Izvērtējot Latvijas ekonomiskās situācijas perspektīvas un izpētot izmaiņas patērētāju iepirkšanās paradumos, „Sky&More” izlēmis veikt radikālas pārmaiņas centra darbībā. Šeit nebūs pieejami tradicionālo citos iepirkšanās centros atrodamo un uz plašu patēriņu orientēto ķēžu veikali. Tā vietā „Sky&More” piedāvās pasaulē pazīstamu augstās modes zīmolu, piemēram, Dolce & Gabbana, Baldinini, Jimmy Choo, Miss Sixty, Just Cavalli, Moschino, Diesel, Ferre, Polini u.c. aizvadīto sezonu preces par saprātīgām cenām.
„Outlet piedāvājums līdz šim Latvijā ir bijis spēcīgi izkropļots – preču sortiments pārāk novecojis un garlaicīgs, savukārt cenas – neadekvāti augstas. Mēs lauzīsim stereotipus un izveidosim Latvijā pirmo Rietumeiropas līmenim atbilstošo outlet iepirkšanās centru,” norāda „Sky&More” pārvaldītāja SIA „Skai Pluss” valdes loceklis Rihards Rubenis.
„Sky&More” veiktais iepirkšanās paradumu pētījums liecina, ka cilvēki būtu gatavi iegādāties pasaulē pazīstamu, augstākās modes zīmolu preces, ja to outlet kolekciju cenas nepārsniegtu līmeni, par kādu tās iespējams iegādāties populārākajās Milānas vai Parīzes aizvadīto sezonu produkcijas izpārdošanu vietās.
„Mēs savu auditoriju saskatām ne tikai tajos cilvēkos, kuri patlaban pēc modes precēm dodas uz Itāliju, Franciju vai Vāciju. Saprotot, ka outlet veikalos iespējams, piemēram, iepriekšējās sezonas D&G kurpes iegādāties par 50 latiem vai Ferre svīteri par 30, mūsu apmeklētāju loks varētu kardināli paplašināties,” uzskata R. Rubenis.
Iepirkšanās centrā tiks izveidotas piecas zonas:
Outlet zona, kurā atradīsies augstas kvalitātes outlet tipa veikali, kas piedāvās pasaules slaveno zīmolu iepriekšējo gadu kolekcijas;
Boutique zona, kurā būs atrodami veikali, kas piedāvās dažādu zīmolu aktuālās sezonas kolekcijas;
Pirmās nepieciešamības preču un pakalpojumu zona (pirmais stāvs);
Body and Soul zona, kurā atradīsies Fitness un SPA centrs, solāriju studija un friziersalons, kā arī būs pieejami šūšanas pakalpojumi;
Restorānu zona.
Neatņemama „Sky&More” sastāvdaļa paliek lielveikals „Sky”, turklāt tā popularitāte aizvien pieaug. SIA „Skai Baltija” ģenerāldirektors Ivo Velde stāsta: „Lielveikalu tīkla „Sky” pirmo trīs mēnešu apgrozījums 2010. gadā ir saglabājies zem 2009. gada līmeņa (neauditētais apgrozījums 2009. gadā ir 21,5 milj. latu), tomēr, neraugoties uz to, ir jūtami vairāki pozitīvi signāli. Piemēram, ir pieaudzis klientu skaits, - 2010. gada martā „Sky” lielveikalos iepirkās par 7% vairāk cilvēku nekā 2010. gada janvārī. Salīdzinājumam – 2009. gada martā pret 2009. gada janvāri bija vērojams pircēju skaita kritums. Tostarp esam pamanījuši, ka cilvēki sākuši arvien vairāk izvēlēties veselīgus pārtikas produktus.”
„Sky” novērojumi liecina, ka cilvēki sākuši daudz lielāku uzmanību veltīt budžeta plānošanai, un arī „Sky&More” veiktajā pētījumā atklājies, ka 23% aptaujāto sākuši izvērtēt savu budžetu un rūpīgāk seko līdzi izdevumiem.
Budžeta plānošana ir ieviesusi izmaiņas arī cilvēku iepirkšanās paradumos – trešdaļa aptaujāto apģērbu un apavus iegādājas tikai reizi pusgadā. Turklāt, iegādājoties apģērbu un apavus, 18% patērētāji par būtiskāko izvēles kritēriju vēl joprojām uzskata cenu, 12% novērtē kvalitāti, 10% uzticas zīmolu precēm, bet 42% aptaujāto svarīgi ir visi trīs minētie faktori kopā.
Savukārt jautājumā par outlet tipa iepirkšanās vietām Latvijā 20% aptaujāto pauduši uzskatu, ka Latvijā nav īstu outlet tipa iepirkšanās vietu, un 13% atzinuši, ka iepērkas ārpus Latvijas. Taču par spīti tam 63% aptaujāto tomēr izvēlētos biežāk iepirkties Latvijā pieejamos outlet tipa veikalos, ja vien tajos būtu labas kvalitātes preces par konkurētspējīgām cenām.
Latvijā un pasaulē » Sadzīve
„Sky&More” pārtaps par Latvijā pirmo outlet iepirkšanās centru
Iepirkšanās centrs „Sky&More”, 22.04.2010. 17:34
„Sky&More” tiks pārveidots par unikālu, Latvijā līdz šim nepieredzētu iepirkšanās centru, kurš līdztekus ierastajiem pakalpojumiem fokusēsies uz outlet preču – apģērbu, apavu un aksesuāru – tirdzniecību.