SIA „Latvijas Tālrunis” izdotā reklāmas nozares gadagrāmata arvien ir bijusi kā nozares aktualitāšu pārskats. „Tā kā šogad ir 2010. gads, ir sasniegts zināms atskaites punkts, tāpēc mums radās ideja izdot jubilejas gadagrāmatu, lai parādītu, kā reklāmas nozarei klājas pēdējos 10 gadus,” stāsta SIA „Latvijas Tālrunis” mārketinga nodaļas vadītājs Ainārs Jēkabsons. Šā gada izdevuma sauklis ir ‘Esam kopā!,’ kas labi sasaucas ar ideju katalogā atvēlēt vietu gan Latvijas Reklāmas asociācijas rīkotajam festivālam Golden Hammer, gan Latvian Art Director Club (LADC) rīkotajam ADwards. Festivālu organizētāji bijuši atsaucīgi un piekrituši izveidot labāko darbu topu. Grand Prix uzvarētāju darbi šogad tiks attēloti arī vizuāli.
Šogad kataloga veidotāji vēl iecerējuši jaunumu- iespēju aģentūrām reklāmas laukumā pievienot atsauksmes no klientiem. „Festivālos dažkārt uzvar darbi, kas pašiem reklāmistiem šķiet ļoti skaisti un interesanti, bet pakalpojuma vai preces pārdošanas rezultāts varbūt nav uzlabojies, tāpēc atsauksmes ir labs veids, kā apliecināt, ka reklāma devusi atdevi. Tas īpaši būtiski ir ekonomiskās krīzes gadā,” saka SIA „Latvijas Tālrunis” pārdošanas vadītāja Ilze Tauriņa.
Aģentūras reklāmas laukumu varēs izmantot arī, lai atspoguļotu sava uzņēmuma desmitgades statistiku; aprakstam, kā tās strādā ar klientiem, kā rada reklāmu, kādi bijuši labākie darbi, un viedokļiem par reklāmas jomas aktualitātēm un tendencēm. To nozares profesionāļu rakstus, kas būs tapuši pēc Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) uzaicinājuma, varēs atpazīst pēc īpaša simbola- sarkana zīmoga ar uzrakstu ‘Saskaņots ar LRA’.
Pirmoreiz raksti pēc LRA pasūtījuma katalogā parādījās pēc tam, kad secināts- „pirmie divi katalogi bija skolnieciski. Vienkāršā valodā tika skaidrots, kas ir aģentūra, kā tās iedalās, ko dara. Reklāmistiem tādi izdevumi patika, bet par tiem maksāt naudu negribēja, domādami, ka tas ir zem viņu goda sponsorēt šādu mācību literatūru,” spriež I.Tauriņa. 2000.gadā nodomāts atsākt kataloga izdošanu, taču piedāvājot atzītu nozares speciālistu- praktiķu viedokļus par aktualitātēm. „Ierosināju toreizējam Reklāmas asociācijas prezidentam Henrijam Bukavam veidot nozares pārskatu kopā- viņš varētu uzrunāt speciālistus, bet mēs nodrošinātu izdevumam reklāmas un tā izplatīšanu,” stāsta I.Tauriņa. Taču vēlāk pamanīts, ka reklāmas laukumos viedokļus par nozari vēlas izteikt arī LRA neuzrunātie reklāmas speciālisti. Šādas diskusijas patikušas gan uzņēmējiem- potenciālajiem reklāmas aģentūru klientiem-, gan pašiem reklāmistiem. Princips gadagrāmatu veidot kā informatīvās daļas, debates rosinošu reklāmas rakstu un vizītkaršu apkopojumu saglabāts arī šogad.
Kopš izdevuma pirmajiem gadiem tajā reklāmu kopumā izvietojušas vairāk kā 11 000 firmas. Pat pagājušogad, par spīti ekonomiskajai krīzei, iespēju sevi reklamēt izmantoja ap 400 aģentūru (kopskaits neatšķiras no aizpagājušā gada). SIA „Latvijas Tālrunis” pārdošanas vadītāja Sigita Cīrule-Pāne paredz, ka arī šogad aģentūru skaits varētu būt līdzīgs, jo „tirgū ienāk jaunie censoņi. Tās varbūt ir mazākas aģentūras un viņu klienti ir mazie un vidējie uzņēmumi, tomēr arī viņi saprot, ka ir tā vērts izvietot reklāmu katalogā”.
Īpaši tiek domāts par jaunu gadagrāmatas vizuālo veidolu. Lai labāk izceltu jaunos reklāmas veidus, arī pats katalogs tiks veidots jaunā – kvadrāta formā. Tāds katalogs ir kompakts un labāk pārskatāms, tam nebūs cieto vāku, bet tā vietā būs vairāk lapaspušu. Šis jubilejas izdevums tiks izplatīts TOP 3000 uzņēmumiem pēc apgrozījuma lieluma, Latvijas Reklāmas asociācijas rīkotajos pasākumos, izstāžu laikā un citos pasākumos.