiju vadīs Lolita Stašāne, LU lektore, žurnāla „Lilit” redaktore
Diskusijas dalībnieki:
• Artūrs Mednis, Inspired DIGITAL vadītājs,
• Agnis Stibe, digitālā mārketinga atbalstītājs,
• Māris Reliņš, BUZZPodium vadītājs,
• Uldis Pāvuls, LU Pedagoģijas un psiholoģijas fakultātes docents.
Laipni aicināti visi interesenti!
Papildu informācija:
Aija Rozenšteine,
LU Sociālo zinātņu fakultātes
ārējo sakaru koordinatore
E-pasts: aija.rozensteine@lu.lv
Tālr.: 29151217
Latvijā un pasaulē » Izglītība un zinātne
Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātē notiks publiskās debates un diskusija
Latvijas Universitātes Preses centrs, 15.02.2010. 09:45
Šodien, 15.februārī plkst. 18.30 Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātē (SZF) notiks Komunikācijas studiju nodaļas organizētās debates „Latvijas Radio un Latvijas Televīzija: Quo vadis?”. Savukārt rīt, 16. februārī plkst. 16.00, notiks Komunikācijas studiju nodaļas organizētā diskusija „Sociālie mediji: efektīvs komunikācijas līdzeklis vai bezjēdzīga laika nosišana”. Diskusija tiešraidē būs skatāma LU portālā.
Lasi vēl...