Pēc uzņēmuma sniegtās informācijas, transporta līdzekļu vadītāju vidējā darba samaksa mēnesī 2006.gadā bijusi 488 lati, bet šogad bija plānots, ka vidējā darba samaksa būs 659 lati pirms nodokļu nomaksas. Vidējā alga ietver arī nostrādāto virsstundu apmaksu.
Trolejbusu un tramvaju vadītāji saņems nedaudz mazāk, jo autobusu vadītājiem nepieciešama augstāka kvalifikācija, norādīja uzņēmuma pārstāve.
Patlaban "Rīgas satiksmē" strādā vairāk nekā 6000 darbinieku, no tiem 1718 ir transporta līdzekļu vadītāji un 1216 konduktori. Lai pilnībā aizpildītu transporta līdzekļu vadītāju vakances, vēl būtu nepieciešami 383 transporta līdzekļu vadītāji un 305 konduktori, norādīja Bērziņa.
Bērziņa akcentēja, ka "Rīgas satiksmei" prioritāte ir nodrošināt transporta līdzekļu vadītājus pietiekamā skaitā, tādēļ lielākā uzmanība tiek veltīta vadītāju piesaistei, kā arī potenciālo darbinieku mācībām. Jau ziņots, ka darbinieku trūkuma dēļ "Rīgas satiksme" nolēmusi piesaistīt arī viesstrādniekus.
Augusta beigās tiks atvērta dienesta viesnīca transporta līdzekļu vadītājiem, kuriem mājvietas nav Rīgā. Regulāri tiek paplašinātas iespējas iegūt kvalifikāciju bez maksas. Iniciētas un jau apstiprinātas izmaiņas Ministru kabineta noteikumos, kas paredz: ja iegūta trolejbusa vadītāja kategorija, izejot papildu mācības un nokārtojot pārbaudījumus, ir iespējams vadīt sabiedriskā transporta autobusu pilsētas teritorijā.
Tika arī pieņemts lēmums izmaksāt 300 latus, uzsākot darbu, tiem vadītājiem, kas vēlas izmantot dienesta viesnīcu, jo cilvēkam rodas izdevumi saistībā ar pārvākšanos, informēja Bērziņa.
"Ārpusrīgas iedzīvotājus uzrunājām ar reģionālās preses un radio palīdzību no maija vidus līdz augusta vidum, bet atsāksim septembra sākumā, jo, iespējams, arī vasara ietekmē cilvēku atsaucību, tāpat arī dienesta viesnīcas remonts tiks pabeigts tuvāko pāris nedēļu laikā. Siltais laiks un vasara arī pavisam noteikti neveicina cilvēku vēlmi nākt strādāt uz galvaspilsētu. Izmantojam arī savus transporta līdzekļus, tā sauktos "midi busus", jo tie kursē ne tikai pilsētas, bet arī piepilsētas maršrutos, gan citur Latvijā, jo dodas norīkojumos," stāstīja uzņēmuma pārstāve.
Ja janvārī, februārī par autobusa vadītāja vakanci interesējušies pieci cilvēki, tad no maija līdz augustam vidēji 50.
"Saņemam zvanu uz bezmaksas tālruni, paņemam cilvēka koordinātes, un tad Personāla atlases daļa atzvana cilvēkam, lai detalizēti izskaidrotu mūsu piedāvājumu un atbildētu uz jautājumiem. Pēc pirmo sarunu ar interesentiem rezultātiem jau tika pieņemti lēmumi, kā darba piedāvājumu pilnveidot," skaidroja Bērziņa.
Kā norādīja "Rīgas satiksmes" pārstāve, svarīga esot ne tikai atsaucība, bet rezultāts - ir svarīgi, lai potenciālajam darbiniekam, uzklausot piedāvājumu, ir motivācija nākt un strādāt.
"Pirmais, kas cilvēkiem interesē ir alga - tai jābūt pietiekami lielai salīdzinājumā ar to, kuru cilvēks saņem, lai viņam būtu interese mainīt ne tikai darbu, bet zināmā mērā arī mājvietu. Interesē arī darba grafiks - cilvēkiem, kas nedzīvo Rīgā, ir svarīgi, lai viņiem ir laiks braukt mājās," sacīja Bērziņa.