Sestdiena, 21.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Saulcerīte, Tomass, Toms;

Radošums ir tā sāls šķipsniņa, kas dod garšu, gan ikdienas dzīvē, gan uzņēmējdarbībā, gan izglītībā

Elza Zīda, 27.04.2010. 11:10

Vakar, 26. aprīļa, rītā Spīķeros, Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja „kim?” telpās, „Radošuma nedēļas” ietvaros norisinājās radoša apaļā galda diskusija. Britu padome Latvijā aicināja dalīties pieredzē radošo industriju pārstāvjus un ekspertus gan no Latvijas, gan ārvalstīm, lai ģenerētu receptes, kas palīdzētu attīstīt veiksmīgu radošu uzņēmējdarbību.
Radošums ir tā sāls šķipsniņa, kas dod garšu, gan ikdienas dzīvē, gan uzņēmējdarbībā, gan izglītībā

Sarunas izcēlās ar savdabīgu formātu, par kuru parūpējās idejas autors un diskusijas moderators Fions Dibons – diskusija tika moderēta ar gaismas spuldzēm, kas iedegoties aicināja ekspertus paust savu viedokli, kā arī virtuāli savus jautājumus uzdeva citi jaunie radošie uzņēmēji no Latvijas, Vācijas un Nīderlandes.

Sarunas dalībnieku kopējais secinājums ir vienkāršs – katrs indivīds izceļas ar savu talantu un radošām spējām, ikkatram piemīt savs īpašais talants. Tomēr kā uzsvēa Diāna Pauna, Rīgas Ekonomikas augstskolas prorektore:”Visa pamatā ir izglītība un savu talantu attīstīšana, kopšana. Radošums mūsdienās pārkāpj jebkuras robežas, tas nebeidzas ar talantu zīmēšanā vai mūzikā, radošums ir tā sāls šķipsna, kas dod garšu gan ikdienas dzīvē, gan uzņēmējdarbībā, gan izglītībā.” Tieši tādēļ eksperte norādija – vispirms ir jārisina problēma ar kreativitātes ieviešanu mācību procesā, lai radītu nākamos radošās industrijas pārstāvjus.

Dairis Cālītis, Cēsu biznesa inkubatora „Magnuss” vadītājs, norādija, ka uzņēmējdarbība drīzāk līdzinās mākslai nekā zinātnei, tādēļ ir nepieciešams uzdrīkstēties kļūt par mākslinieku, izmantot radošās idejas, lai garantētu veiksmīgu iznākumu.

Savukārt Andris Rubīns, reklāmas aģentūras DDB direktors, atbildot uz kādas radošās uzņēmējas jautājumu, bija atklāts: „Radošums iet roku rokā ar drosmi kļūdīties, ar iedvesmu un aizrautību realizēt savu ideju, izstāstīt un pārdot savu stāstu.”  Līdzīgi domā arī Džons Ņūbigins, nacionālās stratēģijas „Radošā Britānija” autors, atzīmējot, ka kreativitāte nozīmē apzināt savas spējas un iespējas, atrast domubiedrus un resursus un, daloties pieredzē un idejās, maksimizēt iznākumu. „Pie visefektīvākais rezultāta var nonākt vien apvienojot spēkus un šķērsojot industriju robežas”, tā Ņūbigins.

Eksperts no Lielbritānijas Pols Kolards, organizācijas „Radošums, kultūras un izglītības” izpilddirektors, savu viedokli formulēja kodolīgi: „Cilvēkiem trūkst mērķtiecības un drosmes uzdrošināties. Lai kļūtu par veiksmīgu radošo uzņēmēju, ir jāapzinās savs mērķis, līdz pēdējai detaļai jāizprot sava ideja – jāzina, ko vēlies panākt – un jāatrod īstā vieta, īstais tirgus savas idejas realizēšanai. Pasaule kļūst šaurāka un iespējas aug ģeometriskā progresijā – ir vien jāatrod sava vieta, jābūt kreatīvam.”

Elektro diskusijā piedalījās 19 eksperti un radošie uzņēmēji. Elektro diskusija norisinājās Britu padomes organizētās „Radošuma nedēļas” ietvaros, kuras laikā dažādos pasākumos sabiedrība tiks rosināta pievērst uzmanību radošumam gan ikdienā, gan mācību procesā, gan saistībā ar Latvijas ilgtspējīgu attīstību globalizētajā pasaulē.

 

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV