Atskatoties uz iepriekšējo ceremoniju laureātiem, reklāmas industrijā valdošajām personībām un to veikumu, varēja jau iepriekš paredzēt, kuram šajā vakarā atkal pie krūts tiks sprausta goda zīme. Pretendentu grupā ietilpa gan reklāmas aģentūra „!Mooz”, jo negribējās ticēt, ka Ērikam Stendzeniekam gads nav bijis diženi ražens, gan „DDB Latvia”, kas sevi starp reklāmas aģentūrām pozicionē kā nopietnu spēlētāju un var uzrādīt vairākas starptautisku reklāmu konkursu un arī pašmāju reklāmas festivāla „Golden Hammer” trofejas, gan Gatis Mūrnieks, kurš ar savu partizānu mārketingu un „FUSE” pavīdējis nevienā vien medijā, radot interesi gan par saviem darbiem, gan par sevi kā personību.
Spītējot miermīlīgajam festivāla aicinājumam, cīņas un kaujas tematika ordeņu pasniegšanas ceremonijā sita augstu vilni. Vakara atklājēji grupa „Sia Radikal” viesiem piedāvāja nervu kutinošus, agresīvus ritmus un spēcīgi ideoloģiskus tekstus, it kā zīmīgi parādot, ka šajā vakarā kluba telpās tiekas spēks, izcilums un kvalitāte. Un pēc tam jau vakara vadītājas Dagmāras Legantes sīvā kaujā gūtais zilums, kas vakara sākumā tika atklāts, teatrāli noņemot melnas saulesbrilles, bija kā punkts uz „i” vai tieši tik pietiekami, lai viņu varētu ierindot šī gada festivāla plakātā starp piecu reklāmas industrijas vadošo personību cīņas seku klātajiem ķermeņiem.
Jāpriecājas par to, ka vakara galvenā misija, proti, ordeņu sadale tika atstāta kompetentas žūrijas ziņā. Protams, var piekrist, ka žūriju veido cilvēki, kuriem ir savas simpātijas un antipātijas, tomēr gribas ticēt, ka pasaulē vadošo reklāmas aģentūru mākslinieki, radošie direktori, tekstu autori spēj katru no nominantiem izvērtēt atbilstoši to nopelniem. Lai balvai pievienotu vēl lielāku žūrijas lēmuma nozīmīguma devu, vakara gaitā žūrijas locekļi viens pēc otra kāpa uz skatuves, lai Dagmāras vadībā pasniegtu Pirmās* un Otrās** pakāpes meistarības ordeņus.
Galvenais žūrijas loceklis un aģentūras „BBDO Berlin” radošais direktors Jans Laube (Jan Leube), atklājot vakara apbalvošanas ceremoniju, sacīja, ka Latvijas reklāmā ir iedvesmojoši darbi, savukārt 10 % no tiem arī vakara gaitā tiks pie ordeņa. Tomēr šie ordeņi netika dalīti ne pa labi, ne pa kreisi, jo noteicošais bija spēja attaisnot ordeņa īpašniekam piemītošās īpašības, tieši tāpēc bija nominācijas, kurās netika piešķirts neviens Pirmās pakāpes ordenis. Kopumā žūrijas vērtējumā triumfēja reklāmas aģentūras „McCann World Group” veikums - reklāma „Zāles pret garlaicību” (Radio reklāma, otrās pakāpes ordenis), reklāma „Baltcom vecie” un „Ragana” (TV reklāma, Otrās pakāpes ordenis). Tieši reklāmas kampaņa „Zāles pret garlaicību” ieguva arī Otrās pakāpes meistarības ordeni kategorijā integrētā reklāma, savukārt Pirmās pakāpes ordenis tika piešķirts aģentūrai „DDB” un Gatim Mūrniekam (FUSE) par kampaņu „Zelta drauga plosts”. Šī pati reklāmas kampaņa ieguva arī kompānijas „TELE2” specbalvu nominācijā „Meteorīta cienīga reklāmas kampaņa”. Reklāmas aģentūra „!Mooz” dižoties varēja vien ar saņemto Pirmās pakāpes ordeni par interaktīvāko dizaina izstrādi un „TNS Latvia” specbalvu par labāko sociālo reklāmu „Ātrums”.
ADwards Meistarības ordeņu ieguvēji:
Kategorija: Industriālais dizains
I pakāpes Meistarības ordeņa ieguvējs
Darba nosaukums: The Bride
Darba iesniedzējs: MammaLampa
I pakāpes Meistarības ordeņa ieguvējs
Darba nosaukums: Pie viena
Darba iesniedzējs: Kaspars Jursons
Darba pasūtītājs: Kaspars Jursons
II pakāpes Meistarības ordeņa ieguvējs
Darba nosaukums: Nana
Darba iesniedzējs Inga Garniere
Kategorija: Grafiskais dizains
I pakāpes Meistarības ordeņa ieguvējs
Darba nosaukums: Ūdensaplis
Darba iesniedzējs: Young&Hungry
Darba iesniedzējs: Kanāla motorlaivu kompānija
II pakāpes Meistarības ordeņa ieguvējs
Darba nosaukums: Space Garage flyers
Darba iesniedzējs: Space Garage
Darba pasūtītājs: Space Garage
Kategorija: Fotogrāfija
II pakāpes Meistarības ordeņa ieguvējs
Darba nosaukums: Goran Gora
Darba iesniedzējs: Nils Vilnis
Darba pasūtītājs: SIA Lofi
Kategorija: Interaktīvais dizains
I pakāpes Meistarības ordeņa ieguvējs
Darba nosaukums: Zelta Zivtiņa On/Off
Darba iesniedzējs: MOOZ!
Darba pasūtītājs: Zelta Zivtiņa
II pakāpes Meistarības ordeņa ieguvējs
Darba nosaukums: Vizuālais blogs „Koka lapa”
Darba iesniedzējs: Dreamer Lines un Eduards Normaals
Kategorija: Radio reklāma
II pakāpes Meistarības ordeņa ieguvējs
Darba nosaukums: Zāles pret garlaicību
Darba iesniedzējs: McCann World group
Darba pasūtītājs: Baltkom
Kategorija: Drukātā reklāma
II pakāpes Meistarības ordeņa ieguvējs
Darba nosaukums: Ray Ban
Darba iesniedzējs: MOOZ!
Darba pasūtītājs: Luxobaltic
Kategorija: Integrētā kampaņa
I pakāpes Meistarības ordeņa ieguvējs
Darba nosaukums: Zelta drauguplosts.lv
Darba iesniedzējs: DDB Latvija un Gatis Mūrnieks (Fuse)
Darba pasūtītājs: Aldaris
II pakāpes Meistarības ordeņa ieguvējs
Darba nosaukums: Zāles pret garlaicību
Darba iesniedzējs: McCann World Group
Darba pasūtītājs: Baltkom
Kategorija: TV
II pakāpes Meistarības ordeņa ieguvējs
Darba nosaukums: Ragana
Darba iesniedzējs McCann World Group
Darba pasūtītājs: Basketbola klubs VEF Rīga
II pakāpes Meistarības ordeņa ieguvējs
Darba nosaukums: Baltkom Vecie
Darba iesniedzējs McCann World Group
Darba pasūtītājs: Baltkom
* Pirmās pakāpes meistarības ordenis- pasniegti tiem, kuri ar savu radīto darbu ir pavēruši jaunus apvāršņus un iedibinājuši jaunus standartus Latvijas reklāmas un dizaina jomā, kuri ir ierakstījuši savu vārdu Latvijas reklāmas vēsturē
* Otrās pakāpes meistarības ordenis-pasniegts aroda virtuoziem, respektējamiem un cienījamiem profesionāļiem, kas ir labi piemēri un skolotāji citiem
Latvijā un pasaulē » Sadzīve
„ADwards” karš ir beidzies. Vismaz pagaidām
Ilze Malaševska, 21.03.2010. 14:24
Es arī tur biju, gar bārdu tecēja, mutē netika - gribot, negribot tieši ar šo citātu asociējas radošās izcilības festivāla „ADwards” gaisotne. Nu jau piekto gadu pēc kārtas reklāmas industrijas pārstāvji tikās pirmās un otrās pakāpes ordeņu pasniegšanas ceremonijā, kas šoreiz noritēja „Make idejas, not war” zīmē. Lai gan kopainu iezīmēja dižošanās un egocentriskuma blāzmas, kā arī maksimāla steiga vai nu atbrīvot kluba „Godvil” telpas, vai pieķerties piecu gadu jubilejas dzērieniem, priecēja tas, ka ordeņi kuram katram tomēr netika piešķirti.
Lasi vēl...