Vakar, 27.augustā WCG 2007 Baltijas fināla un Latvijas atlases turnīra uzvarētāji tikās ar īpašu uzdevumu ministri elektroniskās pārvaldes lietās Inu Gudeli (attēlā) un saņēma ministres pasniegtos atzinības rakstus.
I.Gudele uzsvēra: „Datorspēles ir intelekta pārbaudes uzdevumi, kas gadu no gada aizvien vairāk nostiprina savu vietu citu sporta spēļu vidū. Prāta asums, loģiskā domāšana, reakcijas ātrums un stratēģiskā plānošana ir lietas, ko iespējams attīstīt un pilnveidot, izmantojot datorspēļu piedāvātās iespējas. Esmu pilnīgi pārliecināta, ka ar organizētām darbībām un pareizu attieksmi iespējams novērst tās negatīvās ietekmes, kas nāk no virtuālās vides – tikai paša cilvēka spēkos ir reglamentēt, lai šī gluži tāpat kā citas aizraušanās nekļūtu par atkarību.”
Tikšanās laikā ar ministri tika pārrunāta sacensību norise un gatavošanās tām, kā arī aktuālās ar datorspēļu atkarību saistītās problēmas. Sacensību dalībnieki uzsvēra, ka datorspēles ir viņu aizraušanās līdztekus citām nodarbēm un tām veltītais laiks ir aptuveni 6 stundas nedēļā, kas palielinās neilgu laiku pirms sacensībām, kad nepieciešams intensificēt treniņus. Datorspēlēs ir viņu iespēja kontaktēties ar cilvēkiem no citām valstīm un pārbaudīt savus spēkus visaugstākajā līmenī.
Piektajā WCG Baltijas finālā, kura norisi tradicionāli nodrošināja kompānija „Samsung”, piedalījās 18 spēlētāji no katras Baltijas valsts (kopumā 54 spēlētāji) – pirmo un otro vietu ieguvēji WCG 2007 nacionālajos atlases turnīros.
WCG 2007 Baltijas fināla dalībnieki sacentās piecās spēļu disciplīnās:
1) „WarCraft III: The Frozen Throne”,
2) „Counter Strike: 1.6” – FPS (komandas spēle, komandā spēlē 5 cilvēki),
3) „FIFA Soccer 2007”,
4) „Need for Speed: Carbon”,
5) „StarCraft: Brood War”.
Disciplīnā „Need for Speed: Carbon”, ar kuru Latvija jau vairākus gadus saista vislielākās cerības, bez pārsteigumiem uzvarēja Latvijas spēlētājs Aleksandrs Kirhenšteins – trīskārtējs Latvijas čempions. Aleksandrs Latviju WCG Lielajā finālā pārstāvēs jau trešo gadu, - pirms diviem gadiem Singapūrā viņam izdevās izcīnīt augsto 5.-8. vietu, kas ir līdz šim labākais baltiešu panākums individuālajās disciplīnās. Otrajā vietā ierindojās Latvijas spēlētājs – 31 gadu vecais Jurijs Ostapčuks.
Disciplīnā „WarCraft III: The Frozen Throne” pagājušā gada Latvijas čempions šajā disciplīnā Artūrs Štirmans ierindojās otrajā vietā.
Pretterorisma komandas spēlē „Counter Strike: 1.6” pirmo vietu izcīnīja pagājušā gada Baltijas čempioni igauņi „Synck”, otrajā vietā atstājot labāko Latvijas komandu „Eclipse” un lietuviešus „OLa”.
Futbola simulācijā „FIFA Soccer 2007” pirmā un otrā vieta tika Latvijas spēlētājiem – par Baltijas čempionu kļuva Andrejs Titovs, pērnā gada Latvijas čempions un Baltijas vicečempions, otrajā vietā ierindojās Artjoms Dragunovs.
„StarCraft: Brood War” uzvarēja Latvijas spēlētājs Andrejs Kalniņš, kurš uz WCG Lielo finālu dosies jau otro reizi. Pagājušā gada Latvijas čempions Mārtiņš Avotiņš palika trešais.
WCG 2007 Baltijas fināla uzvarētāji šā gada 3.-7.oktobrī piedalīsies WCG 2007 Lielajā finālā ASV pilsētā Sietlā un sacentīsies ar 800 pasaules labākajiem spēlētājiem no 70 valstīm.
Baltijas valstis Sietlā pārstāvēs 9 spēlētāji – četri individuālo spēļu uzvarētāji un „Counter Strike” spēles uzvarētāju komanda 5 cilvēku sastāvā. Kopējais Lielā fināla naudas prēmiju fonds ir 500 000 ASV dolāru. Lielais fināls norisināsies Kvestfīldas futbola stadionā Sietlā, tādējādi fināla organizatori vēlas uzsvērt datorspēļu čempionāta piederību lielajam sportam.
Baltijas fināla uzvarētāju dalību WCG 2007 Lielajā finālā nodrošina kompānija „Samsung”, piešķirot 200 ASV dolāru lielu kabatas naudu, kā arī apmaksātu braucienu uz Sietlu. Savukārt otrās līdz sestās vietas ieguvēji saņems produktu balvas – LCD monitorus „Samsung” SyncMaster 931BF, mobilos tālruņus „Samsung” SGH-U100 un MP3 atskaņotājus „Samsung” YP-K3.
WCG Pasaules kiberspēļu čempionāts ir lielākais video un datorspēļu festivāls pasaulē. Festivāls ar devīzi „Vairāk nekā spēle” ir kļuvis par pasaules mēroga fenomenu, kas ar kibersporta palīdzību vieno jauniešus visā pasaulē, sekmējot draudzību, vienotību un saskaņu dažādu kultūru starpā. Kompānija „Samsung”, kas ir čempionāta globālais partneris, iegulda ilggadēju pieredzi un zināšanas čempionāta turnīru rīkošanā visā pasaulē.
Pateicoties kompānijas „Samsung” iniciatīvai un atbalstam, WCG turnīri Latvijā un Baltijā norisinās jau piekto gadu, un, kā liecina dalībnieku skaits, turnīru popularitāte pieaug. WCG Pasaules kiberspēļu čempionāts datorspēlētājiem ir kļuvis par lielākajām un nozīmīgākajām e-sporta sacensībām ne tikai Latvijā, bet visā Baltijā.