Sestdiena, 21.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Saulcerīte, Tomass, Toms;

Janvārī pieaudzis TV reklāmu skaits, salīdzinot ar 2009.gadu

Laura Briča, 01.03.2010. 10:43

Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi janvāra televīzijas, preses un radio reklāmas apjomus. Janvārī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2009. gada janvāri, televīzijā ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, bet presē un radio - kritums.
Janvārī pieaudzis TV reklāmu skaits, salīdzinot ar 2009.gadu

Televīzija

TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā janvārī, salīdzinot ar pagājušā gada decembri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs krities par 22%, kas gan ir skaidrojams vienīgi ar sezonas īpatnībām. Decembrī televīzijā tika noraidītas 37 326 minūtes, bet janvārī - 28 974 minūtes reklāmas.

Toties televīzijas reklāmas gadījumu skaits 2010. gada janvārī bija 73 496, kas, salīdzinot ar 2009. gada janvāri, kad tika reģistrēti 57 882 reklāmas gadījumi, ir par 27% vairāk.

Janvārī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: HENKEL, PROCTER & GAMBLE, DANONE, RECKITT BENCKISER, TELE2. Reklamētākie zīmoli televīzijā: DANONE, MAXIMA, TELE2, BREF, DOMESTOS.

Prese

Reklāmas apjoms presē 2010. gada janvārī, salīdzinot ar 2009. gada decembri, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, ir krities par 47%, kas tāpat kā televīzijā pamatā ir skaidrojams ar sezonu maiņu. Janvārī tika reģistrēti 0,68 miljoni cm², bet pagājušā gada decembrī - 1,28 miljoni cm² reklāmas.

2010. gada janvārī presē reģistrētas 4 455 reklāmas, kas ir par 21% mazāk nekā 2009.gada janvārī, kad TNS Latvia Reklāmu reģistra datu bāze tika papildināta ar 5 631 preses reklāmu.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) janvārī bija: SWEDBANK, BALTKOM, LATTELECOM, CENUKLUBS.LV, AIR BALTIC. Reklamētākie zīmoli presē: SWEDBANK, BALTKOM, LATTELECOM, CENUKLUBS.LV, PAREX.

Radio

Radio reklāmas apjoms 2010. gada janvārī, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, ir samazinājies par 46%, kas ir tieši tik pat cik 2008. un 2009. gadu mijā. Decembrī radio izskanējusi 17 121 reklāmas minūte, bet janvārī - 9 259 minūtes.

2010. gada janvārī radio reģistrētas 21 179 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2009. gada janvāri, ir par 8% mazāk, jo 2009. gada janvārī tika fiksētas 23 052 radio reklāmas.

Janvāra lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: MAXIMA, RIMI, RAUTAKESKO, DEPO DIY, PAREX. Visvairāk reklamētie zīmoli: MAXIMA, RIMI, K-RAUTA, DEPO, PAREX.

Pētījumā iekļauto mediju izlase

Avīzes

5 min (lat, rus), 7 Sekretov (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Reklama.lv (rus), Rīgas Santīms (rus), Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).

Žurnāli

36,6C, Auto Bild Latvija, Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Detki.lv, Digital Times (rus), Doctus, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lietišķā Diena, Lilit, Lilit (rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Men's Gadgets (rus), Mūsmājas, Next, Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, TV izklaide, Una, Vakara Ziņas, Veselība, Vip Lounge (rus), ŽZL (rus).

TV kanāli

3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6.

Radio stacijas

Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV