JL uzskata par nepieņemamu Kalvīša valdības mēģinājumu milzīgo deficītu valsts pamatbudžetā kompensēt ar pārpalikumu sociālajā budžetā, tādējādi ietaupot uz pensionāru un citu sociāli mazāk aizsargāto grupu rēķina, nevis mēģinot ierobežot budžeta iestāžu nelietderīgos tēriņus un samazināt bāzes izdevumus.
Veidojot simtiem miljonu lielu pārpalikumu sociālajā budžetā, Kalvīša valdība mākslīgi bloķē iespēju straujāk paaugstināt pensijas un sociālos pabalstus, norāda JL. Šāda pieeja ir sociāli bezatbildīga, it īpaši ņemot vērā faktu, ka vidējā pensija vēl aizvien ievērojami atpaliek no iztikas minimuma.
Sociālā budžeta līdzekļi, pēc JL domām, būtu novirzāmi to pamatmērķim - šībrīža apstākļos tik ļoti nepieciešamajai pensiju un pabalstu paaugstināšanai, sevišķi tādēļ, ka pieaugošais pārpalikums sociālajā budžetā atļauj to veikt, bet valsts makroekonomisko problēmu risinājumam jābūt stingrai, valsts pamatbudžetu ierobežojošai fiskālajai politikai, tātad - visu ministriju un budžeta iestāžu tēriņu ierobežošanai un kontrolei, uzskata JL.
Jau ziņots, ka šodien Saeima nodeva izskatīšanai komisijām grozījumus likumā "Par valsts budžetu 2007.gadam", ar kuriem plānots panākt bezdeficīta budžetu šā gada beigās.
Valsts konsolidētā budžeta - valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta summa, izslēdzot no ieņēmumu un izdevumu daļas savstarpējos pārskaitījumus starp šiem budžetiem, - ieņēmumi un izdevumi prognozēti 4,4341 miljarda latu apmērā.
Valsts pamatbudžeta ieņēmumi prognozēti 3,203 miljardu latu apmērā, bet izdevumi - 3,525 miljardu latu apmērā. Valsts pamatbudžeta izdevumu pieaugums, salīdzinot ar apstiprināto plānu, ir 26,5 miljoni latu jeb par 0,8%.
Valsts speciālā sociālās apdrošināšanas budžeta ieņēmumi un izdevumi prognozēti attiecīgi 1,248 miljardu latu un 925,7 miljonu latu apmērā. Valsts speciālā budžeta izdevumu palielinājums pret apstiprināto plānu ir 11,4 miljoni latu jeb par 1,3%.