Šogad veiksmīgi uzsāktais pilotprojekts ir pašapkalpošanās norēķinu termināli lielākā pašmāju degvielas tirgotāja "VIRŠI-A" uzpildes stacijās, kur par degvielu klienti var norēķināties ar klienta un bankas maksājuma kartēm.
Viens no pirmajiem projektiem tapis sadarbībā ar SIA „Rīgas karte” un nodrošinājis pašapkalpošanās norēķinu automātu ieviešanu e-talonu iegādei un papildināšanai ar maksājumu kartēm. Šobrīd samaksāt par braukšanas biļeti ar karti var 5 pašapkalpošanas automātos visā Rīgā. Kā norāda „Rīgas karte” direktors Ēriks Morizūrs (Eric Morizur), rīdzinieku aktīvi izmanto šo iespēju un sistēma veiksmīgi darbojas jau vairākus mēnešus.
2009.gada beigās Point uzsāka darbu pie SIA „R&D Apdrošināšanas brokers” pašapkalpošanas kioskiem apdrošināšanas polišu OCTA iegādei. Point nodrošināja POS terminālus un programmatūras izstrādi, kā arī tehnisko atbalstu projekta realizācijai. Kopš vakardienas jau atvērts pirmais OCTAmāts Neste uzpildes stacijā, kurā OCTA polisi var iegādāties un izdrukāt, maksājot ar karti.
„Norēķini ar maksājumu kartēm joprojām ir ļoti populāri, tāpēc arī automatizētie pašapkalpošanas maksājumi arvien vairāk tiek izmantoti daudzos norēķinu pakalpojumos Latvijā. Norēķinoties pašapkalpošanās automātos, iespējams ne vien nodrošināt lielāku datu drošību, jo darījuma veikšanā netiek iesaistīta cita persona, bet arī ietaupīt laiku, atstājot norēķināšanās procesu vien paša pircēja ziņā”, stāsta Point vadītājs Agris Štikāns.
Pozitīva šāda automāta īpašība ir arī sajūta, ka maksājuma karte nenonāk svešās rokās. Pakalpojumu sniedzēji izvēlas pašapkalpošanas sistēmas, tādā veidā veidojot pievienoto vērtību klientu servisam un ekonomējot cilvēkresursus.
Agris Štikāns uzskata, ka karšu maksājumu tirgus Latvijā arvien attīstīsies, paradīsies nepieciešamība pēc vēl drošākiem, sarežģītākiem un individuāli piemērotākiem risinājumiem. Tieši tādēļ Point saskata nākotni tiešā sadarbībā ar tirgotājiem, izstrādājot individuālus risinājumus katra klienta vajadzībām. Kā norāda A.Štikans, pēdēja pusgada laikā interese par pakalpojumiem dubultojusies, un klienti paši griežas ar jautājumiem un vēlmi sadarboties.
Point vadītājs norāda, ka pieprasījums pēc maksājumu programmatūras risinājumiem pieaug ne tikai Latvijā. Pēdējo sešu mēnešu laikā Point Latvija izstrādātas programmatūras eksports uz Skandināviju pieaudzis vairāk nekā par 10%. „Augošās maksājumu karšu kompāniju VISA un MasterCard drošības prasības liek tirgotājiem pievērst aizvien vairāk uzmanības kvalitatīvākiem un drošākiem elektronisko maksājumu risinājumiem. Point izstrādātā programmatūra atbilst jaunākajām maksājumu drošības prasībām, kas ļauj mums sekmīgi konkurēt eksporta tirgos,” saka Agris Štikāns.
Point Latvijā darbojās kopš 1998. gada un ieņem vadošās pozīcijas elektronisko maksājumu risinājumu sfērā vietējā tirgū. Uzņēmums viens no pirmajiem sāka piedāvāt Latvijā sertificētus čipkaršu risinājumus. Point palīdzējis ieviest bezskaidras naudas norēķinu aparātus McDonald’s, restorānos, kā arī sadarbojās ar lielveikalu tīklu Maxima automātisko kašu ieviešanā.
Par Point: Point grupa ir vadošais uzņēmums elektronisko maksājumu risinājumu jomā Eiropā, kas piedāvā inovatīvus un drošus kredītkaršu maksājumu pakalpojumus - ieskaitot aparatūras risinājumus, programmatūru izstrādi, palīdzības sistēmu, profilaktisko apkopi un banku terminālus.
Point Transaction Systems tika dibināts 1987.gadā un darbojas Apvienotajā Karalistē, Dānijā, Igaunijā, Somijā, Islandē, Latvijā, Lietuvā, Norvēģijā un Zviedrijā, kur kopumā ir nodarbināti ap 500 darbinieku.