Sestdiena, 21.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Saulcerīte, Tomass, Toms;

Latvijas miljonāru publicitātes tops

LETA, 18.09.2007. 08:45

Latvijas 100 miljonāru publicitātes topa pirmajās vietās šogad ierindojušies Ventspils mērs Aivars Lembergs, satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC) un reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs Aigars Štokenbergs (TP), liecina laikrakstā "Dienas Bizness" publicētais "Baltic Screen" pētījums.
Latvijas miljonāru publicitātes tops
Kā secinājuši pētījuma autori, tiesu darbi, apsūdzības liela mēroga korupcijā, atbrīvošanas no cietuma peripetijas - tas viss un paša Ventspils mēra daudzpusīgā personība nodrošinājusi, ka aizvadītajā gadā Lembergs ir visbiežāk presē pieminētais miljonārs, apsteidzot pērnā gada līderi Šleseru.

Lembergs minēts 3869 publikācijās, bet Šlesers - 3621 publikācijā.

Trešajā vietā ierindots topa jaunpienācējs Štokenbergs, kurš pieminēts 3085 publikācijās. Štokenbergs lielākoties mediju uzmanības lokā nonācis, pateicoties savam amatam valdībā, taču vienlaikus - arī pēc daudzkārtējām domu pārmaiņām ar "Tautas partijas ierindas biedru" Andri Šķēli.

Ceturtajā vietā ierindots Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK), kurš pieminēts 2442 publikācijās, bet piektajā vietā ierindojas Šķēle, kurš pieminēts 1714 publikācijās. Topa sestajā vietā ierindojies bijušais veselības ministrs Gundars Bērziņš (TP), kurš pieminēts 1288 publikācijās.

Septītajā vietā ar pieminēšanu 1205 publikācijās ierindots talantīgais basketbolists Andris Biedriņš, astotajā vietā ierindojies Roberts Zīle (TB/LNNK), kurš pieminēts 757 publikācijās, devītajā vietā atrodas eksprezidents Guntis Ulmanis, kurš pieminēts 714 publikācijās, bet desmitajā vietā ierindots Latvijas Hokeja federācijas prezidents un uzņēmējs Kirovs Lipmans, kurš pieminēts 648 publikācijās.

Kā skaidro pētījuma autori, lai nokļūtu saraksta augšgalā, svarīgākais joprojām izrādās "administratīvais resurss", - sešiem no desmit miljonāriem, kuri pērn visbiežāk pieminēti mediju publikācijās, vienīgais vai viens no galvenajiem publicitāti veidojošajiem faktoriem bijusi tieši darbība politikā, valsts vai pašvaldību amatos. Salīdzinājumam - krimināli notikumi, skandāli vai privātās dzīves peripetijas, kas kopumā publicitāti veidojušas gandrīz ceturtajai daļai saraksta dalībnieku, no pirmā desmitnieka nozīmīgas bijušas tikai diviem miljonāriem.

Šis Latvijas miljonāru publicitātes reitings veidots, veicot aprēķinus par masu saziņas līdzekļos simt visbiežāk minētajiem pašmāju miljonāriem no Latvijas 800 miljonāru saraksta. Tiesa, vēl joprojām Latvijā nav datubāzes, kurā tiktu arhivētas visu masu informācijas līdzekļu, arī latviešu valodā iznākošo, bet īpaši jau krievvalodīgo, publikācijas. Līdz ar to nozīmīgākā ir "Lursoft" veidotais laikrakstu arhīvs un uz tā pamata veidotais publicitātes indekss.

Papildus datiem no šī arhīva, kas parādīja Latvijas miljonārus pieminējušās publikācijas laika posmā no pagājušā gada 1.augusta līdz šā gada 31.jūlijam, publicitātes dati tika iegūti arī no nozīmīgiem informācijas avotiem, kuri "Lursoft" laikrakstu arhīvā nav iekļauti, - ziņu aģentūras LETA un laikraksta "Dienas Bizness" arhīva, kā arī pietiekami nozīmīgu publiskās informācijas segmentu pārstāvošajiem žurnāliem "Kas Jauns" un "Privātā Dzīve".
Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV