Šā gada 15.jūlijā notika VISC organizētā diskusija, kurā piedalījās pedagogi no dažādām Latvijas skolām, lai pārrunātu to, kāds ir skolēnu sniegums matemātikas eksāmenā 9.klasēm un kā tiek vērtēta tā grūtības pakāpe. Visi diskusijas dalībnieki atzina, ka:
-minētā eksāmena darba saturs atbilst mācību priekšmeta standartā noteiktajām prasībām;
-eksāmens nav vērtējams kā sarežģīts skolēniem un tā grūtības pakāpe ir atbilstoša.
Pedagogi atzina, ka eksāmens nav sagādājis grūtības tiem skolēniem, kuri visa mācību procesa laikā ir mācījušies matemātiku un apmeklējuši mācību stundas. Tika norādīts, ka ļoti būtiski ir tas, kā pedagogi ikdienas darbā vērtē skolēnu sniegumu, jo ir situācijas, kad skolēni saņem atšķirīgu vērtējumu pārbaudes darbā un gada vērtējumā. Diskusijas dalībnieki norādīja arī uz to, ka nesekmīgu vērtējumu ir saņēmuši tie skolēni, kuri ir uzrādījuši ļoti sliktus rezultātus mācību procesa laikā, bieži kavējuši mācību stundas, kā arī nav sistemātiski mācījušies.
Diskusijas laikā tika izteikti arī vairāki priekšlikumi eksāmena kvalitātes uzlabošanai, piemēram, pārdomāt uzdevumu secību darba 2.daļā, vizuālo materiālu, kas palīdz skolēniem izprast tekstuālo informāciju u.tml.
Kā liecina apkopotie statistikas dati, tad vidējie skolēnu sasniegumi valstī ir 49%, kas ir ļoti tuvu (50%) prasībām, kādas ir pārbaudes darbam, kas paredzēts skolēniem plašā spēju diapazonā.
Plašāka statistikas datu analīze būs pieejama VISC interneta vietnē www.visc.gov.lv šā gada septembrī.
VISC jau ir informējis, ka matemātikas eksāmenā 9.klasēm ir ietverti dažādas grūtības pakāpes uzdevumi, gan ļoti vienkārši, gan arī tādi, kas liek skolēniem demonstrēt augstākās izziņas darbības prasmes.